شنبه 8 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
مراسم تجلیل از خبرنگاران ایسنا و ایکنا به مناسبت روز خبرنگار
تاریخ انتشار: یکشنبه 21 مرداد 1397

* به مناسبت فرارسيدن ۱۷ مردادماه «روز خبرنگار»، مراسم تجليل از خبرنگاران خبرگزاري‌هاي ايكنا و ايسنا استان مركزي، صبح امروز با حضور غلامرضا فتح‌آبادي، مدير كل دفتر امور اجتماعي استانداري مركزي، سيدجعفر نظام‌دوست، رئيس جهاددانشگاهي استان مركزي، مرادي معاون فرهنگي جهاد و خبرنگاران در سالن جلسات ساختمان مركزي جهاددانشگاهي استان برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بیان کرد: هنوز نتوانسته ایم رصد درستی از تحولات اجتماعی کشور داشته باشیم، بر این اساس مراکز دیده بان اجتماعی می توانند نقش موثری در رصد این تحولات داشته باشند.

  به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، غلامرضا فتح آبادی در مراسم تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری های ایسنا و ایکنا با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی در طول چهار دهه پیروزی انقلاب توانسته در عرصه های مختلف گام موثر بردارد، گفت: هدف اصلی این نهاد انقلابی به غیر از کارهای فرهنگی، تامین نیازهای فنی و تخصصی جامعه است، که خوشبختانه توانسته در این راستا اقدامات اساسی داشته باشد. 

  وی با بیان اینکه دو نهاد تاثیرگذار در ذیل فعالیت های جهاد دانشگاهی در حال فعالیت هستند، گفت: به نظر بنده نقش این دو نهاد در توسعه همه جانبه، بویژه توسعه اجتماعی و فرهنگی حائز اهمیت است و نقش و کار ویژه های این دو نهاد نباید نادیده گرفته شود. 

  مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ادامه داد: این دو نهاد خبرگزاری ایسنا و ایکنا به عنوان دو خبرگزاری معتبر و مورد اعتماد کشور هستند. این دو خبرگزاری علاوه بر کار تخصصی که انجام می دهند، در عرصه خبر پیشتاز هستند. 

  فتح آبادی با اشاره به نقش خبرنگاران ایسنا و ایکنا در توسعه برنامه های حوزه اجتماعی دفتر اجتماعی استانداری مرکزی،گفت: خبرنگاران این دو خبرگزاری به سبب جهت گیری انقلابی و تاثیرگذاری شان، به عنوان شرکای اصلی توسعه اجتماعی در حال انجام وظیفه هستند. 

  وی با اشاره به سیاست ها و اقدامات برنامه عمل و نمایه اجتماعی که توسط دفتر اجتماعی استانداری تدوین شده و در حال اجراست، گفت: امسال با 88 دستگاه اجرایی در خصوص عملیاتی کردن این برنامه ها در استان جلسه گذاشته ‌شد، که جهاد دانشگاهی به عنوان دستگاه کلیدی در محقق شدن این برنامه نقش دارد. 

  مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: یکی از اولویت های ما توسعه برنامه ها و اقدامات در سکونتگاه های غیر رسمی استان است، که در توسعه این برنامه ها بیشترین رویکرد و اقدامات به جهاد دانشگاهی و البته خبرگزاری های ایسنا و ایکنا سپرده شده است. 

  وی با اشاره به تاسیس دفتر تسهیل گری اجتماعی در سکونتگاه های غیر رسمی استان های کشور، گفت: در بعضی استان ها این مراکز با محوریت جهاد دانشگاهی شکل گرفته است، که با توجه به رایزنی هایی که در خصوص ایجاد این مراکز در استان شد، قرار شد دو مرکز تسهیل گری در شهرستان های اراک و ساوه ایجاد شود.

  مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بیان کرد: هنوز نتوانسته ایم رصد درستی از تحولات اجتماعی کشور داشته باشیم، بر این اساس مراکز دیده بان اجتماعی می توانند نقش موثری در رصد این تحولات داشته باشند. به همین منظور سال گذشته در قالب کار مشترک با جهاد دانشگاهی استان ایجاد مرکز دیده بان اجتماعی در استان را آغاز کردیم که علاوه بر آن به دنبال تاسیس کلینیک خانواده نیز هستیم. 

  به گزارش ایسنا، سید جعفر نظام دوست رئیس پیشین جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه اولین خبرگزاری غیر دولتی استان توسط جهاد دانشگاهی همزمان با سراسر کشور در اراک راه اندازی شد، گفت: فعالیت های جهاد دانشگاهی استان در تمامی حوزه ها از جمله حوزه رسانه بسیار بوده است.

  وی افزود: خوشبختانه خبرگزاری های ایسنا و ایکنا با ظرفیت ها و پتانسیل هایی که دارند توانسته اند در حوزه پیگیری مطالبات مردم استان و جلب پاسخگویی مسئولین موفق عمل کرده و با ارائه گزارشات به مردم، نسبت به گذشته مردم را پرسشگرتر و مسئولین را پاسخگوتر کنند. 

  به گزارش ایسنا، محسن مرادی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان نیز با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 6 هزار خبر در قالب خبر، گزارش، میزگرد و گزارش تصویری بر روی خبرگزاری ایسنا استان مرکزی انتشار یافته است، گفت: رویکرد و اولویت اصلی دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در کشور در سال جاری پرداختن به مقوله آسیب های اجتماعی و سبک زندگی است، که خوشبختانه برنامه ریزی و اقدامات خوبی در استان در این خصوص انجام شده است. 

  به گزارش ایسنا، در این مراسم از خبرنگاران ایسنا و ایکنا تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: