جمعه 7 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
برگزاری نشست «ظهر دلنشین» استاد احمد حاجی‌شریف
تاریخ انتشار: یکشنبه 7 خرداد 1402

 

به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور؛ نام استاد حاجی‌شریف بیش از هر چیز با تصحیح و چاپ و نشر قرآن گره خورده است، او سال‌ها معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم بوده است و هیچ مصحفی از ایران بدون نظارت این بخش اجازه خروج از کشور را نداشته است. همچنین حاصل اهتمام او در این عرصه گردآوری گنجینه‌ای عظیمی بوده که بسیاری آن را آبروی ایران می‌دانند، آبرویی که نمونه‌ای از آن در اتاقی در طبقه آخر سازمان دارالقرآن الکریم جمع شده که به اذعان همگان قطعه‌ای از بهشت است.

 

 

در ابتدای این مراسم که با اجرای حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی کشورمان همراه بود، سعید زکی‌لو، رئیس فرهنگسرای قرآن به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و در ادامه محمدحسین حسنی، مدیرعامل ایکنا طی سخنان کوتاهی گفت: در مجلسی که در دهه کرامت برای تکریم استاد حاجی‌شریف شکل گرفته است، فقط می‌توانم از اینکه مانند همیشه ایکنا را خادم خود دانسته و تشریف آورده‌اید، مراتب قدردانی خود را عرض کنم. برای استاد حاجی‌شریف نیز عمر طولانی و تداوم خدمات ارزشمند ایشان در محضر قرآن کریم را خواستارم.

 

 

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان در بخشی از این نشست به یکی از فرمایشات پیامبر اکرم(ص) که خطاب به امیر مؤمنان فرموده‌اند، اشاره کرد و گفت: رسول الله(ص) در این حدیث شریف می‌فرمایند: «يا عَلِی، تَعَلَّمِ القُرآنَ و عَلِّمهُ النّاسَ؛ علی جان قرآن را بیاموز و به دیگران تعلیم ده»، «فَلَكَ بِكُلِّ حَرفٍ عَشرُ حَسَناتٍ؛ به ازای هر حرفی از قرآن که تعلیم دهی، برای تو ۱۰ حسنه منظور می‌شود.» سپس پیغمبر بیان تکان‌دهنده‌ای دارند و می‌فرمایند: «فَإِن مِتَّ مِتَّ شَهيداً» اگر عمر تو در مسیر تعلیم قرآن به پایان رسد همانا که شهید از دنیا رفته‌ای؛ در ادامه می‌فرمایند: «يا عَلِی تَعَلَّمِ القُرآنَ و عَلِّمهُ النّاسَ، فَإِن مِتَّ حَجَّتِ المَلائِكَةُ إلى‏ قَبرِكَ كَما تَحُجُّ النّاسُ إلى‏ بَيتِ اللَّهِ العَتيقِ؛ یا علی قرآن را بیاموز و به دیگران تعلیم ده که اگر عمر تو در مسیر آموزش قرآن به پایان رسد، فرشتگان در اطراف مزار تو طواف می‌کنند، همانگونه که موحدین و مسلمین در ایام حج بر گِرد خانه خدا طواف می‌کنند.»

 

 

حائز رتبه اول مسابقات بین‌المللی مالزی افزود: این مقام و منزلتی که معلم قرآن را به عنوان یک شهید زنده برای ما معرفی می‌کند نشان از جایگاه و عظمت شما مربیان و اساتید دلسوز قرآنی و از جمله استاد حاجی‌شریف دارد، استادی که نه فقط در بُعد آموزش قرآن که بدون اغراق به عنوان یک الگوی سبک زندگی و یک معلم دلسوز، یک مرد پاک‌دست، یک مدیر دقیق و با نظم در تمام زمینه‌ها چه در آموزش و پرورش و چه در جلسات قرآن مطرح است. در تمام این زمینه‌ها با دلسوزی و تعهد در خدمت انقلاب و قرآن بوده‌اند.

 

 

سلیمی در ادامه یک از تفاوت‌های استاد حاجی‌شریف با سایر افراد دیگر را فعالیت در عمق قرآن بیان کرد و گفت: ایشان در زمینه فعالیت‌های قرآنی به فعالیت سطحی و ظاهری بسنده نفرمودند. ایشان در جلساتی که بحث عمیق معارف قرآن مطرح بوده نیز حضور یافته و از جمله در جلسات نورانی مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی حضور داشته و از ارکان برگزاری آن جلسه بودند.

 

 

معاون بهره‌وری موقوفات و مستغلات آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان تصریح کرد: هیچ کسی، هیچ سازمانی، هیچ حکومت و دولتی نمی‌تواند پاداش مجاهدت‌های خالصانه قرآنی استاد حاجی‌شریف را بدهد و او نیز با خدا معامله کرده است. امیدوارم در آن هنگامه‌ای که به شما قرآنیان خطاب «اقرا و ارقأ» می‌شود، استاد حاجی‌شریف از کسانی باشد که افرادی مثل من را شفاعت کنند و در صحنه قیامت از این شفاعت بهره‌مند شویم.

 

 

در ادامه این نشست حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی کشور که اجرای مراسم را نیز بر عهده داشت، بیان کرد: بر اساس آیات قرآن استاد حاجی‌شریف عالم ربانی هستند. در آیه ۷۹ سوره مبارکه آل عمران بر این موضوع تأکید شده است که مدرس قرآن عالم ربانی است. با تمام اخلاص و ارادت این را می‌گویم که ایشان بر گردن خود بنده مستقیماً حق استادی دارند. بنابراین ما باید حق استادی را به قدر توان ادا کنیم. یکی از اقدمات بسیار ارزشمند در تکریم چهره‌های قرآنی برگزاری چنین جلساتی است.

 

 

سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشور نیز در این نشست بیان کرد: بی‌تردید در کنار هر مرد موفقی یک همسر باوفا هست که او را حمایت کرده است؛ ما معلمان قرآن و همه شما شهادت می‌دهید و اعتراف می‌کنید که اگر در فعالیت‌های قرآنی خودمان موفق هستیم (که اعتقاد دارم هستیم و این نه تعریف از خود است، بلکه بیان لطف خدا در حق ماست) به خاطر حمایت‌های معنوی همسران و فرزندانمان در کنار آنها بوده است. اگر اینها یک بار به ما اخم می‌کردند، شاید مقداری در این مسیر سهل‌انگاری می‌کردیم.

 

 

عضو سابق هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه استاد حاجی‌شریف شاید در طول عمر خود هزار کلمه حرف نزده باشد، اما هزاران و هزاران کلمه آموخته‌اند و هزاران و هزاران تصحیح انجام داده و به جامعه تقدیم کرده‌اند، گفت: امر مقدس تصحیح قرآن در حالی که همه کشورهای عربی در این امر پیشتاز بودند، اما برای کشور ما یک نقص بود و اگر ارتقایی صورت گرفت به خاطر کیفیت کار استاد حاجی‌شریف بود.

 

 

این مدرس قرآن افزود: ما در سال ۵۶ در خدمت اساتیدی همچون استاد سلیمی، تحت عنوان یک کاروان قرآنی به سرپرستی آیت‌الله سبحانی عازم مکه شدیم، در این کاروان تعدادی قرآن که چاپ همان دوران قبل از پیروزی انقلاب بود، همراه خودمان بردیم که البته من مخالف این کار بودم، اما به هر حال این کار صورت گرفت، این قرآن‌ها با وجود اینکه تأئیدیه پنج مرجع عالیقدر را هم داشت، اما دارای اغلاطی بود. ما این قرآن‌ها را لابه‌لای قرآن‌های حرم گذاشتیم و نهایتاً همان آسیبی که فکر می‌کردم، ایجاد شد.

 

 

این پیشکسوت قرآنی کشورمان تصریح کرد: یک روز در مدینه داخل حرم بودم، یک شیخ سعودی از لای قفسه‌ها یکی از همین قرآن‌های چاپ ایران را برداشت و نگاه کرد. من یک دفعه دیدم آن شخص مرتب، سر تکان می‌دهد و چیزهایی را یادداشت می‌کند. این قضیه گذشت، بعد از دو ماه مجله‌ای در عربستان منتشر شد که اتفاقاً به ایران هم آمد و من نسخه آن را دیدم، بیشتر از یک صفحه آن روزنامه به جدولی اختصاص داشت که بالای آن نوشته شده بود «خطاهای قرآنی که در ایران به چاپ رسیده است». شاید نزدیک دو یا سه هزار کلمه نوشته بودند که این غلط است، سوءاستفاده‌های بسیاری از این موضوع صورت گرفت. این باعث شد موج مثبت حضور قاریان ایرانی در حج خنثی شود.

 

 

وی افزود: بعد از انقلاب طی مراحلی سازمان دارالقرآن تشکیل شد، اگر یک حرکت قرآنی مقدس و مفید در تاریخ این کشور ثبت شده باشد، تاسیس همین دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی است. تأثیراتی که این دارالقرآن در فرهنگ تلاوت و ترتیل و استماع قرآن گذاشت تکرارناشدنی است و بدون هماورد خواهد بود. یکی از مقدس‌ترین و ماندگارترین خدماتی که در این دارالقرآن اتفاق افتاد بحث تصحیح و نظارت بر چاپ قرآن در جمهوری اسلامی بود که باعث شد آن بی‌توجهی‌ها جبران شود. در این امر مقدس ابتدا مسئولیت با استاد محمد خواجوی بود و ایشان به خوبی کار را بنیانگذاری کردند و بعد از ایشان استاد حاجی‌شریف این حرکت را تکامل بخشیدند و همه رفاه زندگی خود را صرف این مسیر کردند.

 

 

محمد خواجوی، پیشکسوت قرآنی کشور نیز طی سخنانی گفت: دوستی من و استاد حاجی‌شریف نزدیک به ۴۰ سال سابقه دارد. بخشی از این زمان‌ها ما در رکاب و خدمت ایشان بودیم و همکاری نزدیک بود. ایشان خصوصیات نیکوی زیادی دارد، ولی آنچه خیلی مشخص است، خستگی‌ناپذیری ایشان است. ایشان در کار قرآنی هیچ وقت خسته نمی‌شوند. همیشه زودتر از همه وارد سازمان می‌شدند و دیرتر از همه می‌رفتند.

 

 

رئیس اسبق سازمان دارالقرآن الکریم افزود: استاد حاجی‌شریف بسیار در کار جدی بودند. یعنی با جدیت کار می‌کردند. جدیت‌شان به اندازه‌ای بود که به هیچ شکلی زیر بار هیچ حرف و توصیه‌ای نمی‌رفتند و مطلقاً مصلحت‌اندیشی نداشتند.

 

 

این قاری و مدرس قرآن تصریح کرد: دفاع از وظایف دینی و سازمانی یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان بود و همیشه به مُر آن عمل می‌کرد. مناعت طبع و سالم زیستی ایشان ویژگی دیگر است. با اینکه ایشان با فعالیت‌هایی که داشت می‌توانست خیلی زمینه‌ها را برای خود فراهم کند، اما اینگونه نبود. من ندیدم در مقابل کاری قیمت تعیین کند.

 

 

بر اساس این گزارش محمدرضا صلحجو، پیشکسوت قرآنی کشور طی سخنانی گفت: همه می‌دانند تکریم از شخص فقط تکریم از شخص نیست، بلکه تکریم به مکتب و فرهنگ بر می‌گردد، همانطور که پیامبر خاتم(ص) وقتی که حضرت امیر و عمرابن عبدود، دو مبارز بزرگ در برابر هم قرار گرفتند، پیامبر(ص) فرمودند: همه ایمان در برابر همه کفر قرار گرفته است، بنابر این تکریم که می‌کنیم می‌خواهیم، بگوییم ما طرفدار همه فضائل اخلاقی و خوبی‌ها هستیم تا این فضائل به نسل‌های بعد منتقل شود.

 

 

عضو اسبق هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم افزود: صحبت در مورد استاد حاجی‌شریف بسیار زیاد است. یکی از ابعاد شخصیتی ایشان تأثیری است که در جریان قرآنی کشور داشته‌اند. در مورد خصوصیات ایشان عزیزان نکاتی را گفتند، اما ایمان، تقوا و التزام عملی ایشان به احکام دین از مهم‌ترین خصوصیات قابل ذکر است. ایشان در رعایت تقوا و رعایت اصول دین التزام داشت و هر چیزی را به اصل بر می‌گرداند در همه تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ها به دنبال این بود که دین در آن زمینه چه گفته است.

 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین بیان کرد: من از ۱۰ سال قبل از انقلاب با ایشان آشنایی دارم و همیشه متوجه دغدغه‌های قرآنی ایشان بوده‌ام. ایشان در این راه بسیار زحمت کشیده‌اند. یکی از دغدغه‌های ایشان همین مسئله نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم بود. خدمات او باعث شد آبروی شیعه و کشور در برابر کسانی که خارج از این دایره هستند و رقیب ما بودند، حفظ شود و ما برای اولین بار توانستیم چیزی را عرضه کنیم که می‌توانستیم با اتکا به آن بگوییم این قرآن تابلو شیعه و جمهوری اسلامی است و این را ما عرضه کرده‌ایم. اگر راهی در این مسیر باز شد همان راهی بود که ایشان گشودند و چندین سال آن را مدیریت کردند تا با این کار باقیات و صالحاتی بر جا گذاشته باشند. الان جریان تصیحح مصاحف ایران را با نام استاد حاجی‌شریف می‌شناسند، امیدواریم این راه به بهترین نحو ادامه پیدا کند.

 

 

ولی یاراحمدی، پیشکسوت قرآنی کشورمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه باید سال‌ها نشست تا متوجه مجاهدت‌ها و زحمات بزرگوارانی همچون استاد حاجی‌شریف که عمری با قرآن گذرانده‌اند، شویم، گفت: برای شناخت یک فرد باید دستاوردهای به جا مانده از آن فرد را ارزیابی کرد. استاد حاجی‌شریف تلاشی مجاهدانه در حوزه نظارت بر کتابت صحیح قرآن انجام دادند. در شرایط شکل‌گیری و سال‌های پس از آن آبرویی برای تشیع بود که اگر این نبود مشخص نبود وضعیت به چه صورت در خواهد آمد. ارزش این کار زمانی مشخص می‌شود که در نبود آن تلاش‌های وهابیت برای تخریب تشیع و تخریب نظام اسلامی به راه افتاده بود. این اقدام از معدود کارهای ارزشمند و ماندگار است که به عنوان دستاورد یک مجاهدت باید به آن نگاه کرد.

 

 

رئیس اسبق مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: ایشان نمونه یک مدیر جهادی در عمل بوده است. همه توصیفاتی که دوستان و همراهان این استاد مطرح کردند، همه نشانگر این رفتار مجاهدانه اخلاقی است که به عینه این را نشان دادند. ما در حوزه قرآن مدیرانی را می‌بینیم که رفتار غیر قرآنی دارند. استاد خواجوی جمله جالبی فرمودند ما باید برای قرآن کار کنیم، یعنی بر اساس مفاهیمِ اخلاقیِ آن طهارت لازم را برای لمس قرآن در وجود خود ایجاد کنیم، آن موقع است که خدا توفیق کار در حوزه قرآن را به ما می‌دهد.

 

 

عضو کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن کریم شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: حال و روز برخی دوره‌های مدیریتی افراد در زمینه‌های مختلفِ قرآنی و فرهنگی اینطور بوده و می‌بینیم افرادی بوده‌اند که چند سال در مدیریتی حضور داشته‌اند، اما هیچ اثری بر جا نگذاشته‌اند. اگر استاد حاجی‌شریف را یک خادم واقعی قرآن در حوزه مدیریت، رفتار سازمانی، مدیریت سازمانی، تصمیمات و برخورد با بیت‌المال و ... می‌دانیم همه این صفات برگرفته از سواد قرآنی و سواد معارف قرآنی است. به نوعی سواد قرآنی واقعی ایشان که بالاتر از مباحث فنی همچون تجوید و وقف و ابتدا و ... است، عامل این موفقیت بوده که در بخشی از آن به دلیل حضور در جلسات مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی بوده است.

 

 

همچنین در بخش دیگری از این نشست که حدود سه ساعت به طول انجامید، مجتبی توکلی، قائم مقام مرکز طبع و نشر جمهوری اسلامی به بیان برخی نکات پرداخت و گفت: آنچه دوستان همه فرمودند به حق و به جا بود، شاید در اذهان برخی این نکته وجود داشته باشد که در مدتی که در مرکز طبع و نشر در خدمت دوستان بوده‌ایم منافسات و مطالب علمی زیادی رد و بدل شده است که به ظاهر شاید برای برخی خوشایند نبود، اما بنده، خدا را گواه می‌گیرم که در این مدت حضور در مرکز وجود ذی‌جود استاد حاجی‌شریف باعث رشد ما شد.

 

 

وی افزود: ما نه تنها به عنوان یک رقیب به ایشان نگاه نمی‌کردیم، بلکه به عنوان یک رفیق و استاد به ایشان نگاه می‌کردیم و خدمت ایشان ارادت داشتیم. زحمتی که ایشان بابت جمع کردن گنجینه‌ای که وجود دارد کشیده است قابل وصف نیست. جمع‌آوری این مصاحف از جای جای کشور و جای جای دنیا سختی‌های خاص خود را دارد. اشراف به این کتاب‌ها و مطالب یک عشق خاص را و یک دلدادگی را می‌طلبد که انسان بتواند با استفاده از آن در این مسیر حرکت کند.

 

 

مهدی قره‌شیخلو، رئیس اسبق سازمان دارالقرآن الکریم نیز در این نشست گفت: اولین ویژگی اخلاقی استاد حاجی‌شریف حُسن خُلق ایشان است. من در طول ۲۶ سال فقط یک بار ایشان را عصبانی دیدم که آن هم در مسابقات اصفهان بود. تحمل ایشان بسیار عجیب است و تمام دوستان به این اعتراف دارند و همین باعث شد امروز در این جلسه شاهد حضور تعداد زیادی از چهره‌ها و اساتید قرآنی باشیم که به نظر من در تاریخ برگزاری برنامه ظهر دلنشین بی‌سابقه است.

 

 

این قاری بین‌المللی افزود: نظم ایشان بسیار عجیب است من کمتر دیده‌ام در محیط اداری مدیرانی اینقدر منظم و خوش قول باشند. به یاد ندارم ایشان در زمینه حضور در محل کار تأخیر داشته باشد. برخی مواقع هم که گرفتاری پیش می‌آمد، حتماً قبل از هر چیزی هماهنگ می‌کرد بعد نمی‌آمد. این روحیه در مدیران ما وجود ندارد و مدیران به آداب اداری پایبند نیستند. پرکاری ایشان در این جلسه مورد اشاره قرار گرفت، اما خیلی‌ها پرکار هستند که کارشان کیفیتی ندارد، استاد حاجی‌شریف اما پرکاری هستند که کارشان دقیق و با کیفیت عالی است.

 

 

قره‌شیخلو تصریح کرد: یکی از کارهای ایشان تألیف کتابی با عنوان «نور» به همراه استاد خواجوی بود. این کتاب تا زمانی که من حضور داشتم تیراژ میلیونی داشت و در طول آن سال‌ها ایشان یک ریال بابت حق‌التألیف آن کتاب که رقم بالایی هم می‌شد، نگرفتند. در واقع روز اول شرط کردند این کتاب برای آموزش عمومی مردم نوشته شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های استاد حاجی‌شریف یکسان بودن ظاهر و باطنشان است، وقتی آدم در زندگی این مرد یک تفحصی می‌کند، هیچ موقع دوگانگی از ایشان پیدا نمی‌کند. همیشه این یکی بودن برای ما درس بود.

 

 

وی اظهار کرد: فکر نمی‌کنم در رابطه با موضوع چاپ و نشر قرآن شخصی در ایران باشد که اطلاعات و تسلطی همچون استاد حاجی‌شریف داشته باشد. در این زمینه نفر دومی وجود ندارد. ایشان تاریخچه تمام قرآن‌هایی که در آن اتاق موجود است، دارد، مسئولان دستگاه‌ها فردای قیامت باید پاسخگو باشند که چرا از این گنجینه که این همه اطلاعات دارد، استفاده نمی‌کنند و چرا از او دعوت نمی‌کنند تا این اطلاعات انتقال داده شود

 

 

محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن کریم نیز به عنوان یکی از حاضران در نشست ظهر دلنشین استاد احمد حاجی‌شریف به بیان نکاتی پرداخت و گفت: برای کشورم متأسف هستم که هنوز لیاقت و شجاعت قدر دانستن از سرمایه‌های خود را در خیلی از رشته‌ها و به خصوص رشته قرآن کریم پیدا نکرده است. من هم خودم را مقصر می‌دانم با اینکه ناامید نیستم، اما متاسف هستیم برای اینکه امروز برخی بازیکنان نیمکت نشین تیم‌های فوتبال دسته دوم و سوم لیگ‌های مختلف را می‌شناسند و هر حادثه و اتفاقی برای آنها رخ می‌دهد، همه مطلع می‌شوند، اما نمی‌دانم استاد حاجی شریف در محله خود چقدر شناخته شده است!

 

 

محمد بادپا، فعال قرآنی کشورمان نیز در صحبت‌های خود در مورد استاد حاجی‌شریف گفت: یکی از خاطرات خوب من با استاد حاجی‌شریف این است که در سال ۷۴ یا ۷۵ در مسابقات قرآن نیروی انتظامی در بخش تجوید که داور آن استاد حاجی‌شریف بود نمره ۳۶ از ۴۰ گرفتم، گرفتن این نمره از استاد کار هر کسی نبود و من هنوز برگه آن نمره را نگه داشته‌ام.

 

 

منصور آقامحمدی، فعال قرآنی کشور نیز در این نشست گفت: ما نظامی‌ها را به عنوان نظم و انضباط می‌شناسند، من در ارتش به عنوان منظم‌ترین افسر جزء و افسر ارشد معرفی شده‌ام، اما زمانی که به دعوت استاد قره‌شیخلو به سازمان دارالقرآن آمدم یک بار نتوانستم زودتر از استاد حاجی‌شریف وارد سازمان شوم.

 

 

بهروز یاریگل، پیشکسوت قرآنی کشور نیز گفت: استاد حاجی‌شریف مرد خداست. ما ۳۰ سال با ایشان کار کردیم خیلی زوایای مختلف و گوناگونی از ایشان دیدم این زوایا به حدی زیاد است که نمی‌دانیم کدام را بگوئیم. ممکن است از کسی خیلی تعریف کنند در دل خود خوشحال شود، اما من می‌دانم الان در دل استاد چه می‌گذرد. هر چقدر از ایشان تعریف شود، افتاده‌تر می‌شوند. من الان مطمئن هستم استاد با چه سختی‌ای راضی به حضور در این جلسه شده‌اند.

 

 

این قاری و مدرس قرآن افزود: در مورد آموزش و پرورش اگرچه فعالیت‌های استاد در آنجا و در مقوله قرآن کم بوده است، اما شهادت می‌دهم دلسوزترین و پای‌کارترین و آماده‌ترین کسی که در آموزش و پرورش برای قرآن فعالیت کرد و دل سوزاند و ده‌ها برابر خود اهالی آموزش و پرورش کار کرد استاد حاجی‌شریف بود. ای کاش خیلی از افرادی که الان به عنوان مسئول در خیلی از سازمان‌ها و نهادهای قرآنی حضور دارند بتوانند همچون استاد حاجی‌شریف از عهده کارشان به این شکل بر بیایند و دلسوزانه وقت بگذارند.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین تهرانی، فرزند ارشد مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی نیز در این نشست به ذکر نکته کوتاهی پرداخت و گفت: کمالات استاد حاجی‌شریف به دو علت است، اولاً به برکت قرآن کریم است که در طول زندگی با قرآن محشور بوده است و دوم هم حضور ایشان در کنار آن مرد الهی بوده است. نَفَس آن مرد الهی در ایشان اثر کرده و این نکته بسیار مهم است که کسی بتواند کمال استفاده از نفس یک مرد الهی را ببرد.

 

 

بر این اساس در بخش دیگری از این نشست احمد حاجی‌شریف، پیشکسوت قرآنی کشورمان به بیان خاطرات خود پرداخت  و گفت: من عرض خاصی ندارم از شما عزیزان تشکر می‌کنم. لطف کردید به این مجلس تشریف آوردید. وقتی به من گفتند چنین برنامه‌ای هست، سعی کردم، عزیزان را از برگزاری این مراسم منصرف کنم و استاد دیگری تکریم شود، اما اصرار دوستان باعث شد در خدمت شما باشم. تمام مطالبی که عزیزان در این جلسه فرمودند هیچ کدام شامل حال من نمی‌شود.

 

 

وی در برابر این پرسش که آرزویش درباره کتابخانه مستقر در سازمان دارالقرآن(گنجینه مصاحف قرآن‌ کریم) که گردآوری آن از زحمات خودش بوده است، تصریح کرد: اخیراً یک روحانی مسئول هدایت این سازمان شده است و نکته مثبت اینکه نظر قدیمی‌ها و پیشکسوتان را برای ادامه کار این سازمان جویا شده است. از من نیز دعوت شد، رفتم و صحبت‌هایی شد و خوشبختانه یکی از افراد قدیمی در بخش تصحیح و نظارت بر چاپ قرآن به سازمان دارالقرآن دعوت و مشغول به کار شده است، این نشان می‌دهد، این بنده خدا در بخش تصحیح و نظارت دوست دارد کار کند، اگر می‌توانید ایشان را کمک کنید.

 

 

میثم معافی، معاون نظارت بر چاپ و نشر سازمان دارالقرآن الکریم نیز به بیان نکاتی پرداخت و گفت: من شاگرد استاد حاجی‌شریف هستم. چهار سال است در سازمان دارالقرآن حضور دارم و قبل از آن هم ۲۰ سال در مرکز طبع و نشر بوده‌ام و لذا احساس میکنم با جنس کار آشنا هستم. برای من سخت بود به جایی بیایم و کار کنم که قبل از آن استاد حاجی‌شریف بوده است. آن اتاقی که ذکر آن در صحبت دوستان رفت، گنجینه آرشیو مصاحف است که حقیقتاً رنگ و بوی استاد را دارد.

 

 

وی افزود: به هیچ وجه نمی‌شود اسم آنجا را از نام استاد قطع کرد و این اصلاً شعار نیست، ما خیلی بیشتر از این می‌خواهیم در خدمت استاد باشیم، اما شرایط اجازه نمی‌دهد با این وجود هر بار تماس می‌گیریم راهنمایی می‌کنند. من خودم به شخصه به شدت به حوزه چاپ و نشر علاقه دارم، دو سال قبل بحث جابجایی آرشیو مورد اشاره عنوان شد که من واقعاً ایستادگی کردم و به راحتی اجازه نخواهیم داد حتی یک قرآن جابجا شود. در تلاش هستیم این زحمات به راحتی از دست نرود.

 

 

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: