جمعه 7 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
کارگاه ایده پردازی و خلاقیت در مسجد جمکران برگزار شد
تاریخ انتشار: چهار شنبه 20 بهمن 1400

 به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم مصطفی ملایی در این کارگاه که در ذیل سومین جشنواره ملی مهدویت برگزار شد با پرداختن به مطالبی از قبیل شاخصه های ایده و پیشنهاد، مخاطب شناسی، تکنیک های برقراری ارتباط، شناسایی، ایجاد و رفع نیاز مخاطب، ایجاد انگیزه در مخاطب و ایجاد جاذبه و لذت برای مخاطبان جهت جذب و ارائه محتوای اصلی فعالان فرهنگی مسجد مقدس جمکران را در طراحی و اجرای برنامه های فرهنگی همراهی کرد.

مدرس این کارگاه در ابتدای سخنان خود از برگزاری این نشست توسط عوامل برگزار کننده جشنواره ملی مهدویت قدردانی کرد و گفت: فعالیت های بسیار مطلوبی در حوزه مهدویت در جهاد دانشگاهی انجام شده است و چه بهتر که بیش از پیش به این مقوله ارزشمند پرداخته شود، حتی می توان مرکز رشد مهدویت ایجاد کرد و به توسعه بیشتر صنایع خلاق فرهنگی در حوزه مباحث مهدویت پرداخت.

ملایی در این نشست همچنین گفت: باید بتوانیم محتوای تولید شده در حوزه مهدویت را که عموما بصورت کتاب است با ایجاد انگیزه و تبدیل به اشکال مختلف به مخاطبان ارائه کنیم چرا که اکثر مخاطبان محتوای جذاب و دلخواه خود را می طلبند و مطالب نگاشته شده منتشر شده را دنبال نخواهند کرد. 

وی به بیان مثال هایی در خصوص تبدیل محتوای فرهنگی پرداخت و گفت: میان جمعیت مخاطبین ما رودی جاری است که غالب نیاز فرهنگی مخاطبین از این رود برطرف می شود لذا اگر انتظار داریم از محتوای فرهنگی تولید شده مهدویت استفاده شود باید این محتوای فرهنگی را با استفاده از جریان این رود به مخاطبان برسانیم.

مدرس کارگاه ایده پردازی و خلاقیت در ادامه مباحث خود حوزه های صنایع گردشگری، صنایع دستی از جمله انگشتر سازی، مد و پوشاک، فضای مجازی، اسباب بازی از جمله زمینه های ارائه محتوای فرهنگی برشمرد و افزود نحوه ارائه محتوای فرهنگی در هر زمینه ای که باشد باید به گونه ای انجام شود که مخاطبین حداکثری جذب کند و افراد بیشتری از جامعه از این محتوا استفاده کنند، چرا که هدف از تولید بخش اعظم محتوای فرهنگی، جذب افرادی است که محتوای فرهنگی را نه به خاطر محتوای غنی تولید شده بلکه تنها به خاطر جذابیت ظاهری آن استفاده می کنند.

در پایان این نشست یاسر شریفی مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان جهاد دانشگاهی استان قم از ارائه مطالب موثر مصطفی ملایی قدردانی کرد و با اشاره به بخش های مختلف جشنواره ملی مهدویت خطاب به شرکت کنندگان نشست گفت: با توجه به پیشنهاد حاضرین محترم جلسه پیشنهاد میکنم تمام ایده ها و اندیشه هایی که در حوزه مهدویت دارید در جشنواره مهدویت ثبت کنید تا ضمن داوری در این جشنواره تخصصی مورد قدردانی، حمایت و تقدیر قرار بگیرد و به امید خدا ایده‌های برتر به سمت هرچه بهتر اجرایی شدن سوق داده شود.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: