پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
سعید پورعلی در نشست معاونین فرهنگی واحدهای جهاد اظهار کرد: تمرکز جهاد بر حوزه فرهنگ حاصل تفکر مدیریت جهادی/ همکاری استان‌های همجوار از اهداف برنامه ششم
تاریخ انتشار: چهار شنبه 6 بهمن 1395

به گزارش روابط عمومی سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور، سعید پورعلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی صبح امروز، ششم بهمن‌ماه در مراسم گردهمایی معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از فرمایشات خود خطاب به جهادگران فرمودند که کار علمی‌تان را اهمیت دهید، البته کار فرهنگی نیز به همین میزان اهمیت دارد، کار روی ایمان که جامعه اسلامی بر پایه ایمان است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: جمع بین علم و ایمان امکان‌پذیر است که به فرموده رهبر معظم انقلاب نمونه آن جهاد دانشگاهی است. امیدوارم فجر‌های متعدد را در جامعه ببینیم و نقش جهاد همچنان پاینده باشد.

نقش حوزه فرهنگی در برنامه ششم توسعه چشمگیر است

پورعلی با اشاره به اینکه پاسداشت آرمان‌ها، اهداف و گفتمان انقلاب اسلامی را وجه همت‌مان قرار دهیم، بیان کرد: انس و الفت با قرآن همواره با تفکر جزء اهداف است و به دنبال این هستیم تا این امر در سازمان فعالیت‌های قرآنی توسعه پیدا کند. این جا نهادی است که برخواسته از انقلاب و در خدمت انقلاب است؛ روحیه استقلال‌خواهی، تقویت هویت ملی دانشجویان، تعهده و مسئولیت اجتماعی، رشد استعدادهای دانشجویان، زمینه برای فعالیت‌های دانشجویی، زمینه برای توسعه نهادهای دانشجویی جز اهداف ماست.

وی با بیان اینکه به دنبال حضور مؤثر در کشور هستیم، اظهار کرد: ما به دنبال ارائه راه‌حل‌ها هستیم و می‌خواهیم در این زمینه نهاد برتری باشیم که تمام این‌ها بدون در نظر گرفتن نیروی انسانی معتقد و مؤمن امکان‌پذیر نیست.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: ما باید به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار کنیم و اگر اینگونه نباشد نمی‌توانیم اهداف خود را تحقق بخشیم. با مروری از سال 92 تا 95 در این سه سال، 39 طرح سراسری انجام و 543 طرح هماهنگ و چهار هزار و 760  طرح داخلی براساس اهداف برنامه توسعه شکل گرفت؛ سازمان‌ها و مراکز 97 طرح اختصاصی انجام داده‌اند و بیش از 9 میلیون نفرساعت میزان بهره‌مندی دانشجویان از فعالیت‌های آموزشی جهاد بوده است.

وی گفت: 23 مرکز نوع ب تشکیل شده که تا پایان سال دو مرکز دیگر هم مجوز گرفته‌اند و به 27 مرکز خواهیم رسید. از 132 کانون فعال دانشجویی، 68 کانون فعال بودند که اینها باید ارتقا پیدا کند، 106 مورد همکاران بازدید و سفر برنامه‌ای داشتند که بتوانند تحقق اهداف برنامه را پیگیری کنند، صرفا به این خاطر بود که گفتمان فعالیت‌ دانشجویی در جهاد توسعه پیدا کند.

پورعلی ادامه داد: 10 تفاهم‌نامه در این سه سال در حوزه فرهنگی امضا و 66 سایت در حوزه فرهنگی متناسب با فعالیت‌ها شروع به کار کردند. این سایت‌ها به دنبال توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی در حوزه مجازی بوده و امیدوار هستیم این حضور ارتقا پیدا کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی بیان کرد: در 76 شبکه اجتماعی فعال هستیم؛ بعضی واحدها به توییتر و آپارات ورود پیدا کردند که می‌طلبد در این فضاها برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد؛ همچنین شورای نظارت بر پایگاه و فعالیت‌های جهاد برپا شده است.

وی اظهار کرد: پیرو ابلاغ نقشه جامع علمی کشور کار گروه‌های تدوین نقشه راه تشکل دادیم. 17 جلسه برای تدوین نقشه راه و نزدیک به 25 جلسه برای تدوین برنامه ششم توسعه برگزار شده که شش سند آن نیز نهایی شده است.

پورعلی ادامه داد: حماسه سازمانی و افتخار سازمانی از حلقه‌های انسجام ماست و یکی از راه‌های آن این است که تولید ادبیات در حوزه فرهنگی را جدی بگیریم؛ هر چقدر پیشکسوتان را ارج نهیم این امر توسعه می‌یابد. هیچ‌گاه یک عضو جهاد دانشگاهی در معرفی سازمان خود دچار دودلی نشود، خوش‌نامی و اعتمادی که به جهاد وجود دارد این است که این نهاد همچنان پایبند بودن به اخلاق و آلوده نشدن به برخی فسادها وجود دارد.

وی عنوان کرد: بحث دانشجو محور بودن فعالیت‌ها یک نکته خدشه‌ناپذیر است؛ اگر بخواهیم از کهولت‌گرایی جهاد جلوگیری کنیم اعتماد به جوانان و تکیه بر حضور نیروی جوان در این نهاد است. در این صورت ضمانت خلاقیت و نوآوری‌ها شکل می‌گیرد، چراکه ما باید برای دانشجو فعالیت فرهنگی انجام می‌دهیم.

پورعلی گفت: برنامه‌های فرهنگی جهاد بعد از این همه مدت قابل قبول نیست که سطحی باشد و همه چیز باید سطح کیفی خوبی داشته باشد، حتما از نیروهای دانشجو در اجرای برنامه‌ها استفاده شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی عنوان کرد: برخی رویکردهای حوزه فرهنگی باید مبتنی بر سیاست‌های کشور باشد. در بحث سند مهندسی فرهنگی کشور با کمیسیون که این بحث را در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیر است به توافق‌های خوبی رسیدیم.

وی گفت: سند دانشگاه اسلامی، کمیته نظارت بر سند هم جدی‌تر شده؛ با افتخار می‌گویم هیچ نهادی همچون جهاد، در بحث سند دانشگاه اسلامی نه سازمان، نه رویکرد و نه رویدادی ایجاد کرده است.

 

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: