جمعه 7 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
همگرایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی، هدف گذاری مشترک جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد تبریز
تاریخ انتشار: سه شنبه 22 دی 1394


به گزارش معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان‌شرقی، سید رضی آقاسیدی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان در این دیدار با بیان اینکه رسالت جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی در بطن دانشگاه‌ در تحقق آرمان های نظام اسلامی و تربیت فارغ التحصیلان تراز انقلاب اسلامی است، گفت: به منظور جلوگیری از موازی کاری‌ها و هدر رفت منابع، در نظر داریم در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی با دانشگاه‌ها همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی نیازمند همگرایی تمامی متولیان فرهنگی است، افزود: در زمینه فرهنگی باتوجه به حجم کار در زمین مانده هر چقدر برنامه اجرا شود، بازهم کم است و بخاطر همین، دستگاه‌های متولی امور فرهنگی باید بجای رقیب بودن، با همدیگر همکاری کنند تا شاهد تحقق اهداف باشیم.

آقاسیدی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در کشور و استان‌ها با حضور معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی استان، دانشگاه تبریز، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و نهاد نمایندگی  رهبری در دانشگاه‌های استان برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: امیدواریم این همکاری‌ها و تبادل نظرات منجر به تربیت دانشجوی کارآمد نظام و تحقق برنامه‌های ابلاغی شود.

وی خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی ایسپا و سازمان دانشجویان، مرکز گردشگری دانشجویی که زیر نظر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان فعالیت می کنند را پتانسیل بسیار خوب دانست و افزود: می توانیم از این پتانسیل برای بازخوردگیری، پیگیری و بررسی مشکلات صنفی دانشجویان و برنامه‌های دانشگاهی استفاده کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان معین دانشگاه‌ها ایفای نقش می‌کند و به هیچ عنوان رقیب دانشگاه‌ها نیستیم.

وی با بیان اینکه کم بودن بروکراسی اداری و انعطاف برنامه ریزی رمز موفقیت در حوزه فرهنگی است، اظهار کرد: البته برای تحقق اهداف فرهنگی باید دغدغه فرهنگی در رگ‌های مسئولان این حوزه جاری باشد.

محمد نریمانی راد، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: باتوجه به شناختی که از مجموعه جهاد دانشگاهی استان و نیروهای فعالش دارم، همگرایی با جهاد دانشگاهی در اجرای برنامه‌های فرهنگی ثمر بخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با احتساب واحدهای سماء حدود 100 هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تحصیل می کنند، عنوان کرد: جامعه هدف گسترده، برنامه دقیق فرهنگی می طلبد تا نیاز این مجموعه تأمین شود.

وی با اشاره به ادغام معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این ادغام وظیفه معاونت دانشجویی و فرهنگی را بسیار وسیع کرده و حجم کارها زیاد شده است. همچنین باتوجه به اینکه همواره در تغییرات، برخی مقاومت‌ها انجام می گیرد، شاهد ریزش برخی پتانسیل مجموعه بودیم که اکنون بعد از شش ماه کم کم امورات منظم می شوند و رویش‌ها و محاسن این ادغام متبلور می شود.

نریمانی راد در خصوص اهم برنامه‌های معاونت دانشجویی و فرهنگی گفت: در حوزه دانشجویی تغییراتی در راستای افزایش رضایت و رفاه دانشجویان انجام پذیرفته است. از جمله با تلاش‌های شبانه روزی، به هفت هزار نفر دانشجوی ورودی جدید دانشگاه آزاد تبریز از همان روز نخست کارت دانشجویی صادر کردیم و همچنین کاهش مدت زمان صدور گواهی فارغ التحصیلی به 24 ساعت از دیگر توفیقات اخیر در زمینه دانشجویی است.

وی به ساماندهی خوابگاه‌ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه در خوابگاه‌های ما معمولأ امکانات تفریحی برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان وجود نداشت که برای پوشش این خلاء دستگاه‌های ورزشی همچون تردمیل و اتاق فیلم برای خوابگاه‌ها فراهم کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین برابر تصمیم اخذ شده، دانشجویان رشته تربیت‌بدنی 240 ساعت کارآموزی خود را با ارایه آموزش‌های ورزشی به دانشجویان خوابگاه‌ها سپری خواهند کرد که موجبات سلامت جسمی روانی دانشجویان شده و نشاط و شادابی را به محیط خوابگاه‌ها هدیه خواهد کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با اشاره به تدارک کتابخانه محرک در ساختمان اداری این دانشگاه، گفت: این کتابخانه محرک در تمامی ساختمان‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه نصب می‌شود تا گامی موثر در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در دانشگاهیان می‌شود.

وی گفت: معتقدم شرایط به گونه‌ای باید مهیا شود که تمامی دانشجویان از برنامه‌های دانشگاه استفاده کنند و با این دید، ورزش همگانی همچون کوهنوردی، طناب کشی و ... را مد نظر قرار داده‌ایم که این نوع ورزش‌ها باعث ایجاد شور و شوق در فضای دانشگاه می‌شوند.

وی داشتن خلوص نیت و بهره‌گیری از پتانسیل مردمی را دو رکن مهم در تحقق برنامه‌های فرهنگی دانست و اظهار کرد: در زمان ریاستم در دانشگاه آزاد اسلامی هریس با نشان دادن خلوص نیت و با کمک بزرگان این شهر، 25 هکتار زمین رایگان برای دانشگاه آزاد گرفتم و همچنین امسال ویژه برنامه ماه محرم دانشگاه را با استفاده از مشارکت‌های مادی و معنوی که شاهد برکات و آثار این مشارکت بودیم.

نریمانی راد ادامه داد: با همین خلوص نیت دانشجویان بسیجی و همراهی و همکاری این معاونت، اردوی جهادی متشکل از اکیب پزشکی، دندانپزشکی و ... با کمترین هزینه ممکن برگزار کردیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه هایی برای استفاده عموم مردم در راستای پیوند دانشگاه و جامعه خبر داد و افزود: مراسم چهلم جان باختگان فاجعه منا در مسجد دانشگاه آزاد تبریز، عنوان کرد: در زمان برگزاری، همه از حضور مردم عادی در مسجد دانشگاه تعجب کرده بودند، دانشگاه و مسجد مال مردم است و ما باید از پتانسیل مسجد دانشگاه هم در اجرای برنامه های فرهنگی فاخر برای هموطنان استفاده کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز خاطرنشان کرد: در زمینه فرهنگی با حداقل امکانات و هزینه می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و امیدوارم با همدلی و هماهنگی تمام دستگاه های مرتبط در این حوزه و تعاملات مناسب، شاهد تحقق این برنامه ها باشیم.

در پایان این مراسم؛ به پاس همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان در راستای برگزاری چهارمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی که به میزبانی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و با حضور استان های شمالغرب کشور برگزار شد، لوح سپاسی به آقای نریمانی راد، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد تبریز اهدا شد.

 

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: