شنبه 1 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
آیین اختتامیه اولین دوره طرح دانشجو معلم قرآن
تاریخ انتشار: چهار شنبه 8 اسفند 1397

 شرکت ۱۰۰۰ نفر از جوانان کشور در طرح دانشجو معلم قرآن

رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی گفت: تا کنون در اجرای طرح دانشجو معلم قرآن هزار دانشجوی کشور شرکت کرده‌اند و تا پایان سال گذشته، ۳۰۰ هزار نفر ساعت به این دانشجویان آموزش داده‌ایم.

زهرا نقی‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی کشور، امروز، هفتم اسفندماه در مراسم اختتامیه طرح دانشجو معلم قرآن اظهار کرد: بعد از انقلاب فرهنگی با بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها جهاددانشگاهی فعالیت خود را در سطح دانشگاه‌های استان انجام داد و اولین کار جهاددانشگاهی در سطح دانشگاه‌ها فعالیت‌های قرآنی و برگزاری محافل و کرسی‌های قرآنی بود.
وی افزود: از سال ۶۴ با ایجاد یک نوآوری در زمینه فعالیت های قرآنی یک جشنواره ملی قرآنی ویژه دانشجویان را طراحی کرد و تا سال ۸۵ جهاددانشگاهی خود متولی برگزاری این جشنواره بود و از این به بعد چون به مرحله بلوغ رسیده بود به صورت دوره ای به دانشگاهها واگذار شد.
وی بیان کرد: از سال ۸۲ با راه‌اندازی بزرگترین و تخصصی ترین خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت خود را ادامه داد.
رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی کشور اعلام کرد: از سال ۸۷ بعد از دیدار با مقام معظم رهبری، طرح توسعه فعالیتهای قرآنی در جهاددانشگاهی صورت گرفت و حاصل آن این شد که در کنار ایکنا، شش مرکز دیگر تحت عنوان مرکز آموزش، مرکز مشاوره سبک زندگی اسلامی، مرکز رشد و شکوفایی هنر قرآنی، استودیو صوتی و تصویری، مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم و مرکز دانشجو معلم قرآن فعالیت خود را ادامه داده است.
وی افزود: باتوجه به نظرسنجی صورت گرفته متاسفانه فارغ التحصیلان ما حتی در مقطع دکترا از روخوانی و روانخوانی قرآن محروم هستند و همچنین دانشجویان با اساتید قرآنی خود کمتر ارتباط می‌گرفتند.
نقی‌زاده بیان کرد: در این راستا جهاددانشگاهی دوره دانشجو معلم قرآن را راه اندازی کرد که این طرح سه هدف دانش افزایی، مهارت‌آموزی و اشتغالزایی دانشجویان را دنبال می‌کند.
وی افزود: بعد از پایان این دوره ما دانشجویان را می‌فرستیم که در مرحله‌ای در سطح خوابگاه‌های دانشجویی و بعد از آن در سطح مساجد و مدارس اقدام به آموزش قرآن می‌کنند.
نقی‌زاده اعلام کرد: تا کنون در اجرای طرح دانشجو معلم قرآن هزار دانشجوی کشور شرکت کرده‌اند و تا پایان سال گذشته، ۳۰۰ هزار نفر ساعت به این دانشجویان آموزش داده‌ایم.
وی در پایان یادآور شد: ما در اجرای این طرح هیچ محدودیتی نداریم و هدف ما این است که بتوانیم دانشجویان را با روخوانی و روخوانی قرآن آشنا کنیم.

دانشجویان؛ اولویت اجرای فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی کردستان

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه اولویت فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی، دانشجویان و قشر جوان جامعه است، گفت: در این راستا در حال تدوین برنامه‌های متنوع‌تر ترویجی و آموزشی قرآن برای سال ۹۸ هستیم تا بتوانیم نقش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی را در استان پررنگ‌تر کنیم.

چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با تأکید بر اجرای طرح‌های ارزشی و اثرگذار برای جوانان اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه ما باید با اجرای طرح‌های خوب و اثرگذار زمینه جذب جوانان و به‌ویژه دانشجویان و حتی خودمان را به سمت ارزش‌های اصیل دینی فراهم کنیم چرا که اگر این اتفاق نیفتد واقعا جای نگرانی دارد.
وی افزود: در این راستا جهاددانشگاهی استان کردستان با توجه به رسالت فرهنگی خود و با همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی استان و دانشگاه های سطح استان کردستان برنامه های مختلفی را اجرا کرده ایم.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اجرای طرح‌های قرآنی جهاددانشگاهی استان کردستان در راستای تشویق و ترغیب جوانان به سمت فعالیت های ارزشی و دینی بیان کرد: اجرای طرح دانشجو معلم قرآن، برگزاری کرسی‌های تلاوت و تدبر در قرآن، دوشنبه‌های قرآنی و ... از جمله این طرح‌های اجرایی در سطح استان کردستان است.
وی با اشاره به اینکه طرح دوشنبه‌های قرآنی هم در سطح دانشگاه‌های استان و هم در سطح جهاددانشگاهی برای همکاران جهادگر استان برگزار می‌شود، اعلام کرد: ما در راستای اجرای این طرح هم به آموزه‌های دینی خود اضافه می‌کنیم و هم وحدت و همکاری بین همکاران را می‌بینیم و در این زمینه امیدواریم بتوانیم روز به روز آن را پربارتر کنیم.
سهراب نژاد عنوان کرد: یکی از پارامترها و عوامل مهم جهاددانشگاهی وجود خبرگزاری تخصصی قرآنی ایکنا است که در این راستا ایکنای کردستان جزء استان های موفق بوده چراکه همکاران ما در ایکنا هم خبرهای دینی و قرآنی و مذهبی استان را پوشش و ترویج می‌دهند و هم سعی کرده اند در کنار جهاددانشگاهی و واحد فرهنگی برای آموزش آموزه‌های دینی با محوریت قرآن قرار گیرند و ما را یاری دهند.
وی عنوان کرد: ما در این راستا نیازمند حمایت و همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاه‌های سطح استان هستیم تا بتوانیم رسالت خود را به نحو احسن در استان کردستان به انجام برسانیم.
رئیس جهاددانشگاهی واحد کردستان افزود: هر سازمان و اداره‌ای در بحث اجرای طرح‌های قرآنی اهدافی را برای خود تعیین کرده اما در نهایت هدف تمام ادارات و نهادها پررنگ کردن و عملی کردن قرآن کریم در زندگی مردم و سطح جامعه است که در این راستا باید با این دستگاه‌های فرهنگی استان همکاری بیشتری را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه اولویت فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی، دانشجویان و قشر جوان جامعه بوده است، اعلام کرد: دراین راستا در حال تدوین برنامه‌های متنوع‌تر ترویجی و آموزشی قرآن برای سال ۹۸ هستیم تا بتوانیم نقش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی را در استان پررنگ‌تر کنیم.
وی یاداور شد: امیدواریم در سال ۹۸ هر جا که یک فعالیت و برنامه قرآنی وجود دارد، جهاددانشگاهی استان کردستان مرجع کار باشد و رسالت خود را به بهترین شکل ممکن به انجام برساند.

جامعه امروز نیازمند دانش قرآنی است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی در کشور رشد چشمگیری داشته است، گفت: ما در کنار نیاز به ایمان قرآنی در جامعه، نیازمند دانش قرآنی هستیم.

مرتضی خسروپناه، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی واحد کردستان، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی و ارزشی در جهاددانشگاهی کردستان امروز پررنگ‌تر از گذشته شده است که این امر جای تقدیر و تشکر دارد.
وی افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی مذهب محور، فقه محور و قرآن محور بوده و برهمین اساس ارتباط دانشگاه مذاهب اسلامی با جهاددانشگاهی کردستان ببشترو مؤثرتر بوده است
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی در کشور رشد چشمگیری داشته است، بیان کرد: ما در کنار نیاز به ایمان قرآنی در جامعه، نیازمند دانش قرآنی نیز هستیم و دانش اجتماعی، فرهنگی، حقوقی، قضایی، آیات الاحکام را باید از لابلای آیات قرآن بیرون بکشیم.
وی تأکید کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی جامعه ما یک جامعه رشد یافته‌ای است، در این راستا ما باید از سطوح پایین تلاوت قرآن عبورکنیم و به بطن قرآن و عملی کردن آن در زندگی بپردازیم.
خسروپناه بیان کرد: سه هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی در سطح استان کردستان وجود دارد و در این راستا پوشش تحصیلی ما امروز دیگر ۱۰۰ درصد شده است.
وی اعلام کرد: براساس آمار اعلام شده جدید ۱۴ میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کشور داریم و ۳۶ میلیون نفر جمعیت جوان ما در سنین ۱۵ تا ۴۰ سالگی هستند بنابریان از بعد فرآیند نگاه کنیم، سطح آشنایی و قرابت با قرآن باید به سمت دانش قرآنی برود.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اجرای مرحله دوم دانشجو معلم قرآن در استان عنوان کرد: امیدواریم این طرح با این رویکرد در استان شروع شود که به سمت تدوین منظومه قرآنی در حوزه‌های مختلف حرکت کنیم.
وی افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان در حال حاضر فقه و حقوق محور است و باید در این دانشگاه به سمت راه‌اندازی رشته‌های اقتصادی حرکت کنیم تا حوزه دانش اقتصاد قرآنی را نیز فعال کنیم.
خسروپناه با اشاره به اینکه دنیای جدید به سمت طرح مسائل جدید حرکت می‌‌کند، یادآور شد: در این راستا باید فقه جدید مدون شود چرا که مسائل قضایی متون قدیم دیگر جوابگوی نیاز امروز جامعه نیست و باید مسائل امروز جامعه مدرن را از کتاب مدرن قرآن بیرون بکشیم.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: