پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
...............................................
...............................................
تبلیغات
- دوره تفسیر موضوعی قرآن مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
مراسم تودیع و معارفه سرپرست جهاددانشگاهی البرز برگزار شد
تاریخ انتشار: سه شنبه 9 بهمن 1397

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد البرز، دکتر احمد شریفی زاده، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در مراسم تودیع و معارفه ریاست جهاد دانشگاهی البرز که امروز دوشنبه هشتم بهمن ماه در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی سعی کرده که خود را در راستای نیازهای کشور قرار دهد، هر کاری که کسی از عهده آن بر نمی‌آید جهاد مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفته است.

وی گفت: جهاد دانشگاهی البرز در تراز مناسبی قرار دارد و علت این موفقیت همت و همدلی و خودباوری است که میان همکارن البرز وجود دارد.

شریفی زاده با اشاره به پیشینه تشکیل جهاد دانشگاهی البرز افزود: با شکلگیری استان البرز،‌ این نیاز به وجود آمد که جهاد دانشگاهی در این استان هم شکل بگیرد و در نهایت این مجموعه تشکیل شد.

شریفی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: البرز ظرفیت‌های زیادی دارد و  قطب علم و فناوری است، مراکز تحقیقاتی زیادی در این استان مستقر است و در حوزه کشاورزی هم یکی از محورهای اصلی است.

وی ادامه داد: در این وضعیت یکی از موضوعاتی که جهاد دانشگاهی باید بیشتر به آن توجه کند بحث قطب صنعتی است چون مراکز صنعتی خوبی در البرز مستقر است؛‌اگرچه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف موفقیت‌های خوبی داشته است اما بحث صنعتی تا حدی مغفول مانده و از جهاد دانشگاهی البرز انتظار داریم درگاهی برای ارتباط با صنعت استان باشد.

شریفی‌زاده تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در شرایط فعلی مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دارد، در این شرایط تحریم باید بتوانیم به اقتصاد درونزا و برونگرا کمک کنیم و وظایف خود را انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور مجلس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در طول این سال‌ها هر جا به جهاد دانشگاهی اعتماد شده شاهد موفقیت‌های بزرگی بوده‌ایم افزود: جهاد دانشگاهی سعی کرده که خود را در راستای نیازهای کشور قرار دهد، هر کاری که کسی از عهده آن بر نمی‌آید جهاد مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی اولین نهادی بود که در نقشه جامع علمی کشور هفت ماموریت را برای خود تعریف کرد و در برنامه ششم توسعه کشور هم اسم جهاد ذکر شده که این ماموریت‌ها را انجام دهد.

شریفی‌زاده در پایان اعلام کرد: امیدواریم جهاد البرز هم ظرفیت‌های خود را برای رسیدن به این ماموریت‌ها به کار بگیرد.

ایران در مسیر پژوهش محوری است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه وجود جهاد دانشگاهی در البرز فرصت خوبی است افزود: با وجود این ظرفیت‌ها می‌توان بستر توسعه را در استان فراهم کرد و با همکاری جهاد دانشگاهی گام‌های مهمی برداشت.

عیسی قبادی در مراسم تودیع و معارفه ریاست جهاد دانشگاه البرز گفت: جهاد دانشگاهی از نهادهای ارزشمند است و اهمیت این نهاد برای ما بالاست.

وی افزود: ما به این نهاد عظیم افتخار می‌کنیم،‌جهاد دانشگاهی اگر روزگاری نهالی تازه کاشت بود امروز درخت تنومدی است که ثمرات آن در جامعه و محافل علمی مشاهده می‌شود.

قبادی ادامه داد: بسیاری از دستاوردهایی که در کشور به وجود آنها افتخار می‌شود بخشی از آن حاصل تلاش جهاد دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه وجود جهاد دانشگاهی در البرز فرصت خوبی است افزود: با وجود این ظرفیت‌ها می‌توان بستر توسعه را در استان فراهم کرد و با همکاری جهاد دانشگاهی گام‌های مهمی برداشت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز تصریح کرد: 14 مرکز علمی ملی و چهره‌های ملی زیادی در استان است که این جایگاه استان را پر اهمیت کرده است.

قبادی افزود: در حوزه پارک علم و فناوری کارهای ارزشمندی انجام شده که می تواند منجر به کارهای جدیدی شود.

وی تصریح کرد: ما در حوزه پژوهش تنگاهای خاص خود را داریم اما در مسیر پژوهش محوری هستیم و جامعه ما آرام آرام به این سمت می‌رود و امیدواریم به سمت پژوهش تولیدی برود نه مصرفی که مصرف کننده کارهای دیگران باشیم.

 در ادامه سید علی اکبر هاشمی راد در مراسم معارفه رییس جهاد دانشگاهی البرز اظهار کرد: جهاد دانشگاهی البرز از زمان آغاز کار تا کنون طرح ها و برنامه های مختلفی در حوزه های اجتماعی؛ فرهنگی ؛ آموزشی و پژوهشی اجرایی کرده است.

هاشمی راد ادامه داد: جهاد دانشگاهی طی این سالها با تدوین دوره های آموزشی ویژه کارکنان دولتو جذب دانشجو در رشته های مختلف مرکز علمی کاربردی؛ توانسته هم در حوزه آموزشهای کوتاه مدت و هم در حوزه آموزشهای طولانی مدت موفق عمل کند.

وی ابراز کرد: طی چند سال اخیر تعداد دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی از ۳۳۰ نفر به هزار و۷۰۰ نفر رسیده که این نشانگر توانمندی جهاد در بحث آموزش است.

هاشمی‌راد با اشاره به فعالیت های پژوهشی جهاد دانشگاه خاطر نشان کرد: در بحث علوم شناختی جهاد دانشگاهی طرح ملی پیمایش خانواده و شناخت ویژگی های شخصیتی زندانیان کشور را اجرایی کرده که هر دو افتخاری برای استان محسوب می شوند.

وی توضیح داد: طرح پیمایش ملی خانواده به اتمام رسیده و به زودی رونمایی خواهد شد.

هاشمی راد ابراز کرد: به دنبال راه اندازی ݐژوهشکده اجتماع و شهر هستیم و این امر تقریبا در مرحله نهایی قرار دارد و ساختارش ایجاد شده است.

رییس سابق جهاد دانشگاهی البرز ادامه داد:  جهاد دانشگاهی طی حدود هفت سال گذشته در استان موفق عمل کرده و توانسته جایگاه و طراز جهاد استان را در کشور ارتقا دهد.

احمدرضا فیروزی در مراسم معارفه خود اظهار کرد: مسئولیت امانتی سنگین بردوش مدیران است و باید به گونه ای در این مسیر گام برداشت که در نهایت رضایت خداوند را به همراه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات  شایسته رییس سابق جهاد دانشگاهی افزود: هاشمی راد فردی خوش فکر؛ صبور و پیگیر است و طی هفت سال گذشته در ارتقای جایگاه جهاددانشگاهی گام های جدی ای برداشته است.

فیروزی توضیح داد: طی دوره ریاست هاشمی راد شاهد بیشترین تعامل ؛ همکاری و وحدت بین کارکنان و پرسنل این مجموعه بودیم.

وی خاطر نشان کرد: بدون شک اهداغ هیچ سازمانی بدون تعامل و همفکری مجموعه محقق نمی شود و بر این اساس انتظار دارم همکاران همچنان با روحیه جهادی برای ارتقای جایگاه جهاد دانشگاهی تلاش کنند.

فیروزی ابراز کرد: جهاد دانشگاهی برنامه ها و طرح های عقب مانده ای دارد که  امید است با تعامل بین دستگاهی و مشارکت همکاران در کوتاه ترین زمان و به بهترین شکل اجرایی شوند.

رئیس جهاددانشگاهی البرز در بخش دیگری از صحبت های خود به بخشی از اقدامات معاونت فرهنگی به عنوان یکی از حوزه های تاثیرگذار جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: برگزاری مناظرات دانشجویی و کرسی های آزاد اندیشی به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری توسط این معاونت پیگیری و نتایج مثبتی را به دنبال داشت.

وی خاطر نشان کرد: باید روحیه انتقاد در دانشجویان زنده شود تا شاهد پویایی بیش از پیش دانشگاه های کشور باشیم.

این مسئول تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر شاهد برخی مشکلات هویتی در جامعه جوان کشور هستیم که می توان با برگزاری طرح ها و برنامه های موثر که مخاطب محور هستند و به نیازهای جوانان پاسخ درستی می دهند؛ زمینه هویت بخشی به جوانان را فراهم کنیم

.

فیروزی افزود: بدون شک با مشورت؛ هم اندیشی و روحیه جهادی می توان کارهای بزرگی انجام داد و جهاد دانشگاهی را هر روز به نقطه متعالی نزدیک تر کرد.

 

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: