کتاب «مقدمهای بر هوشمندی کسب و کار اجتماعی» تألیف سیدمحمدباقر جعفری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و فاطمه عسگرنجفی، کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تهران، توسط انتشارات سازمان جهاددانشگاهی تهران منتشرگردید.
هوشمندیکسب وکاراجتماعی مفهوم جدیدی است که با در نظر گرفتن مزایای سیستم های هوشمندی کسب وکار و استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران در رسانه های اجتماعی وفضای وب، منجر به تصمیم گیری بهتر، بهبودعملکرد و ایجاد مزیت رقابتی پایدار توسط سازمان ها می شود. کتاب «مقدمه ای بر هوشمندی کسب و کار اجتماعی» جزو معدود منابع فارسی موجود در معرفی این مفهوم به جامعه علمی و دانشگاهی ایران میباشد. این کتاب در چهار فصل تنظیم شده است؛ در فصل اول، به معرفی هوشمندیکسب و کار به عنوان پایه اصلی سیستم های هوشمندیکسب و کار پرداخته شده است، فصل دوم کتاب رسانه اجتماعی که پیش نیاز ضروری هوشمندیکسب و کار اجتماعی است را مورد کند وکاو قرار می دهد، در فصل سوم کتاب مفهوم هوشمندی کسب و کار اجتماعی بطور کامل برای خواننده تشریح شده است، و در فصل آخر کتاب بهترین ابزارهای موجود پایش رسانه اجتماعی را به منظور جمع آوری داده های موردنیاز در هوشمندی کسب و کاراجتماعی معرفی و مورد مقایسه قرار داده است.
شایان ذکر است کتاب مذکور شامل 238 صفحه در قطع وزیری با قیمت 000/19 تومان وارد بازار نشرگردیده است.