پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
نشست دانشجویی با محوریت استکبارستیزی در اندیشه های حضرت امام خمینی (ره)
تاریخ انتشار: شنبه 3 آذر 1397

به همت  مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کردستان و با همکاری؛ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان ، مرکز امام و انقلاب جهاددانشگاهی کشور، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور  و دانشگاه های استان نشست دانشجویی با محوریت استکبارستیزی در اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) برگزار گردید.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان، گفت: در طول این چهل سال آمریکا با تمام امکانات و نیروهایش تمام راهها را برای نابودی انقلاب اسلامی پیموده و امروزه ما شاهده آن هستیم که آمریکا جزء ادعا هیچ قدرتی ندارد.

سردار مراد حسنی، عصر سه شنبه (‌29 آبان ماه) در نشست دانشجویی با محوریت استکبار ستیزی در اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان، برگزار شد، با اشاره به برگزاری اردوی جهادی وحدت، اظهار کرد: در هیچ کشوری چینن انقلابی با چهل سال ایثار، فداکاری و اهدا فرزندانشان به انقلاب وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است، تصریح کرد: مردم استان کردستان به فرمان امام و مقام معظم رهبری لبیک گفتند و ارزش‌های انقلاب را پاسداری کردند و ما همیشه شاهد این ایثارگری مردم بودیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان، با اشاره به ایثارگری این مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس، افزود: در درگیریهای ضد انقلاب خانواده‌هابی هستند که شش برادر شهید شده و جان خود را در راه انقلاب تقدیم کردند.

سردار حسنی، آبادی، فداکار، ایثارگری و شهادت مردم کردستان را زبان زد تمام اقشار جامعه دانست و گفت: مردم کردستان در طول هشت سال دفاع مقدس با خون خود لبیک گفتند و برای پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی به جا گذاشتن که مهم‌ترین آن نیروی مبارز در برابر استکبار است.

وی با بیان اینکه چهل سالگی انقلاب اسلامی را امسال در دهه فجر جشن خواهیم گرفت، عنوان کرد: از همان ابتدا نهضت استکبار به ستیزی امریکا تمام سعی بر این داشتند که انقلاب اسلامی را از نطفه خفه کنند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان، ذکر کرد:  آمریکا چهل سال با این ادعا که تک قدرت جهان است تلاش کرده اما با مرور به تاریخ می‌فهمیم که آمریکا حتی به یک پیروزی به ظاهر موقت دست پیدا نکرده است.

سردار حسنی با اشاره به جنگ در دوران هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: جوانان و فرزندان انقلاب در بسیاری از زمینه ها می‌توانند روی پای خود بایستند و متعهد باشند در واقع ما با کمترین امکانات در دوران جنگ توانستیم پیروز شویم.

وی یادآور شد: در طول این چهل سال آمریکا با تمام امکانات و نیروهایش تمام راهها را برای نابودی انقلاب اسلامی پیموده و امروزه ما شاهده آن هستیم که آمریکا جزء ادعا هیچ قدرتی ندارد.

لبخند به دشمن ناشی از ضعف و بی‌توجهی به تجربیات تاریخ ملت است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی کشور، گفت: امروز برخی از نیروهای سیاسی می‌خواهند با یک نوع تغییر در تجربیات تاریخی ملت ایران تاثیر بگذارند که به آمریکا لبخند بزنید و این نگاه ناشی از ضعف و بی‌توجه‌ای به تجربیات تاریخ ملت است.

دکتر عباس سلیمی نمین، عصر سه شنبه (‌29 آبان ماه) در نشست دانشجویی با محوریت استکبار ستیزی در اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان، برگزار شد، با اشاره به نوع نگاه امام خمینی(ره) به آحاد جامعه و اسلام، اظهار کرد: امام (ره) به تمام آحاد جامعه ارزش قائل بودند و برای رشد آنها تلاش می‌کرند.

وی تصریح کرد: نقطه مقابل تلاش امام (ره) قدرت‌های استکباری بودند که موقعیتشان رابطه مستقیم با شکستن شان ملت‌ها دارد در واقع زمانی می‌توانند موفق شوند که ملت‌ها را تحقیر و ناتوان نشان دهند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی کشور، با بیان اینکه رسالت همه اولیای الهی ارتقای شان بشریت است، بیان کرد: راه تقابل همه انبیاء با قدرت‌های دور از تحقیر کردن مردم بوده و در غیر این صورت ارتقاء امکان پذیر نیست.

 سلیمی نمین افزود: امام(ره) به عنوان کسی که از این فرهنگ الهی بهره گرفته، رسالت و وظیفه خود را ارتقاء شان مردم می‌داند در واقع در چنین رسالتی طبیعتا نمی‌تواند با کسانی که ملت‌ها را تحقیر کرده در یک مسیر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اصرار آمریکا به رساندن لایحه هر چه سریع تر به دولت ایران در دوران پهلوی، گفت: امام خمینی(ره) از ابتدای دهه چهل برای روشن شدن مردم ایران که قدرت‌های سلطه‌گر چگونه تحقیر می‌کنند تلاش کرد و توانست به ملت ایران ثابت کند، لذا علیرغم برخی نگاه های متفاوت در میان جریانات سیاسی ملت ایران نگاه امام (ره) را پذیرفت.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی کشور، عنوان کرد: نکته ای که امروز باید به آن توجه ویژه کرد این مسئله است که ملت ایران در یک روند تجربی به این نتیجه رسیدند که نگاه و اصول امام (ره) یک برتری چشم‌گیری نسبت به راه حل‌های پایه‌ای گروه‌های سیاسی و کسانی که مدعی بودند که به دنبال استقلال کشور هستند دارد.

سلیمی نمین ذکر کرد: امروز برخی از نیروهای سیاسی می‌خواهند با یک نوع تغییر در تجربیات تاریخی ملت ایران تاثیر بگذارند که به آمریکا لبخند بزنید و این نگاه ناشی از ضعف و بی‌توجهی به تجربیات تاریخ ملت است.

وی با اشاره به اینکه چرا این گرایش و آسان نگریستن دشمن می‌تواند رای بیاورد، خاطرنشان کرد: دولتی که اعلام کرده که نرم با آمریکا سخن بگوید تا مشکلات حل شود، نشان می‌دهد که این دولت در دشمن شناسی مشکل دارد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی کشور، در پایان یادآورشد: ملت ایران در ارتباط با شناخت استمرار و استکبار روی شناخت و رشد فکری جامعه توجه ویژه داشته است.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: