جمعه 25 آبان 1397
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
در سومین جلسه از کارگاه آموزشی خلاقیت و استعدادیابی مطرح شد: عدم توقف در واقعیت و نیل به سمت حقیقت لازمه خلاقیت است.
تاریخ انتشار: یکشنبه 29 مهر 1397

 

سومین جلسه از کارگاه آموزشی پرورش استعداد و خلاقیت به همت گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد و با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان بعد از ظهر روز شنبه 28 مهر ماه 97 در سالن هنر مجموعه شهید خرازی اداره کل امور فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

 

منصور شیروانی، مدیر موسسه پرورش استعدادهای خلاق اصفهان در این جلسه نوع تعریف از خود، نقش داشته ها و نداشته ها در خلاقیت، همگرایی و واگرایی و اهمیت آن در خلاقیت و جایگاه حقیقت و واقعیت را در پرورش استعداد و خلاقیت مورد توجه قرار داد.

 

ایشان لازمه خلاق بودن را داشتن این تعریف از خود دانست و افزود مجموعه تعاریفی که از ما ارائه می شود (توسط خودمان، دیگران و جامعه) در عملکرد ما بسیار موثر است و خصوصا تعریفی که خودمان ارائه می دهیم اهمیت ویژه ای دارد بنابراین برای خلاق بودن باید خود را انسان خلاقی بدانیم.

 

شیروانی این تصور عموم را که داشته ها باعث قوت انسان است در حوزه ی خلاقیت مردود دانست و گفت توانایی انسان اتفاقا در حوزه ی نداشته های او تعریف می شوند و انسان خلاق با تکیه بر نداشته ها توانسته است به خلاقیت برسد.

 

این مدرس حوزه خلاقیت در بخش دیگر کارگاه همگرایی و واگرایی را دارای اهمیت دانست و افزود: برای این که بتوانیم زیست اجتماعی مناسبی داشته باشیم ضرورتاً باید همگرا باشیم ولی برای خلاق بودن باید واگرا باشیم. یعنی همگرایی و واگرایی در وجود یک شخص خلاق باید جمع شوند البته شخص باید در حوزه افعال همگرا باشد ولی در حوزه افکار می تواند واگرا باشد تا این واگرایی او را به خلاقیت برساند.

 

مدیر موسسه پرورش استعدادهای خلاق اصفهان به تفاوت بین اندیشه و اندیشیدن اشاره کرد و افرادی را که می توانند درست اندیشه کنند را انسان هایی دانست که می توانند خلاق باشند.

 

بخش پایانی این جلسه به مبحث جایگاه واقعیت و حقیقت در خلاقیت اختصاص یافت. شیروانی واقعیت را آنچه که هست و حقیقت را آنچه که باید باشد تعریف کرد و پذیرش واقعیت و تطابق با آن را باعث روزمرگی دانست که این روزمرگی آفت خلاقیت است و عدم توقف در واقعیت و نیل به سوی حقیقت ویژگی یک فرد خلاق است که در این جلسه این موضوع تبیین شد.

 

 

 

ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: