پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
برگزاری مرحله منطقه ای مسابقات ملی «مناظره دانشجویان ایران» به میزبانی گیلان
تاریخ انتشار: یکشنبه 8 مهر 1397

 حسین فرختار، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان گیلان ، با بیان اینکه «گفت وگو» به مثابه شیوه زیست انسان هاست، اظهار کرد: همه ما از طریق بحث، نقد و عرضه دیدگاه در حوزه عمومی، خطاهایمان را می فهمیم؛ خطاهایی که کشف و حذفشان شرط لازم برای رشد شناختی و مهارتی ماست.

وی گفت وگو را دارای دو حالت اخلاقی و معرفتی دانست که گریز از آن موجب افتادن افراد در دام خودمحوری و خودپسندی و محروم ماندن از دیدگاه نظری و عملی که از سوی دیگران به ما منتقل می شود، خواهد شد.

این مسئول فرهنگی‌ «گفت وگو» را بده بستانی دانست که از رهگذر آن معنای مشترک خلق می شود و عنوان کرد: نحوه انتخاب کلمات، موقعیت سنجی مناسب، لحن، بیان و کلام از نکات ظریف گفت وگو می باشد و عدم رعایت هر کدام می تواند مسیر تعامل را در گفت وگو تحت الشعاع قرار دهد.

فرختار‌ داشتن نگرش و دیدگاه، داشتن منش و اخلاق و دانش هنر و فن بیان را سه مولفه اساسی در گفت وگو دانست و خاطرنشان کرد: باید قواعد گفت وگو را محترم بشماریم و به اصول و حقوق مشترک پایبند باشیم. همچنین وفادار بودن به اخلاق و ملتزم بودن به یکسری تعهدات، گفت وگو را به نقطه مطلوب می رساند.

توسعه از جنس یک «تحول نرم» در درون اندیشه هاست

وی با اشاره به ویژگی های یک گفت وگوی منطقی و استاندارد، متذکر شد: گفت‌وگو مانند رابطه اعضای یک تیم در مسابقه دوی امدادی است و مهم نیست نهایتاً چه کسی از اعضای تیم از خط پایان می گذرد لذا نیکو گفتن، صبر، نقد و مدارا و رواداری چهار ویژگی در گفت وگوست.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان‌ با بیان اینکه دیالوگ و گفت وگو به معنی تساوی و موازنه در ارتباط است، تصریح کرد: اگر تساوی نباشد، گفت وگو تبدیل به نصیحت، پند، موعظه یا ارشاد می گردد. یکی از عوامل موفقیت جوامع توسعه یافته این است که کارگزاران همواره مورد قضاوت مردم قرار می گیرند و اگر اشتباهی کنند، با اعتراض مردم مواجه خواهند شد.

فرختار ادامه داد: مادامی که از توسعه سخن می گوییم، ناخودآگاه ذهن ما به سمت بایدها و نبایدهای اقتصادی معطوف می شود، در حالی که توسعه از جنس یک «تحول نرم» در درون اندیشه هاست و گفت وگو می تواند زمینه ساز این تحول گردد.

وی با بیان اینکه جوامع دارای پنج رکن روان شناختی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هستند، گفت: هر کدام از این ارکان در صورت ایجاد بهزیستی عینی و ذهنی می تواند موجبات رفاه و رضایتمندی مردم را فراهم آورد، اما گفت وگو به عنوان یکی از ابعاد فرهنگی – اجتماعی می تواند ما را در رشد و توسعه زیرساخت بهزیستی ذهنی جامعه مساعدت کند.

مدرس دانشگاه‌ در ادامه از برگزاری مرحله منطقه ای هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به میزبانی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مرحله دانشجویان دانشگاه های شمال و شمالغرب کشور حضور دارند.

فرختار‌ با بیان اینکه مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان به همت جهاددانشگاهی استان گیلان از ۲۱ لغایت ۲۵ مرداد ۹۷ در دانشگاه پیام نور رشت برگزار شد، عنوان کرد: مرحله منطقه ای با حضور تیم های شرکت کننده از استان های اردبیل، زنجان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین و گیلان از ۲۹ مهر لغایت ۲ آبان ۹۷ در دانشگاه گیلان برگزار می شود.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: