جمعه 7 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی جشنواره ملی بهار امام جمعه ارومیه
هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در سطح دانشگاههای آذربایجان غربی با معرفی تیم های برتر به کار خود پایان داد
تاریخ انتشار: شنبه 22 اردیبهشت 1397

 هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان "نشان خواجه نصیر الدین طوسی" در سطح دانشگاههای آذربایجان غربی با معرفی تیم های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی واحد آذربایجان غربی، دکتر علیجو معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه در آیین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان استان ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در سطح دانشگاههای استان بویژه جهاد دانشگاهی استان آذربایجان غربی گفت:طبق منویات مقام معظم رهبری برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در  دانشگاهها، برگزاری مناظرات با موضوعات مهم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... در دانشگاهها می تواند زمینه ساز فرهنگ گفتگوی سالم و منطقی، نقد و نقدپذیری، پاسخ به شبهات، روشنگری، هم افزایی، مطالعه و ... در دانشگاهها و به تبع گفتمان سازی این فرهنگ در سطح جامعه باشد.

دکتر علیجو با تقدیر از جهاددانشگاهی گفت:معاونت فرهنگی دانشگاه ارومیه از هرگونه فعالیت فرهنگی که بتواند گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه را برجسته نموده و در ایجاد فضای نقد و نقدپذیری در چارچوب قوانین و اخلاق و به دور از تعصبات بیجا و اغراض کمک نماید، حمایت می نماید.

معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه گفت: برگزاری چنین رویدادهای در سطح دانشگاه بصورت دیالوگ و مناظره در خصوص آسیب های جامعه امر مبارکی است که باید از آن حمایت و در راستای تقویت چنین فضایی برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: حضور و حمایت معاونت فرهنگی دانشگاه ارومیه در عالی ترین سطح نشان از اعتقاد عملی و قلبی دانشگاه در راستای ترویج چنین رویدادهای ارزشمندی است

امين رستم زاده معاون فرهنگي جهاددانشگاهي استان  و دبير علمي هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در این رویداد علمی و فرهنگی گفت :ثبت نام از گروههای دانشجویی این دوره از مسابقات از 20 فروردین آغاز شده و تا 6 اردیبشهت ادامه داشت.

وی گفت :16 تیم شرکت کننده دانشجویی به مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره " در سطح دانشگاههای آذربایجان غربی راه یافتند که در این مسابقات 150 نفر دانشجو و هیات علمی در بحث طراحی و تدوین و برنامه ریزی علمی و اجرایی مسابقات استانی مشارکت داشتند و نزدیک بر 1000 نفر به ساعت از دانشجویان و اساتید از مرحله اعلام فراخوان  تا پایان این رویداد علمی فرهنگی از ابعاد مختلف این رویداد بهره مند شدند

رستم زاده گفت: در دوره جاری سطح کیفی تیم ها از رشد بسیار بالایی با توجه به کارگاه تخصصی و سطح علمی  گروه ها برخوردار بود.

رييس سازمان دانشجويان آذربايجان غربي گفت: فلسفه طراحی و برگزاری مناظرات از سوی جهاد دانشگاهی تحقق منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای آزاد اندیشی در دانشگاه با خط مشی التزام به اخلاق علمی در نقد و نقل آرا، اشخاص و آثار ، پرهیز از ورود در نزاع های غیر علمی و مجادلات روزمره و مرسوم، اهتمام به روزآمدی و کارايی مباحث، نقل ها و منابع، اهتمام به واقعی بودن دفاع از موضوعات( در حد امکان) بر اساس رسالت جهادی بود.

وی گفت:در این مسابقات اعضای هیات علمی داور مسابقات صرفا بر اساس مولفه های تدوین شده و با بی طرفی کامل بر اساس سبک و شیوه مناظره تیم ها هر کدام جداگانه آرای خود را اعمال می کردند.

معاون جهاددانشگاهي آذربایجان غربی  با اشاره به لزوم طرح مباحث و دغدغه ها و شبهه های نظری دانشجویی در بستری اخلاقی و علمی و در راستای تعالی اندیشه ها در محیط دانشگاه و پاسخ به آن با اندیشه ای کیفی خاطر نشان ساخت: بهترین محل پرورش اندیشه های اثر گذار در توسعه و صیقل آن قطع و یقین در دانشگاه رقم می خورد و اندیشه جهادی بهترین رهیافت کیفی پیشرفت پایدار کشور است که این جنس اندیشه در چنین فضایی خلق می شود.

رستم زاده ترویج فرهنگ صبر، تحمل و صداقت در تمام ابعاد را بسیار مهم در تحقق زیرساخت های توسعه یک کشور ذکر کرد و خاطر نشان ساخت : تکنولوژیکی شدن و بسیاری از عوامل الزامات جامعه مدرن سبب شده در بعضی از مواقع صبر و تحمل افراد در عرصه های مختلف به نسبت کاهش پیدا کند و این  خلاء عدم فرهنگ صبر و تحمل متناسب از حوزه اقتصاد گرفته تا سبک زندگی و بسیاری از حوزه های زندگی مردم تسری یافته و سبب ایجاد خدشه وعواقب شخصی و اجتماعی در جامعه شده است؛ که این خلاء در حوزه علم و دانش نیز در مقابل انتقادات علمی سبب می شود تا فرهنگ نقد و نقادی واقعی علمی تضعیف شود و در نتیجه ضریب جنبش دانش آفرینی در محیط های علمی سرعت لازم را نخواهد داشت.

وی ادامه داد:در چنین بستری، تولید محتوای کیفی از سوی دانشگاهیان کشور کمتر اتفاق میافتد و در نتیجه چه در بحث  تولید علم و محتوا و چه در خلق خروجی راهکار های علمی عملی که اساسا باید از این تئوری های علمی برای حل مشکلات کشور بعنوان نسخه در اختیار حوزه های مختلف قرار گیرد اساسا کمتر وجود خواهد داشت و یا بسیار ضعیف و کم بنیاد خواهد بود.

دبير علمي هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان آذربایجان غربی گفت: باید فرهنگ  نقد و مناظره اصولی علمی و اخلاقی و توامان ایجاد بستری مناسب برای  این مهم در جامعه و خصوصا دانشگاه ها ترویج یابد که جهاد دانشگاهی با چنین عقبه ایی مسابقات مناظره و در راستای آن توسعه فرهنگ نقد و نقادی و فهوا بینی وتفکر بر روی سیرت موضوعات  با تدوین سازو کارهایی که اخلاق و صبرو تحمل هم عجین با آن باشد را تعریف ، طراحی و اجرا می کند.

وی با تقدیر از همه دانشگاههای استان خصوصا دانشگاه ارومیه و حوزه معاونت فرهنگی آن دانشگاه بعنوان دانشگاه مادر در برگزاری مسابقات خاطرنشان ساخت :تمامی دانشگاه ها در بحث تسری این فرهنگ در راستای منویات مقام معظم رهبری باید از تیم های منتخب دانشجویان دانشگاههای خود همانند سنوات گذشته حمایت کرده و زمینه تربیت تیم های کیفی تر را فراهم نمایند تا تیم منتخب استان در سطح منطقه و کشور برای دانشگاههای آذربایجان غربی افتخار آفرینی نماید.

حجت الاسلام دکتر کریم جباری مدیرکل فرهنگی دانشگاه ارومیه نیز در مسابقات ملی مناظره دانشجویان "نشان خواجه نصیر الدین طوسی" در سطح دانشگاههای آذربایجان غربی گفت: هفتمین دوره مناظرات دانشجویی که از سوی  حوزه معاونت های فرهنگی جهاد دانشگاهی استان و دانشگاه ارومیه برگزار شد گام بسیار ارزشمند، اندیشمند و موثر برای استفاده از ظرفیت های علمی و فرهنگی دانشجویان در جهت شکوفایی آزادی بیان و نقد منطقی اندیشه ها است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه ارومیه گفت: هم اندیشی و هم افزایی خلاق فکری برای حل معضلات فرهنگی و اجتماعی از دیگر برکات این رویداد وزین علمی و فرهنگی در دانشگاه ارومیه است.

حجت الاسلام دکتر کریم جباری گفت:این مناظرات بهترین فرصت برای مهارت آموزی و تمرین فن بیان و قدرت نقد و تحلیل و سنجش فکری اندیشه های مختلف به صورت دسته جمعی است.

وی گفت: موضوعات مورد طرح در این مناظرات از موضوعات مبتلا به فکری و فرهنگی جامعه ماست و اگر بتوان در آینده این موضوعات را براساس  نظرسنجی واقعی انتخاب کرد برنامه ها به شکل ایده آل تری پیش خواهد رفت

وی ادامه داد: اگر بتوان سنت نقد و نظر و مناظرات علمی و گفتگوهای فرهنگی را در این شکل منطقی و مطلوب به دور از حب و بغض و حساسیت عاطفی و سیاسی و تمرکز بر شکل علمی و منطقی گفتگو ها در جامعه تقویت و تثبیت و ترویج کرد میتوان گام مهمی در رشد اجتماعی جوانان خصوص دانشجویان برداشت

 مدیرکل فرهنگی دانشگاه ارومیه با تشریح هر چه بیشتر این موضوع خاطرنشان ساخت: فقدان گفتگوی سالم و منطقی سبب تشدید روش های ارتباطی توام با خشم و کینه یا نیرنگ و فریب می شود .

وی گفت:در این مناظرات دانشجویان منتخب کلیه دانشگاه های استان  به رقابت  می پردازند و آنان که قدرت بیان و استدلال و مطالعه و منطق بالاتری دارند امتیاز بیشتری کسب می کنند و روند رشد و شکوفایی استعداد های این دانشجویان امر بسیار مبارک و فرخنده ای است که باید این فرصت و بستر را قدر و ارج نهاد.

در آیین اختتام هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان "نشان خواجه نصیر الدین طوسی" دانشگاههای آذربایجان غربی چهار تیم سوز از دانشگاه علوم پزشکی، میزان از دانشگاه آزاد ارومیه، فرهنگ و هنر از دانشگاه علمی کاریردی و گردون از دانشگاه ارومیه به مرحله نهایی راه یافته بودند که در مرحله فینال تیم فرهنگ و هنر مقام اول و تیم گردون از دانشگاه ارومیه مقام دوم  را کسب کردند.

لازم بذکر است تیم های منتخب دانشگاههای استان به مرحله منطقه ای دانشگاههای کشور و سپس در صورت صعود به مرحله نهایی کشوری دانشگاهها که در دانشگاه تهران برگزار می شود راه خواهند یافت.

  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: