چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
اعلام آمادگی ایکنا برای انتشار مواضع و برنامه‌های فرهنگی - قرآنی نامزدهای نهایی ریاست جمهوری
تاریخ انتشار: شنبه 2 اردیبهشت 1396

به گزارش روابط عمومی سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور، با پایان فروردین و فرارسیدن اردیبهشت‌ماه زمان برگزاری انتخابات نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان، ۲۹ دومین‌ماه از اولین فصل سال ۹۶ سه انتخابات در کشور برگزار خواهد شد.
در میان سه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قطعاً بیش از همه چشم‌ها به انتخابات دوازدهم دوخته شده است؛ جایی که رئیس‌جمهور آتی بین سال‌‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ تعیین خواهد شد؛ هرچند تحلیل‌ها نشان از انتخاب مجدد رئیس‌جمهور فعلی در دور بعدی انتخابات می‌دهد اما با توجه به ورود چهره‌های شاخص برای رقابت انتخاباتی، این احتمال نیز وجود دارد که طی سال‌های آتی چهره جدیدی راهی نهاد ریاست جمهوری شود.
روند اجرایی انتخابات از ۲۲ فروردین‌ماه با دستور وزیر کشور مبنی بر تشکیل هیئت‌های اجرایی در ساختمان این وزارتخانه آغاز شد و ثبت‌نام از نامزدهای ریاست جمهوری از همین روز تا ۲۶ فروردین‌ماه به مدت ۵ روز ادامه داشت. در این مدت ۱۶۳۶ نفر برای تصدی مسئولیت ریاست جمهوری در وزارت کشور حضور یافته و نسبت به ثبت نام اقدام کردند. این میزان حضور برای نامزدی ریاست جمهوری یک رکورد محسوب می‌شد.
این در حالی است که حدود ۳۰ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان به عنوان افراد شاخص شمرده شده‌اند که بر اساس تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌ها حدود ۱۰ نفر از آنها به عنوان رجال مذهبی و سیاسی از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت خواهند شد. علی‌رغم انتشار برخی لیست‌ها به عنوان گمانه‌زنی‌های تأیید صلاحیت‌های شورای نگهبان برای ریاست جمهوری اما هیچ خبر رسمی از سوی این نهاد منتشر نشده است.
با این حال با توجه به سوابق اجرایی و مدیریتی چهره‌های شاخص و مطرح به نظر می‌رسد شمار افراد تأیید صلاحیت‌شده توسط شورای نگهبان همچون سال‌های گذشته از انگشتان دو دست تجاوز نکند.
شورای نگهبان رسیدگی به صلاحیت ثبت نام کنندگان را از ۲۷ فروردین آغاز کرده و تا پایان فروردین‌ماه این کار ادامه خواهد داشت. مرحله دوم رسیدگی به صلاحیت نامزدها اول تا پنجم اردیبهشت‌ماه است. این زمان برای بررسی مجدد صلاحیت افرادی است که به عدم تأیید صلاحیت آنها اعتراض خواهند کرد و نهایتاً هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده رسماً منتشر خواهد شد.
این افراد ۱۹ روز زمان تبلیغات در اختیار خواهند داشت. نامزدها با دریافت مجوز از شورای نگهبان طی روزهای هشتم تا بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه می‌توانند برنامه‌های خود را از طرق مختلف به اطلاع مردم رسانده و آرای خود را در میان گروه‌ها و قشرهای مختلف مردم افزایش دهند.
یکی از ابزارها و زمینه‌های مناسبی که در این ایام در اختیار نامزدهای ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت، رسانه‌ها هستند. رسانه‌ها با توجه به رسالتی که بر عهده دارند در این ایام به دنبال انتشار اخبار و مواضع صحیح نامزدهای ریاست جمهوری هستند. از میان رسانه‌های مختلف خبری دیداری، شنیداری و مکتوب، رسانه‌های تخصصی به دنبال برنامه‌های ویژه آنها در حوزه‌های مربوطه هستند.
در رسانه‌های عمومی و گاه سیاسی از آنجا که موضوعات تخصصی در حاشیه قرار می‌گیرد، رسانه‌های تخصصی می‌تواند موضوعات مهم حوزه‌های مختلف را به صورت برجسته و ویژه‌ای به اطلاع عموم و علاقه‌مندان و صاحب‌نظران آن حوزه قرار دهد. در همین راستا
خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به عنوان اولین و تنهاترین خبرگزاری تخصصی قرآنی که طی دو سال گذشته رتبه اول را در بین خبرگزاری‌های تخصصی کسب کرده و به عنوان یکی از معتبرترین خبرگزاری‌های حوزه فرهنگی محسوب می‌شود، این آمادگی را دارد تا در یک فضای رقابتی سالم و به دور از هرگونه جانب‌داری، برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های نامزدهای ریاست جمهوری را در زمان تبلیغات منتشر کرده و به اطلاع مخاطبان و علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی و فعالیت‌های قرآنی برساند. این مسئله در کنار بررسی و تحلیل راهبردها و سیاست‌های فرهنگی نامزدهای ریاست جمهوری از طریق نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران این ظرفیت را ایجاد خواهد کرد که وجهه و دغدغه‌مندی افراد حاضر در رقابت انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نسبت به مباحث فرهنگی به بهترین وجه به نمایش گذاشته شود.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: