جمعه 31 فروردین 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس/ برپایی نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی به همت جهاددانشگاهی
تاریخ انتشار: شنبه 19 فروردین 1396

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری استان فارس امروز، ۱۸ فروردین‌ماه به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب در سرآغاز هر سال شعاری را تعیین می‌کنند که در سال‌های اخیر عمدتاً رویکرد اقتصادی داشته است اما شیوه بیان و تاکیدات تکمیلی ایشان نشان دهنده اهمیت فرهنگ برای تحقق این هدف در منظومه اندیشه گانی ایشان است.

 

اهمیت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

وی با یادآوری اینكه ۲۰ فروردین‌ماه هر سال مصادف با سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی آغاز روز هنر انقلاب اسلامی و آغاز هفته‌ای با این نام است، هفته هنر انقلاب اسلامی را فرصتی ارزنده و مهم برای تجلیل از داشته‌های هنر انقلابی دانست و گفت: هیچ اتفاقی بدون پیوست فرهنگی به سرانجامی شایسته نمی‌رسد و برای دست یافتن به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال باید از ظرفیت‌های فرهنگ و هنر بهره برد.

رئیس حوزه هنری فارس با بیان اینكه در راستای بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی ستادی با همین نام و متشكل از دستگاه‌های مختلف تشكیل شده است، گفت: مهم‌ترین برنامه روز هنر انقلاب اسلامی، تجدید عهد هنرمندان و مدیران فرهنگی با ولایت و دیدار با آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز است.

كرم‌اللهی ادامه داد: همچنین در این روز هنرمندان بسیجی استان در کارگاه‌های تخصصی و سپس گردهمایی فرهنگی هنری حضور به هم می‌رسانند تا یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی را گرامی دارند.

 

برپایی ورك شاپ گرافیك قرآنی

رئیس ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس اظهار كرد: در این روز همچنین در مؤسسه آموزش عالی هنر شیراز کارگاه عملی ورک شاپ «گرافیک قرآنی» برگزار خواهد شد و از این شب و در طول هفته قرار است هنرمندان بسیجی در برنامه شبانه سیمای استان فارس حضور یابند و در بخشی ویژه به تبیین هنر انقلاب بپردازند.

 

شهید علیرضا فیروزی؛ شهید شاخص سال ۹۶ 

وی یادآور شد: هر سال در این ایام یک نفر از شهدای هنرمند به عنوان شهید شاخص سال انتخاب می‌شود که در سال ۹۵ هنرمند گرانقدر شهید مرادپور را داشتیم و امسال نیز هنرمند شهید علیرضا فیروزی به‌عنوان شهید شاخص سال انتخاب شده و در روز ۲۱ فروردین جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی و هنرمندان در شهرستان فسا حضور خواهند یافت تا به تجلیل از این شهید عزیز و خانواده گرانقدرشان بپردازند.

كرم‌اللهی گفت: روز ۲۲ فروردین و همزمان با میلاد حضرت مولا علی(ع) نیز شاهد شروع برنامه‌های هنری سه روزه‌ای در مراسم اعتکاف خواهیم بود که شامل حضور گروه‌های برگزیده تئاتر بچه‌های مسجد در مراسم اعتکاف جوانان است. همچنین کاروان برنامه‌های مسجد محور بسیج نیز در همین زمان آغاز به کار خواهد کرد.

 

اكران فیلم‌های كوتاه دینی رویش

رئیس حوزه هنری فارس با یبان اینكه در روز ۲۳ فروردین شاهد اجرای دو برنامه خواهیم بود، گفت: نخست برگزاری همایش ویژه اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره ملی فیلم‌های کوتاه دینی رویش است که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود و همچنین در همین روز و در سالن سرو حوزه هنری نیز نشست کارگاه داستان به بازخوانی داستان در ۴ دهه اخیر و عصر انقلاب اسلامی اختصاص دارد.

کرم‌اللهی در ادامه سخنان خود با تأکید بر روحیه همکاری و مشارکت افزود: گرچه دبیرخانه هفته در حوزه هنری مستقر است و روز قشر بسیج هنرمندان در همین هفته قرار دارد اما دستگاه‌های مختلف و تشکل‌های مردمی استان برنامه‌های گوناگونی را تدارک دیده‌اند که با توجه به وجود فضای همدلی و همراهی مقرر شده عمده این حرکت‌ها به عنوان فعالیت ستاد هفته هنر انقلاب در استان دیده شود نه عملکرد یک دستگاه خاص.

وی، اجرای فیلم «ماجرای نیم‌روز» را به همراه عوامل اجرایی این اثر هنری از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس برشمرد و گفت: برای اكران این فیلم دو نشست تخصصی و دو برنامه عمومی در نظر گرفته شده است كه نخستین نشست تخصصی در سالن ۲۲ بهمن دانشگاه علوم پزشکی و دومین نشست نیز در سینما گلستان برگزار خواهد شد و در این دو نشست سینماگران شیرازی با عوامل و دست اندرکاران این فیلم به گفت‌وگو خواهند نشست.

 

برگزاری گردهمایی عظیم هنرمندان و مردم در شیراز

رئیس حوزه هنری فارس اضافه كرد: عصر جمعه ۱۸ اردیبهشت نیز دو نشست مردمی خواهیم داشت. نخست اصلی‌ترین و مردمی‌ترین برنامه این هفته که گردهمایی بزرگ مردمی و نشست بزرگ گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی است از ساعت ۱۷ در سینما شیراز، با مشارکت تشکل‌های مردمی و دستگاه‌های عضو ستاد برگزار خواهد شد و در آن از عوامل فیلم ماجرای نیمروز و جمعی از دست‌اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

تبیین هنر انقلاب از تریبون نماز جمعه

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه نماز جمعه گفت: امسال نیز در ادامه روند سال گذشته و به صورتی گسترده‌تر جمعی از هنرمندان و صاحبنظران هنر انقلاب اسلامی را به عنوان سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان‌ها خواهیم داشت.

دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس گفت: هنر انقلاب در همه رشته‌ها حضور دارد و خوشحالیم که ابتدای هفته آینده به رویدادهای حوزه هنرهای تجسمی اختصاص یافته است. بر این اساس شاهد افتتاح چند رویداد بزرگ هستیم که نمایشگاه بزرگ عکس و پوستر بسیج هنرمندان در نگارخانه وصال و نمایشگاه آثار جشنواره ملی کاریکاتور یک قرن سکوت حوزه هنری در نگارخانه سوره در راس این رویدادهاست.

 

برپایی نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی قرآنی دانشجویان سراسر كشور به‌همت جهاد دانشگاهی

وی گفت: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی نیز مجموعه نمایشگاه‌های مروری بر آثار هنرهای تجسمی قرآنی دانشجویان سراسر کشور را به همین مناسبت در مرکز آفرینش‌های هنری دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، مدیریت دانشگاه شیراز، معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی فارس و موسسه آموزش عالی هنر شیراز برپا خواهد کرد تا در ۶ چشم‌انداز به تماشای این آثار بنشینیم.

 

تجلیل از جریان ادب و هنر انقلاب در جهرم

وی در ادامه با اشاره به نقش شهرستان‌ها و هنرمندان شهرستانی در توفیقات هنری استان گفت: سال گذشته پلان آخر برنامه‌ها در کازرون و همایشی به یاد مرحوم مردانی برگزار شد امسال نیز برداشت آخر این هفته در شهرستان جهرم رقم می‌خورد.

دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی فارس گفت: در این قالب قرار است جمعی از هنرمندان و اعضای ستاد دیداری با حجت‌الاسلام دژکام، امام جمعه جهرم داشته باشند و سپس در همایش تجلیل از جریان ادب و هنر انقلابی جهرم از چند چهره هنرمند این شهرستان تقدیر به عمل آید.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: