پنج شنبه 30 فروردین 1403
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
تولیدات محرمی ایکنا به شش زبان زنده دنیا منتشر شد
تاریخ انتشار: شنبه 22 مرداد 1401

به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان، خبرگزاری ایکنا با هدف پوشش‌دهی مخاطبان این رسانه در داخل و خارج از کشور به تولید محتوای الکترونیک و چندرسانه‌ای ویژه ایام شهادت سالار شهیدان اباعبدالله(ع) پرداخته؛ تولیداتی که در پرونده خبری «أنا من حسین» بر روی تارنمای ایکنا قابل مشاهده است.
مجموعه تولیدات چندرسانه‌‌ای با محوریت شعور عاشورایی، علاوه بر زبان فارسی در پنج زبان عربی، انگلیسی، ترکی استانبولی، پرتغالی و فرانسه نیز برای مخاطبان این رسانه تولید و به مرحله نشر رسیده است.
از جمله ویژه‌برنامه‌های محرمی در حوزه شنیداری، تولید پادکست‌های ادبی «با کاروان شهادت» است که در ۱۳ قسمت طی ایام عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله حسین(ع) به سمع و نظر مخاطبان می‌رسد.
از دیگر تولیدات چندرسانه‌ای ایکنا در ایام محرم مجموعه دیداری «روزشمار محرمی» در ۱۰ قسمت، بررسی هنر تعزیه در مجموعه «میراث مرثیه» در ۱۷ قسمت، «ادبیات عاشورایی» در ۱۳ قسمت و «نمادهای عاشورایی در هنر اسلامی» است که طی ۲ قسمت در تارنمای ایکنا و دیگر شبکه‌های اجتماعی این رسانه مشاهده می‌شود.
محمدرضا سنگری، نویسنده و عاشوراپژوه هم در سلسله مباحثی که در ۱۲ قسمت به مناسبت ایام محرم در خبرگزاری ایکنا تولید شده به بیان نکاتی درباره اصحاب و یاران کمتر شناخته شده حضرت امام حسین(ع) پرداخته است و مطالبی تاریخی را برای مخاطبان شرح می‌دهد.
گروه اجتماعی ایکنا نیز بر مبنای نیاز مخاطبان به آشنایی با «زمینه‌های اجتماعی قیام عاشورا» به تولید گفت‌وگو و یادداشت‌هایی در این باره پرداخت. معرفی «معروف‌های فراموش شده با نگاهی بر آیات و روایات» از دیگر محورهای تولید محتوا ویژه محرم در این گروه به شمار می‌رود.
در گروه فرهنگی نظر به گستره وسیع مطالب عاشورایی، نسبت به معرفی آثار مکتوب برتر در زمینه قیام امام حسین(ع) با عنوان «مکتوب محرم» و همچنین معرفی اشعار منتخب عاشورایی پرداخته شد. «حماسه کربلا از دریچه هنر» و «تولیدات نمایشی عاشورایی؛ بایدها و نبایدها» و سوژه دیگری با عنوان «معارف حسینی در جلوه‌های ادبی» که در گفت‌وگو با صاحب‌نظران و اهالی ادب و هنر پرداخته نیز در این گروه تولید شده است.
همچنین، مجموعه دیداری «تکیه‌ها» و «روانشناسی محرم» نیز در دست تولید بود که طی این ایام تقدیم نگاه مخاطبان شد. از دیگر تولیدات چندرسانه‌ای، طرح‌نوشته «امام حسین(ع) در کلام بزرگان» در ۱۳ قسمت بود که طی دهه نخست محرم آماده انتشار شد و مطالب متنوعی را درباره واقعه کربلا در اختیار کاربران قرار داد.
گروه عکس ایکنا نیز ضمن پوشش تصویری مراسم و عزاداری‌های سطح شهر تهران به پوشش عزاداری‌های اصیل کشور در قالب عنوان «حسینیه ایران» پرداخت.
منابر مجازی ایکنا برای مخاطبان بین‌الملل
نظر به استقبال چشمگیر مخاطبان رسانه قرآن از تولیدات چندرسانه‌ای که در بستر شبکه‌های اجتماعی سایت ایکنا نیز قابل دسترسی است، تحریریه بین‌الملل خبرگزاری ایکنا همچون سال گذشته با تولید مجموعه منابر مجازی به دیگر زبان‌ها بر دامنه مخاطبان قرآن‌دوست و پیرو اهل بیت(ع) از دیگر کشورها افزوده است.
قدیر آکاراس، رئیس مجمع علمای اهل بیت(ع) ترکیه از جمله سخنرانان خارجی بود که در  مجموعه‌ای ۱۰ قسمتی با عنوان «انعکاس واقعه عاشورا» به بیان ارزش‌ها و ابعاد اجتماعی واقعه کربلا به زبان ترکی استانبولی پرداخت.
شیخ میرزا عباس، مدیر هندی‌الاصل حوزه علمیه انگلستان، دیگر سخنران خارجی و کارشناس محرمی ایکناست که در برنامه‌ای با عنوان «تأملی در عاشورا»، نکاتی را در باب پیام‌های قیام امام حسین(ع) به زبان انگلیسی بیان کرد. صحبت‌های او که در استودیوی مرکز اسلامی انگلیس ضبط شده، بینندگان را به تفکری عمیق‌تر در مورد ماهیت این قیام دعوت می‌کند.
حجت‌الاسلام مجتبی رحمتی، مدرس زبان فرانسه و مطالعات اسلامی در جامعة المصطفی(ص) العالمیه نیز در ۱۵ قسمت به زبان فرانسه به موضوع نقش کودکان و نوجوانان در قیام عاشورا می‌پردازد. این برنامه به سفارش خبرگزاری ایکنا در استودیو نسیم رحمت قم تولید شده است.
همچنین سیدخلیل باستان، پژوهشگر حوزه معارف اسلامی هم در قالب ۱۵ قسمت به زبان عربی، موضوع مبانی قرآنی نهضت امام حسین(ع) را مورد بحث قرار داده است. شیخ حسین خلیل‌لو، رئیس مرکز امام مهدی(عج) برزیل نیز دیگر سخنران خارجی ایکنا بود که در ۱۵ قسمت با زبان پرتغالی به موضوع عبرت‌های عاشورا پرداخت.
شایان ذکر است، گروه رسانه‌ای ایکنا از دهم مرداد و به دعوت آستان مقدس حسینی، در عتبات عالیات حضور یافته و تولیدات متنوع‌تری را برای دهه دوم محرم سال‌جاری آماده‌سازی کرده‌اند.

ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: