پنج شنبه 30 فروردین 1403
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
دیدار با معلم قرآن و استاد دانشگاه همدانی
تاریخ انتشار: یکشنبه 25 اردیبهشت 1401
همزمان با هفته معلم و گرامیداشت مقام شامخ معلم ریاست جهاددانشگاهی استان با معلم قرآن و استاد دانشگاه همدانی دیدار کرد.

جمعی از کارکنان جهاددانشگاهی واحد همدان به همراه رئیس و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی به‌منظور تجلیل از مقام معلم با مسعود رستنده یکی از مدرسان دانشگاه و از معلمان قرآن همدان دیدار کردند.

 

مسعود رستنده معلم قرآن

معلم و قاری قرآن همدانی در این دیدار اظهار کرد:  از سال 63 در دبیرستان خود یعنی دبیرستان امام خمینی(ره) جلسات قرآن را راه انداختیم. در انجمن اسلامی دبیرستان امام که شهید حمید هاشمی مسئول آن بود نیز فعالیت داشتم. پس از اتمام دبیرستان وارد تربیت‌معلم شهید مقصودی شدم، رئیس تربیت‌معلم وقت پیشنهاد راه‌اندازی یک جلسه قرآن در آن مرکز را داد و یک جلسه قرآنی هم در آنجا برپا کردیم. در سال 1378 وارد مقطع کارشناسی ارشد، در رشته الهیات گرایش علوم قرآن و حدیث در دانشگاه رازی کرمانشاه شدم.

 

این معلم قرآنی یادآور شد: سال 93 نیز در رشته دکتری الهیات گرایش علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی همدان پذیرفته شدم، موضوع پایان‌نامه‌ام در این مقطع «تحلیل محتوای راهبردهای روان‌شناختی قرآن کریم در حیطه اخلاق بود» که یک موضوع بین‌رشته‌ای علم روانشناسی و علوم قرآنی است.

 

وی با اشاره به‌عنوان کتاب دیگرش، توضیح داد: «صوت داوود» عنوان کتاب دیگرم در مورد صوت و لحن قرآن است و در بخشی از آن زندگی‌نامه تعدادی از قاریان مطرح جهان را آورده‌ام. در سال 1386 در آزمون مدارس خارج از کشور با کسب رتبه چهار به‌عنوان معلم اعزامی به کشور امارات معرفی شدم و از سال 1394 تا پایان سال تحصیلی 1396 به همراه خانواده در این کشور مشغول به تدریس بودم که در این مأموریت به دانش‌آموزان ایرانی‌ مقیم کشور امارات آموزش می‌دادیم.

 

رستنده با بیان اینکه هرچه دارم همه از دولت قرآن دارم، تصریح کرد: سمت‌های مختلفی نیز در آموزش و پرورش داشتم، مدتی رئیس آموزش از راه دور استان بودم.

 

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های مختلفی در سطح شهر همدان تدریس داشته است، گفت: جهاددانشگاهی ستاره درخشانی در استان همدان و یک مرکز علمی خوب است مدتی در این دانشگاه تدریس داشتم .

 

رستنده با اشاره به فعالیت‌های دیگرش در حوزه قرآن اظهار کرد: یکی از مؤسسان مجمع اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم استان همدان بودم که بیش از 10 سال است این مجمع صنفی در همدان راه افتاده است؛ هم‌چنین مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مکتب نور هدایت در همدان هستم .

 

دیدار با مسعود رستنده  معلم قرآن

این معلم قرآن با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوبی که در محافل قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افتاد، مهندسی سوره‌های قرآن بود، گفت: این طرح به‌عنوان ابتکاری از سوی بنده در چندین استان کشور اجرا شد، یکی از دانشجوهایم نرم‌افزار تفسیر نعیم را که درباره مهندسی سوره‌های قرآن است طراحی کرد.

 

وی اضافه کرد: در این روش قبل از هر آیه یک سؤال مطرح شده و سپس آیه که پاسخ سؤال است، ارائه می‌شود. مهندسی سوره‌های قرآن در اصل این را به ما می‌گوید که راهکارها و راهبردهایی که قرآن برای زندگی بشر ارائه کرده راهکاری مهندسی شده و دقیق در زندگی انسان‌هاست.

 

این معلم قرآن با بیان اینکه قرآن کریم تنها راه رشد فرهنگی را این دو اصل می‌داند، گفت: در باب مسائل فرهنگی از دیدگاه قرآن با استناد به آیه ۵۹ سوره مریم «فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ ۖ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیًّا؛ سپس بعد از آنان نسلی جایگزین آنان شد که نماز را ضایع کردند و از شهوات پیروی نمودند؛ پس کیفر گمراهی خود را که عذابی دردناک است خواهند دید.» بنا بر مهندسی این آیه دو روش اساسی برای فعالیت‌های فرهنگی معرفی می‌شود: اول جلوگیری از ضایع شدن نماز «أَضَاعُوا الصَّلَاةَ»، پرداختن به نماز و دوم جلوگیری از برهنگی «وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ». از این‌رو خود قرآن راهکار پیروی نکردن از شهوات را ازدواج آسان می‌داند.

 

وی با اشاره به موضوع پایان‌نامه ارشد خود توضیح داد: موضوع پایان‌نامه‌ دوره ارشد «آثار نظری و عملی تفکر و تعقل از دیدگاه قرآن کریم» بود ، 160 اثر تفکر و تعقل از دیدگاه قرآن کریم را به‌صورت جدول در پایان آن آورده‌ام.

دیدار با مسعود رستنده  معلم قرآن

 

رستنده ادامه داد: در پایان مأموریت خارج از کشور هر معلم باید یک پژوهش پایان دوره را نگارش کند. به همین ‌منظور عنوان پژوهشی که در این زمینه انجام دادم بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای فراروی دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در ابوظبی بود که با استفاده از روش داده بنیاد به تدوین آن پرداختم.

در پایان علی کلانترنیا رئیس جهاددانشگاهی استان با اهدا لوح تقدیر از این مقام والا تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: