پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
نشست دانشجویی امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و انتخابات
تاریخ انتشار: یکشنبه 6 تیر 1400


حجت الاسلام پور ذهبی در نشست دانشجویی امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی و انتخابات که با حضور دانشجویان فعال فرهنگی _ اجتماعی دانشگاه های استان کردستان، در قالب دهمین دوره طرح ملی فرهنگی _ آموزشی طریق جاوید برگزار شد، با اشاره به جمله  میزان رای ملت است از امام خمینی(ره)، تنوع در نامزدها برای شورای شهر را امری مثبت و تاثیر گذار در حضور پر شور مردم در اتخابات ذکر و اظهار کرد: انتخاب ها باید بر اساس تخصص افراد و شایسته سالاری صورت گیرد.

 

وی در پاسخ به مسئله فرار مغزها که توسط یکی از دانشجویان مطرح شد، افزود: فرار مغزها مسئله ای است که دیرباز تا کنون وجود داشته است و امر تازه ای نیست، اما کسانی که در خارج از کشور پذیرش می شوند با توجه به شرایط اجتماعی خود قادر به ادامه و بازگشت به کشور نیستند، برخی هم علی رغم موقعیت و دستمزد خوب باز تصمیم به رفتن می گیرندکه این امر جای تامل دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان وضعیت علمی امروز کشور را سرآمد و مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: اساتید دانشگاهی و هیات علمی های با سوادی در دانشگاه های کشور وجود دارند که علی رغم  کمبودها و مشکلات موجود، مشغول خدمت به علم کشور هستند و به موفقیت های زیادی هم در این عرصه رسیده اند.

 

وی با تاکید بر اینکه تقویت نخبگان باید در صدر اقدامات قرار گیرد عنوان کرد: گاهی تنگ نظری برخی مدیران از سرکار آمدن جوانان نخبه جلوگیری می کند و منکر وجود مشکلات در این زمینه نیستیم اما واقعیت این است که باید به جای تزریق یأس و ناامیدی به جامعه علمی و دانشگاه ها، زمینه تلاش و تقویت نخبگان را فراهم آورد.

 

فاطمه زهره وند، نماینده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان مطرح کرد که امام خمینی(ره) شرکت فعالانه در انتخابات، دخالت در امور سیاسی و مشورت کردن را وظایف مردم در انتخابات ذکر کرده است، همچنین به فرموده امام راحل، فرد اصلح باید تعهد و روشنفکری، اجتهاد و تقوی به اسلام و جمهوری اسلامی داشته باشد و همچنین مشارکت بانوان در انتخابات نیز از تاکیدات وی بوده است.

 

هیمن رضایی نماینده بسیج دانشگاه کردستان گفت: موانع زیادی بر سر راه جوانان برای ایجاد کار و اشتغال وجود دارد و به همین دلیل باعث فرار مغزها و از دست دادن این دارایی های ارزشمند شده است.

 

محمد شاکرمی مسئول بسیج دانشگاه مذاهب اسلامی مطرح کرد که اقتصاد کشور در طی 43 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران تا این اندازه دچار تکانش های اقتصادی به صورت تورم و بی ثباتی قیمت ها نشده است و همچنین فضای اقتصاد و تجارت کشور همزمان با این شرایط، با فشارهای تحریم ها و بیماری کرونا نیز مواجه است.

 

وی افزود: هدف از تحریم ها ایجاد جدایی و افتراق میان دولت و مردم می باشد و در این شرایط حضور مردم در انتخابات می تواند بسیار کمک کننده باشد، لذا مشارکت حداکثری کیفیت حکمرانی را ارتقا می بخشد.

 

وی ادامه داد: طبق گفته امام خمینی آگاهی مردم، مشارکت و نظارت و همگامی مردم با حکومت منتخب خود بزرگترین ضمانت حفظ امنیت در جامعه خواهد بود و نقش کلیدی دانشجویان به عنوان موذنین جامعه در مردم سالاری دینی در افزایش حداکثری مشارکت قابل چشم پوشی نیست.

 

به گفته این فعال دانشجویی، طبق گفته مقام معظم رهبری، دانشجویان و نخبگان می توانند با تشدید فعالیت های خود به ویژه از منظر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و تببین مواضع زمینه را برای افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم کنند.
میلاد آقایی نماینده دانشجویان دانشگاه پیام نور استان کردستان، با اشاره به ضعف در ساختارهای زیربنایی فرهنگی و اجتماعی کشور و فشار وارد شدن به مردم ادامه داد: دولت آینده ایران باید دولتی مقتدر در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روابط دیپلماتیک باشد.

 

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد که باید از ظرفیت های نخبگان و جوانان بیشتر استفاده شود.

 

صلاح الدین منوچهری، دکترای اقتصاد دانشگاه کردستان در ادامه این نشست با بیان این مطلب که انتخابات یعنی نقش مردم در تعیین سرنوشت خود مطرح کرد که رییس جمهور آینده اگر دیپلماسی اقتصادی را در راس امور قرار ندهد، بدون شک شکست خواهد خورد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر رییس جمهور دیپلماسی اقتصادی را در راس کار قرار دهد حرکت تولیدی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل دوباره به جریان خواهد افتاد.

 

این فعال اقتصادی افزود: متاسفانه در این دوره از انتخابات، اکثر کاندیداهای شورای شهر و روستا در استان کردستان بیکار بوده و هیچ شغلی ندارند و خیلی از آنها اصلا مدارک مرتبطی ندارند و این امر قابل تاملی است.

این نشست دانشجویی با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کردستان و با همت معاونت فرهنگی ، سازمان دانشجویان و مرکز امام و انقلاب جهاددانشگاهی در دفتر نماینده ولی فقیه با هدف گرامیداشت یاد امام(ره) و بهره مندی از بیانات وی در راستای انتخابات برگزار شد

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: