چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی جشنواره ملی بهار امام جمعه ارومیه
بهره مندی 8500 نفر به ساعت از دانشجویان دانشگاههای آذربایجان غربی از رویدادهای فرهنگی جهاددانشگاهی استان
تاریخ انتشار: چهار شنبه 2 تیر 1400


 

 

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته بیش از 8500 نفر به ساعت از دانشجویان دانشگاههای آذربایجان غربی از رویدادها و برنامه های فرهنگی این نهاد در سطح دانشگاههای استان بهره مند شده اند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی مرتضی نبی زاده در جلسه شورای فرهنگی واحد با اعلام این مطلب اظهار کرد:طی سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه های فرهنگی با رویکرد جدید مبتنی بر تولید محتوا در فضای مجازی و ایجاد شور و نشاط و رشد و شکوفایی آفرینش‌ها و تولیدات علمی فرهنگی دانشجویان  در بین دانشجویان در قالبهای متنوع  و غالبا در بستر فضای مجازی برگزار شد.

وی اظهار کرد:برنامه های متنوعی در موضوعات مناسبتهای ملی و مذهبی، فرهنگی اجتماعی، فرهنگ سیاسی، فرهنگ دینی، فرهنگ مطالعه و ... در قالبهای مختلف جشنواره، نشست های تخصصی، همایش، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، مناظرات دانشجویی، کرسی های آزاداندیشی، مسابقه عکاسی، اتودکمدی دانشجویی، سیرمطالعاتی و سایر قالبهای فرهنگی ویژه دانشجویان دانشگاهها برگزار گردید.

نبی زاده با اشاره به اینکه برنامه ها و رویدادهای معاونت فرهنگی واحد در سه سطح سراسری، هماهنگ و رویدادهای استانی طراحی، تدوین و برگزار می شود اظهار کرد:پنجمین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و دانشگاه علم و فرهنگ کشور و با مشارکت مراکز دانشگاهی، علمی و نهاد ها و دستگاههای اجرایی و گروههای مرتبط پژوهشی این نهاد و نظارت اداره کل مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور بعنوان رویداد سراسری  برگزار می شود.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: پژوهشگران، اساتید ودانشجویان تا 30 مرداد ماه سالجاری  فرصت دارند تا اصل مقالات خود را در قالب محورهای همایش به دبیرخانه همایش در قالب فرمت اعلامی که در آدرس اینترنتی همایش به نشانی http://roytab.ir/law99    موجود می باشد، و یا به ایمیل Jahad@urmia.ac.ir ارسال کنند و تاییدیه از دبیرخانه اخذ نمایند.

وی با اشاره به اجرای رویدادهای فرهنگی هماهنگ با همکاری معاونت فرهنگی دفتر مرکزی اظهار کرد: طی سل گذشته 8 رویداد شاخص و فرهنگی در قالب رویدادهای فرهنگی در سطح دانشگاههای آذربایجان غربی اجرا شده که می توان به اجرای طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم، نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی، کارگاه آموزشی ، اردوهای طرح ملی ایران مرز پر گهر، پنجمین دوره سلسه نشست های چشم انداز گردشگری در صنعت ایران، مسابقات دفاع سه دقیقه ای، و سلسله نشستهای فصل سخن اشاره کرد.

نبی زاده برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی را یکی از رویدادهای تاثیرگذار با هدف التزام به اخلاق علمی، پرهیز از ورود به نزاع های غیر علمی در میان نسل جوان و نخبه کشور با اهتمام به روز آمدی و کارآمدی مباحث عنوان و اظهار کرد: نهمین دوره مسابقات با شرکت 16 تیم از دانشگاههای مختلف استان برگزار شد و  7 نفر از اساتید و  اعضای هیات دانشگاهها داوری این دوره از مسابقات مناظرات دانشجویی را بر عهده داشتند.

وی مسابقات ملی پایان نامه سه دقیقه ای در آذربایجان غربی را یکی دیگر از طرحهای هماهنگ فرهنگی اجرا شده در استان عنوان کرد و افزود: در این دوره از مسابقات، پس از بررسی های بعمل آمده 18 نفر به مرحله اصلی مسابقات راه یافتند که  45 درصد شرکت کنندگان در مقطع دکتری و 55 درصد نیز در مقطع ارشد شرکت داشتند و همچنین 45 درصد شرکت کنندگان در گروه علوم انسانی، 19 درصد در گروه علوم پایه و 36 درصد نیز در رسته های فنی و مهندسی و سایر گروهها شرکت کرده بودند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی برگزاری چهارمین دوره طرح دانشجو معلم قرآن در ارومیه را از دیگر از طرح های هماهنگ در سطح استان عنوان کرد و افزود: این دوره آموزشی به صورت مجازی و با هدف تربیت مربی آموزش قرآن کریم، گسترش و توسعه معرفت و فرهنگ قرآنی میان دانشجویان، شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی دانشجویان در سطح کشور، استفاده از روحیه پویا و شاداب جوانان دانشجو برای انتشار فرهنگ قرآنی در کشور و تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی به‌عنوان بالاترین سند فعالیت‌های قرآنی کشور برگزار شد .

نبی زاده ادامه داد: تعداد 26 نفر از دانشجویان در مقاطع مختلف کارشانسی، ارشد و دکتری  به مدت ۸۰ ساعت در سامانه معاونت آموزشی جهاد (امجد) با حضور اساتید برجسته کشوری دوره را طی کردند که گواهی‌نامه پایان دوره از طرف سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برای ایشان صادر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برنامه های داخلی معاونت فرهنگی واحد اظهار کرد: کارگاه ارتقای سواد رسانه ای، برگزاری اردوهای جهادی، نشستها و میزگردهای مختلف فرهنگی از جمله میزگرد دانشجو، پلیس و امنیت اجتماعی، نشست اهمیت انقلاب ثانی در مبانی فکری امام (ره)، جشنواره دانشجویی اتود کمدی با محوریت تولید فیلمهای طنز دانشجویی، کرسی آزاد اندیشی انقلاب از مسیر جمهوری، جشنواره های مختلف دانشجویی با محوریت شعر، دلنوشته، عکس نوشته، تولید محتوای فضای مجازی، عکس و ...، تهیه و انتشار ویزه نامه های دانشجویی و مسابقات کتابخوانی و ... از جمله برنامه های این معاونت طی سال گذشته بوده است.

وی افزود: نمایشگاه دایمی کتاب انتشارات جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در طول سال گذشته به بیش از 38 هزار نفر از دانشجویان دانشگاههای استان خدامت مختلف در حوزه ارائه مشاوره های کتاب، منابع ارشد و دکتری، آزمونهای وکالت، نظام مهندی و ... و فروش کتاب ارائه کرده است و به نیاز واقعی پژوهشگران و دانشجویان در راستای ترویج فرهنگ پژوهش و مطالعه پاسخ داده می شود.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت خبرگزاریهای ایسنا و ایکنا در استان اظهار کرد:  طی سال گذشته 4500 خبر، عکس و گزارش در خبرگزاری ایسنا و  1300 خبر، عکس و گزارش تخصصی قرآنی در خبرگزاری ایکنا تولید شده است.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: