پنج شنبه 30 فروردین 1403
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
وبینار تخصصی انتخابات با موضوع مشق حضور
تاریخ انتشار: چهار شنبه 26 خرداد 1400

دشمن با تلاش براي نفي انتخابات، استقلال، آزادي و جمهوريت نظام را نشانه گرفته است

دشمن با تلاش براي نفي انتخابات، استقلال، آزادي و جمهوريت نظام را نشانه گرفته است

ايسنا/مركزي معاون اداره كل هماهنگي و ارتباطات وزارت ارشاد گفت: دشمن با دلسرد كردن مردم و تلاش براي نفي انتخابات، شعار اصلي ملت ايران با عنوان استقلال، آزادي و جمهوريت نظام را نشانه گرفته است.

محمدرضا جعفري در وبينار تخصصي انتخابات با موضوع "مشق حضور" كه به همت سازمان دانشجويان جهاد دانشگاهي استان مركزي برگزار شد، اظهار كرد: مشروعيت انقلاب اسلامي را بواسطه حضور مردم  در انتخابات‌هاي متعدد شاهد هستيم و با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامي بيش از ۴۰ انتخابات در كشور برگزار شده است كه اين ميزان آزادي و مشاركت سياسي در هيچ جاي جهان رايج نيست.

وي بيان كرد: علاوه بر حضور مردم در انتخابات كه منجر به تقويت مشروعيت نظام اسلامي مي شود، اين حضور در ساير حماسه‌هاي سياسي نظير راهپيمائي‌ها، فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي، تشييع پيكر مطهر شهدا و ... نيز ديده مي شود كه بيانگر مقبوليت نظام اسلامي است. معمولا نظامي‌ها در دنيا عليرغم اينكه شهرت دارند اما مقبوليت ندارند اما در نظام اسلامي حضور گسترده ملت ايران در آئين تشييع سردار سليماني نشانگير مقبوليت بالاي سردار دلها در بين مردم است. حضور مردم در آئين تشييع اين شهيد والامقام و شور و شوق براي آشنايي با مكتب اين سردار سليماني بي‌سابقه بود كه باز تاكيدي بر مقبوليت نظام دارد.

جعفري در ادامه با اشاره به اينكه متاسفانه در نظام اسلامي با اين ميزان مقبوليت، برخي مسئولان در رفتار خود ثابت كردند كه به دنبال حفظ منافع خود هستند تا حفظ انقلاب اسلامي، گفت: اين مردم هستند كه با وجود مشكلاتي كه دارند با بينش، بصيرت و سعه صدر و با رفتار خود نشان دادند كه سرافراز و پيروز هستند و در انتخابات پيش رو نيز برگ زرين ديگري بر مشروعيت نظام اسلامي افزوده خواهد شد.

وي با بيان تاثير انتخابات به تداوم انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: انتخابات مسئله‌اي فوق العاده تاثيرگذار در اصلاح چالش‌ها و برطرف كردن مشكلات و نيز افزايش دستاوردهاست. انقلاب اسلامي از چهار مفهوم كليدي شامل استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي برخوردار است كه در قالب يك منظومه مطرح است و اين چهار مفهوم كليدي با انتخابات گره ناگسستني و پيوند عميقي دارد.

او افزود: استقلال از اركان اصلي تحقق جمهوريت است و اگر يك نظام استقلال نداشته باشد نمي‌تواند جمهوريت خود را حفظ كند و اگر استقلال باشد آزادي بوجود خواهد آمد و آزادي بدون استقلال يك شعار فريبنده بيش نيست.

جعفري با تاكيد بر اينكه اسلام ضامن واقعي جمهوريت و آزادي است، گفت: كشوري كه ساليان متمادي مستعمره ساير كشورها بوده و ظرفيت‌ها و دارايي آن به يغما برده مي‌شد با تقديم افزون بر ۳۰۰ هزار شهيد و هزاران جانباز، ايثارگر و آزاده، به آزادي و استقلال دست يافت و امروز هم اگر تحريم ها را تحمل مي‌كنيم به خاطر اين است كه شعار استقلال و آزادي را سر داديم و ملت با شعور سياسي و اجتماعي پذيرفتند كه جمهوري اسلامي مستقل است واگر كشورهايي امروز مردم را به راي ندادن تشويق مي‌كنند مي‌خواهند با استقلال، آزادي و جمهوريت اين ملت مبارزه كنند.

وي افزود: حضور در پاي صندوق‌هاي راي و دعوت مردم به مشاركت حداكثري، در اصل به معناي تائيد و حمايت استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي است و علت دشمني سران سلطه به دليل آن است كه در طول انقلاب همواره از اين ملت سيلي خورده است و به دنبال مبارزه و نشانه گرفتن آگاهانه استقلال و آزادي ملت ايران هستند و اين نشانه گيري دقيق بوده است، چرا كه يقين دارند استقلال و آزادي نظام اسلامي بيش از گذشته در حال تثبيت است.

او تصريح كرد: اگر دقت شود خواهيم ديد كه آمريكا در منطقه با كشورهاي داراي نظام غيردموكراسي بيشتر ارتباط دارد و از آنها دفاع و از ديكتاتورهاي اين كشورها به صورت حساب شده حمايت مي‌كند. مردم بعضي از اين كشورها هنوز صندوق رايي نديده اند چرا كه از انتخابات در اين كشورها خبري نيست.

جعفري با اشاره به اينكه گفتمان و مباني انقلاب اسلامي برگرفته از كلام وحي است، تاكيد كرد: گفتمان انقلاب اسلامي بهترين و صحيح ترين زندگي را آموزش و ترويج مي دهد و احياي تمدن نوين اسلامي از مراحل تكميل انقلاب اسلامي است و بايد با پشت سرگذاشتن انقلاب اسلامي، نظام اسلامي و دولت اسلامي به تمدن اسلامي دست يابيم كه اميدواريم با شكل گيري دولت جوان و انقلابي اين پروسه زودتر طي شود و به آرمان اسلامي كه همانا حيات طيبه است دست يابيم.

وي بيان كرد: مردم با انتخابات صحيح، مسئولاني را انتخاب مي‌كنند كه از آرمان‌هاي انقلاب دست برندارند. انتخابات صرفا به منزله انتخاب يك فرد نيست بلكه يك جرياني انتخاب و تقويت مي‌شود و اگر انتخاب نادرست باشد جرياني كه در راستاي آرمان‌هاي نظام است، ضعيف خواهد شد.

او افزود: در جريان انتخابات يادمان باشد كه مردم سرمايه اصلي نظام اسلامي هستند و جمهوري اسلامي ايران محدود به يك قشر خاص نيست و نگاه به انتخابات بايد نگاه فراگير باشد. اين نظام توفنده و محكم در مسير ريل‌گذاري شده حركت مي‌كند و نبايد با طرح برخي اشكالات و حاشيه‌ها فضاي جامعه را مايوس كنيم.

جعفري بيان كرد: سياه نمايي درخصوص وضع موجود و اشكال تراشي، برنامه دشمن براي مبارزه با نظام اسلامي است و از دشمن غير از اين انتظار نمي‌رود. دشمن هيچگاه خدمات و دستاوردهاي نظام را به مردم نخواهد گفت بلكه همواره به دنبال سياه نمايي و دلسرد كردن مردم است.

وي خواستار تبيين دستاوردهاي نظام اسلامي از سوي نخبگان و دلسوزان انقلاب براي تقويت اعتمادعمومي  و راهبري مردم براي حضوري آگاهانه در انتخابات ۲۸ خرداد شد، تا با برگزاري حماسه سياسي پرشور و حداكثري، افتخاري ديگر بر افتخارات نظام افزوده شود.


ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: