چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
نشست همکاری جهاددانشگاهی مازندران با ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد
تاریخ انتشار: یکشنبه 5 دی 1395
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، امروز چهارم دی‌ماه با محوریت هم‌افزایی و حمایت از ایکنا مازندران نشست همکاری جهاد دانشگاهی مازندران با حضور خلیل صالحی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران، حجت‌الاسلام  علیرضا چنارانی، صادق سلمان‌پور معاون آموزشی و سیده زینب تقوی، معاون فرهنگی در استانداری مازندان برگزار شد.
در این نشست خلیل صالحی گفت: یکی از وظایف مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر نظارت رعایت شئونات دینی در ادارت، سازمان‌ها و شرکت‌ها است.
وی با اشاره به اینکه همه مدیران سازمان‌ها و نهادهای استان مازندران ارتباط خوبی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارند، افزود: این ستاد از نظر قوانین حقوقی از استحکام و قوام خوبی برخوردار است و اگر مسئولی در استان به صورت عمدی در رعایت شئونات کوتاهی کند با او برخورد قانونی خواهد شد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: ترویج و توسعه معروف‌ها، نظارت بر عفاف و حجاب در دستگاه‌ها، جداسازی بانوان و آقایان، بازرسی همه دستگاه‌ها و شرکت‌ها و تشویق یا تنبیه در این حوزه را از جمله فعالیت‌های این ستاد است.
 ۱۰۰۰ نفر گواهینامه مقدماتی شیوه اجرایی امر به معروف و نهی از منکر را دریافت می‌کنند
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یکهزار نفر در حال فراگیری مقدمات شیوه اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در استان هستند، افزود: این افراد طی پنج روز آموزش، موفق به اخذ گواهینامه می شوند.
جهاد دانشگاهی مازندران ظرفیت خوبی در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارد 
در ادامه سیده زینب تقوی با  تاکید بر اینکه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران عضو ثابت شورای فرهنگی دانشگاه‌های استان است و در اجرا فعالیت‌های فرهنگی همکاری دارد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مازندران با داشتن دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا و حضور در دانشگاه‌ها، ظرفیت خوبی در نهادینه کردن و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارد.
 وی برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی در دانشگاه مازندران، برگزاری تئاتر با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی در دانشگاه‌ها، چاپ کتاب در زمینه، علمی، دانشگاهی، دینی و قرآنی را از دیگر فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی عنوان کرد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران تصریح کرد: مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی یکی از مراکز وابسته به جهاددانشگاهی است که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است. این مرکز در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور، رفع نیازهای سازمان‌ها و نهادهای تصمیم گیر، ضرورت توجه به افکارعمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاه‌های  شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه‌های مختلف تاسیس شد.
وی افزود: اصول بنیادین و اساسی ایسپا در طراحی و اجرای فالیت‌های پژوهشی و نظرسنجی، تاکید بر به کارگیری معیارهای دقیق علمی و فنی، رعایت و حفظ موضع بی طرفی در قبال مسایل و موضوعات مورد بررسی، استفاده از پشتوانه اعتماد مسئولان و مردم به نهاد ارزشی جهاددانشگاهی و استفاده از نیروهای جوان و مستعد دانشگاهی و تکیه بر خلاقیت‌های جهادگرانه آنان در فعالیت‌های تحقیقاتی است.
در ادامه صادق سلمان پور با اشاره به اینکه مسائل و آسیب‌های زیادی دانشجویان را تهدید می کند، اظهار کرد:  معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی در دو حوزه آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت فعالیت دارد و این معاونت دارای مجوزاز وزارت علوم است.
وی افزود: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد آموزش‌های مورد نیاز ستاد احیا را برای دستگاه‌های دولتی و فراگیران عمومی را برگزار کند.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی مازندران با تاکید بر اینکه باید آموزش‌ها کاربردی باشد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی برای برگزاری آموزش‌های کاربردی و خوداشتغالی و نیز آموزش‌های مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی در سطح استان آمادگی کامل دارد.
ضرورت گسترش معروفات در فضای مجازی
در ادامه محسن غلامی با اشاره به تهدیدات فضای مجازی، گفت: امر به معروف بر نهی از منکر اولویت دارد و برای مقابله با منکرات فضای مجازی، باید معروفات را در این فضا گسترش دهیم.
مسئول فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه نمی‌شود فضای مجازی را سد کرد، افزود: متاسفانه جوانان ما علی رغم آموزش‌هایی که در مراکز رسمی و آموزش و پرورش فرا می‌گیرند، اما در الگوگیری از فضای مجازی متاثر هستند و لازم است در فضای مجازی برای تامین نیازهای جوانان اقدامات مورد نیاز انجام شود.
در این نشست حجت‌الاسلام علیرضا چنارانی،  گفت: فضای مجازی به طور کامل قابل کنترل نیست و  اما باید امر به معروف و نهی از منکر را آن گونه که شایسته است در فضای مجازی استان به ظهور برسانیم.
فساد اقتصادی و دو قطبی کردن جامعه از منکرات روز جامعه است
وی افزود: اکنون فساد اقتصادی، دو قطبی کردن جامعه، ناامنی اقتصادی از جمله منکرات جامعه ما است،  که مقابله با آن مورد توجه ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.
معاون دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در حوزه آی تی نسبت به برقراری شبکه مجازی آموزش امر به معروف و نهی از منکر برای همه نمایندگان شهرستانی اقدام خواهیم کرد.
وی از فعالیت خبرگزاری ایکنا مازندران تشکر کرد و افزود: این موجب سرافکندگی است که خبرگزاری قرآنی استان به سبب محدودیت‌های مالی خود از فعالیت باز بماند.
در ابتدای این نشست علی پاداشی گفت: نخستین و بزرگترین خبرگزاری تخصصی قرآن‌کریم در جهان اسلام با عنوان خبرگزاری قرآنی ایران بیستم آبان‌ماه ۱۳۸۲ با حضور رئیس جمهور وقت افتتاح شد.
وی افزود: خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در حال حاضر به تولید و انعکاس اخبار قرآنی به ۱۷  زبان زنده دنیا شامل: فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، اردو، ایتالیایی، چینی، روسی، اسپانیولی، بنگالی، هوسایی، پشتو، هندی، ترکی، سواحیلی، آذری و مالایو می‌پردازد و این اخبار به صورت روزانه بر روی خروجی ین خبرگزاری ارسال می شود.
سوق دادن جامعه به سوی سبک زندگی قرآنی از اهداف ایکنا
مسئول کانون قرآنی جهاددانشگاهی مازندران تصریح کرد: اطلاع‌رسانی سریع و دقیق اخبار و رویدادهای قرآنی و دینی کشور و جهان به مخاطبان داخل و خارج، تلاش در جهت تحقق فرهنگ قرآن در ایران اسلامی و سراسر جهان،‌ سوق دادن جامعه به سوی سبک زندگی قرآنی، تلاش در جهت مهجوریت‌زدایی از معارف قرآن کریم در عرصه‌های مختلف و شبهه‌زدایی از تارک نظام مقدس جمهوری اسلامی درباره پرداختن به قرآن در انظار سایر ملل مسلمان از اهداف خبرگزاری ایکنا است.
وی افزود: خبرگزاری ایکنا مازندران از سال ۱۳۸۲ فعالیت خودش را آغاز کرد که در این مدت به علت عدم منابع مالی پایدار دچار مشکلات متعدد شد اما اکنون با حمایت دستگاه‌های فرهنگی استان، سید محمد حسینی رئیس جهاد دانشگاهی مازندران و همت معاون فرهنگی این واحد این خبرگزاری گام مهمی را در انجام رسالت خود برداشته است.

نشست همکاری جهاددانشگاهی مازندران با ستاد امر به معروف و نهی از منکر  برگزار شد

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: