جمعه 31 فروردین 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
در حوزه پژوهش‌های میان رشته‌ای منعقد شد؛ تفاهم‌نامه سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و دانشکده علوم پزشکی ساوه
تاریخ انتشار: یکشنبه 5 دی 1395

به گزارش روابط عمومی سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور، مراسم امضای تفاهم نامه سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و دانشگاه علوم پزشکی ساوه در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

در ابتدای مراسم امضای این تفاهم‌نامه حمید صابر فرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی عنوان کرد: پس از انقلاب فرهنگی و بازگشایی دانشگاه‌ها، جهاد دانشگاهی به عنوان بازوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۲ مسابقات قرآنی دانشجویان را در دانشگاه‌ها آغاز و همزمان،کانون‌های قرآن و عترت دانشجویی را راه اندازی کرد.

وی افزود: با توسعه این فعالیت‌ها در سال ۱۳۸۲ سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و متعاقب آن خبرگزاری قرآن گام‌های جدی در حوزه نشر فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها برداشت.

صابر فرزام با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی بیان کرد: هنگامی که معظم‌له در غرفه سازمان فعالیت‌های قرآنی حضور پیدا کردند ضمن تائید فعالیت موجود توصیه‌ای که ایشان فرمودند این بود که فعالیت‌های قرآنی در جهاد دانشگاهی باید متفاوت از کارهای قرآنی دیگر مراکز موجود انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین ایشان فرمودند که این مرکز باید فعالیت‌های زمین مانده دیگر مراکز قرآنی را برعهده گرفته و آن را متناسب با حال و هوای دانشگاه‌ها انجام دهند.

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با اشاره به توسعه فعالیت‌های قرآنی طی چندین سال اخیر در این سازمان عنوان کرد: از سال ۹۲ این سازمان فعالیت‌های جدیدی را برای تاسیس یک پژوهشکده میان رشته‌ای آغاز کرد، اگر چه پژوهشکده‌های قرآنی زیادی وجود دارند اما خلائی که احساس می‌شد انجام پژوهش‌های میان رشته‌ای است لذا با توجه به نظرات مدیران جهاد دانشگاهی می‌توانیم برای تاسیس این پژوهشکده گام‌های جدیدی برداریم.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های مختلف میان رشته‌ای قرآن در سازمان فعالیت‌های قرآنی گفت: از جمله گروه‌هایی که در این حوزه کار خود را با جدیت پی می‌گیرند گروه قرآن و سلامت است که طی دو سال گذشته برای ورود به این عرصه فعالیت‌های مطالعاتی مختلفی را انجام داده است.

مدیر عامل ایکنا ضمن ابراز امیدواری از اخذ حکم پژوهشکده مطالعات میان رشته‌ای قرآن اظهار کرد: ما در کنار این پژوهشکده یک مرکز رشد تاسیس کرده‌ایم که در آنجا ضمن تعریف محصولات مرتبط قرآنی می‌توانیم زمینه فعالیت در این عرصه را نیز فراهم کنیم.

وی افزود: همچنین یک مرکز آموزش حرفه مندی قرآنی نیز تاسیس شده که در این رابطه کارگاه‌های آموزش مختلفی برای افرادی که می‌خواهند در عرصه مشاغل قرآنی فعالیت داشته باشند، برگزار شده است.

فرزام با تأکید بر اقدامات مختلف سازمان فعالیت‌‌های قرآنی دانشگاهیان در حوزه پژوهش‌های میان رشته‌ای عنوان کرد: جهاد دانشگاهی تا کنون دو دوره کنگره ملی قرآن و سلامت را برگزار کرده و امیدواریم به زودی شاهد اولین کنگره بین‌المللی آن نیز باشیم.

در ادامه این مراسم جلیل کوهپایه‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به توانایی‌ و ظرفیت‌های بالقوه دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: داشکده علوم پزشکی ساوه ۳ سال است که تأسیس شده اما در طول این مدت توانسته فعالیت‌های مثبتی را  انجام دهد.

کوهپایه‌زاده عنوان کرد: دانشجویان دانشگاه‌‌های نوپا معمولا انگیزه و آرمان بیشتری داشته و به همین دلیل نیز می‌توانند کارهای بهتری در زمینه علمی و فرهنگی انجام دهند.

وی افزود: ما می‌توانیم از کمک‌های سازمان فعالیت‌های قرآنی برای انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، علمی و فرهنگی استفاده کرده و حتی می‌توانیم دفتری را در دانشگاه با لوگوی این سازمان راه‌اندازی کرده و کار را از آن‌جا آغاز کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار کرد: در این دانشکده ما مؤلفه‌های اجتماعی سلامت را به ویژه در حوزه پژوهشی فعال کرده لذا می‌توان با همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان پژوهش‌های میان رشته‌ای را در این حوزه راه‌اندازی کرده و مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های ایران به ویژه دانشجویان علوم پزشکی جای مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت خالی است ایراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهم نامه زمینه را برای انجام چنین تحقیقاتی فراهم کرد.

کوهپایه زاده با تأکید بر اینکه قرآن به همه مسلمانان مربوط است یادآور شد: این ریسمانی است که همه می‌توانند به آن چنگ بزنند و مسیر خود را بر اساس آن پیدا کنند به همین دلیل فعالیت‌‌های قرآنی جناحی نبوده و نمی‌تواند از گروه‌ها و جناح‌های مختلف تأثیر بپذیرد.

در ادامه این مراسم تفاهم نامه همکاری بین‌ سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و دانشکده علوم پزشکی ساوه در۴ ماده به امضا رسید.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: