چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی به مناسبت هفته زمين پاك مراسم پاك‌سازي محيط دانشگاه شهركرد برگزار شد
گزارشی از نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری
تاریخ انتشار: پنج شنبه 25 آذر 1395
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، در این نشست که بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۳ آذرماه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، در سخنانی اظهار کرد: باید با فعالیت مستمر، نقاط ضعف و قوت در اجرای برنامه‌های قرآنی شناسایی و میزان توسعه فعالیت‌ها مشخص شود.
وی با بیان اینکه لازم است تجلیل از فعالان و فعالیت‌های قرآنی استان در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: محافل انس با قرآن باید به طور مرتب برگزار شود.
حجت‌الاسلام نکونام ضمن تاکید بر لزوم تشکیل گروهی با هدف گسترش فعالیت‌های قرآنی در محله‌ها، افزود: محافل انس با قرآن خانگی در گسترش فرهنگ قرآنی موثر هستند و از این طریق هم خانه‌ها نورانی می‌شود و هم آسیب‌های فضای مجازی کاهش میابد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش کمیته فضای مجازی در  فعالیت‌های قرآنی، یادآور شد: جهاد دانشگاهی به عنوان مسئول این کمیته در استان، در آغاز راه است و باید از افراد با انگیزه، فعال و عالم در این زمینه استفاده کند.
امام جمعه شهرکرد در پایان با بیان اینکه باید نحوه هزینه اعتبارات شورای قرآنی استان شفاف‌سازی شود، گفت: مصوبه‌ای به منظور استفاده از اعتبارات قرآنی دستگاه‌ها توسط دبیرخانه شورا ابلاغ شود.

 همکاری نامطلوب دستگاه‌ها برای تهیه بانک اطلاعات قرآنی
مهدی پرتوی، رئیس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه شورای قرآنی باید افضل شوراهای استان باشد، اظهار کرد: حضور تعداد کمی از مدیران کل دستگاه‌های استان در این شورا، مطلوب نیست.
وی لزوم تدوین برش استانی سند ملی به‌ منظور تهیه چشم‌انداز هشت ساله فعالیت‌های قرآنی را یادآور شد و افزود: مواردی از جمله تولید بانک‌های اطلاعاتی قرآنی استان شامل زیرساخت‌های اساسی، مشخصات حافظان، قاریان و مفسران قرآنی باید در دستور کار دستگاه‌های استان قرار گیرد که در پاسخ به این درخواست، تنها ۳۰ درصد از دستگاه‌ها پاسخ‌گو بودند.
پرتوی گفت: معرفی روستا، شهر، مدرسه، دانش‌آموز، دانشجو و شهردار نمونه قرآنی در پایان هر سال، عامل انگیزشی مناسب در توسعه فعالیت‌های قرآنی است.
رئیس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری ۳۷ محفل با حضور اساتید برجسته کشوری در شهرستان‌های مختلف با سیاست تمرکززدایی از مرکز استان در سال گذشته، یادآور شد: بالغ بر ۱۰ هزار نفر در این محافل شرکت کردند.

تاکید بر لزوم تجلیل از فعالان قرآنی
حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری با ضمن تاکید بر لزوم تجلیل از فعالان قرآن استان در یک نشست انس با قرآن، اظهار کرد: خروجی موسسات قرآنی باید کسب رتبه در مسابقات سراسری قرآن باشد.
وی تصریح کرد: در سال جاری ۳۵ نفر به‌منظور حضور در دوره‌های مربیگری قرآن در قم ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد تا پایان سال به ۶۵ نفر خواهد رسید.
حجت‌الاسلام عزیزی گفت: اعزام ۱۴ نفر از نخبگان قرآنی استان به ساری انجام شده و این افراد تحت آموزش قرار گرفتند و در رقابت‌های سراسری حائز رتبه شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری افزود: خانم‌ها مرادی، علایی و اسدی به ترتیب در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء به رتبه عالی، حفظ کل راهیابی به مرحله نهایی و قرائت ترتیل به مرحله نیمه‌نهایی رسیده و خانم تجلی به رتبه هشتم کشوری دعاخوانی دست یافته است.

فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری با جدیت پیگیری شده است
جواد کارگران دهکردی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به جدیت در پیگیری فعالیت‌های قرآنی در استان در دو ماه گذشته، اظهار کرد: برگزاری آئین اختتامیه جشنواره یاسین، اولین جلسه کارگروه قرآن و فضای مجازی توسط جهاد دانشگاهی، آغاز طرح استعدادیابی قرآنی از جمله این فعالیت‌ها است.
وی تصریح کرد: کسب رتبه برتر کشوری توسط دانشجوی دانشگاه شهرکرددر مسابقه دانشجویی، طرح هماهنگ تدبر در قرآن کریم، آغاز طرح دانشجو معلم دختران توسط جهاد دانشگاهی، برگزاری آئین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری قوه قضائیه، نهمین دوره آزمون قرآن نورالهدی،  برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی جامعه کار و تلاش توسط اداره کار، برپایی ایستگاه تدبر در قرآن توسط جهاد دانشگاهی و ثبت نام بیش از دو هزار نفر از کارکنان دستگاه‌ها در طرح آموزش قرآن از دیگر فعالیت‌های قرآنی استان در دو ماه گذشته است.

قدردانی از دست اندارکاران جشنواره یاسین و رونمایی از کتیبه های تدبر
در پایان این نشست از دست اندرکاران جشنواره سوره یاسین قدردانی شد و از  مجموعه کتیبه های قرآنی که توسط جهاددانشگاهی استان تهیه شده است، در فضای مجازی رونمایی شد.


ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: