سه شنبه 28 فروردین 1403
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان به کار خود پایان داد.
تاریخ انتشار: شنبه 18 بهمن 1399

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی 15 بهمن ماه در اختتامیه مسابقات ملی مناظره دانشجویان با بیان اینکه دانشگاه‌ها اگر نتوانند افراد توانمند و تحول آفرین را تحویل جامعه دهند آموزش عالی راه درستی پیش نگرفته است، افزود: همواره انقلاب‌ها نیز از دانشگاه‌ها آغاز می‌شوند.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این‌که سرمنشا اقدامات تحول آفرین همواره دانشگاه‌ها هستند، تصریح کرد: در دنیا کشورهایی که دانش نو تولید می‌کنند مزیت رقابتی بیشتری نسبت به سایر کشورها دارند و به همان اندازه قدرتمندترند. 

صادقی با بیان این‌که دانشگاه نماد بالاترین سطح علم و فرهنگ است، افزود: علم و فرهنگ همواره در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند؛ ما نمی‌توانیم جامه علمی داشته باشیم اما بستر فرهنگی را فراهم نکنیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) می‌فرمایند دانشگاه‌ها در راس امور قرار دارند و مقدرات امور به دست دانشگاه‌هاست، تصریح کرد: یکی از جلوه‌های پویایی و شوق آفرینی دانشگاه‌ها، مسابقات مناظره دانشجویی است.

صادقی گفت، مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تاکید دارند، افزود: مناظره دانشجویی یکی از مصادیق کرسی‌های آزاد اندیشی است.

وی با بیان این‌که اندیشه آزاد، جامعه انتقاد پذیر را به بار می‌آورد، ادامه داد: حرف درست زدن با درست حرف زدن متفاوت است؛ حرف درست و منطقی حرفی است که بتواند ما را به نتیجه مطلوب هدایت کند.

صادقی بیان کرد در هر موقعیتی هرگاه تمام موارد را تایید کردیم و هیچ گونه نقدی را نیاوردیم، قطعا اتفاق مطلوبی حادث نخواهد شد، لذا باید درست حرف درست را بزنیم حتی اگر شنیدن آن تلخ باشد. این به معنای مدیریت سخن است که در مناظره به خوبی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه مناظره با پریشان گویی و بیهوده گویی تفاوت دارد، بیان کرد: هدف از برگزاری مسابقات مناظره لبیک به فرمایشات رهبر معظم است .یعنی بیدار کردن عقل جمعی .

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در این استان اظهار کرد: این مسابقات با هدف توانمندسازی دانشجویان در گفتمان‌های علمی و با شعار "مناظره، فرصتی برای یادگیری" توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد.

 وی افزود: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به منظور ارتقای فرهنگ گفت وگو و بسط و گسترش مباحثه مستدل، اخلاقی و منطقی و تعالی نشاط علمی در محیط‌های دانشگاهی، هر سال توسط مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشیِ سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: توسعه فرهنگ گفت‌وگو، آموزش و ارتقای تفکر خلاق و نقد در میان دانشجویان، تقویت انگیزه‌های ارتقای دانش و آگاهی در میان دانشگاهیان و تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند از جلمه اهداف برگزاری این مسابقات است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه صنعتی، دانشگاه بیرجند، موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی بیرجند، علمی کاربردی نیروی انتظامی و دانشگاه غیرانتفاعی هرمزان در این مسابقات شرکت کردند، تصریح کرد: در مجموع 10 تیم در این مسابقات حضور دارند.

مرادی افزود: بر اساس آیین‌نامه مسابقات، شرکت دانشجویان در مسابقه مناظره به صورت گروهی است که هر گروه شامل چهار دانشجو است که دو نفر از آن‌ها در سخنوری و فن بیان تخصص دارند و دو نفر دیگر وظیفه تحقیق و پژوهشگری را بر عهده دارند.

عفت خسروی زادنبه، مدیر اجرایی این دوره از مسابقات بیان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، تنها 10 تیم در مرحله استانی مسابقات خراسان جنوبی شرکت کردند که 2 تیم قبل از مسابقات انصراف داده و 8 تیم از دانشگاه‌های استان به رقابت پرداختند.

وی افزود: روز اول در مرحله مقدماتی 4 مناظره بین 8 تیم برگزار شد که 4 تیم به مرحله نیمه نهایی راه یافته و  از مرحله نیمه نهایی نیز دو تیم به فینال راه پیدا کردند.

مدیر اجرایی این دوره از مسابقات بیان کرد: در مسابقات نیمه نهایی دو تیم "ماروس" از دانشگاه صنعتی بیرجند و تیم "گفتگوی استقرایی" از موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی و تیم‌های "حاج قاسم" از موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی و تیم "شهید بنی اسدی" از مرکز علمی کاربردی نیروی انتظامی استان به رقابت پرداختند که در نهایت تیم‌های ماروس و حاج قاسم به فینال مسابقات راه یافتند. در پایان این دور از مسابقات، تیم "حاج قاسم" از موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی به مرحله منطقه‌ای راه یافت.


ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: