جمعه 31 فروردین 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
معاون و مدیران فرهنگی جهاددانشگاهی از مراکز پیشتاز قرآنی بازدید کردند
تاریخ انتشار: چهار شنبه 3 شهریور 1395

به گزارش روابط عمومی سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور، سعید پورعلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی به همراه تعدادی از مسئولان و مدیران فرهنگی جهاد دانشگاهی، سه‌شنبه دوم شهریور ماه، با حضور در مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی و مرکز آموزش‌های تخصصی علوم و فنون قرآنی با توانمندی‌ها و ابتکارات این مراکز که وابسته به سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور است، آشنا شدند.

در این بازدید، حمید صابر فرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی این دو مرکز فرهنگی قرانی و نگاه مترقی و متفاوتی که برای ایجاد این دو مرکز وجود دارد، گفت: در مرکز آموزش‌های تخصصی علوم و فنون قرآنی دوره‌های آموزشی ویژه با نگاه ایجاد یک شغل مرتبط باقرآن  چون طب سنتی ـ اسلامی، تربیت مدیران مهدهای کودک، فرزند پروری قرآنی، دوره تربیت بانوان مبلغ، کلاس‌های آمادگی دکتری و تافل برای دانشجویان رشته‌های الهیات و علوم قرآنی برگزار می گردد.

بازدید معاونان فرهنگی جهاد از مرکز رشد

فرزام با اشاره به اینکه امکان استفاده از فضای آموزشی این مرکز برای سایر بخش‌ها و نهادهای جهاد دانشگاهی نیز فراهم است، گفت: آموزشی که برای مربیان مهدهای کودک ارائه می‌شود اعتبار استخدامی در سازمان بهزیستی را دارد، برنامه نویسی نرم‌افزارهای قرآنی و بازی‌های قرآنی نیز از دیگر آموزش‌های تخصصی این مرکز آموزشی است.

آمادگی مرکز رشد برای جذب ایده‌پردازان قرآنی

در ادامه، مسئولان جهاد دانشگاهی از مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی که جزو مراکز مورد تأیید و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم است، بازدید کردند. طی این بازدید امکانات این مرکز برای شرکت‌های قرآنی و هسته‌های ایده پردازی ــ که ایده‌هایی با محور قرآن دارند ــ برای مسئولان فرهنگی جهاد تشریح و اعلام شد که مرکز آمادگی پذیرش و حمایت از شرکت‌ها و افراد دارای ایده قرآنی را دارد. این افراد یا گروه‌های ایده‌پرداز قرآنی با معافیت مالیاتی، ارائه مشاوره، دریافت وام‌های بانکی در زودترین زمان ممکن، در اختیار قرار دادن محل برای ایجاد شرکت و ... مورد حمایت قرار می‌گیرند.

نگاهی جدید: حوزه فرهنگی درآمد‌زا نه هزینه بر

پس از بازدید از مراکز یاد شده، حمید صابر فرزام با اشاره به اینکه دو ساختمان حاضر از محل تلاش‌های مسئولان حوزه فرهنگی و از قبل فعالیت‌های فرهنگی ایجاد شده است، گفت: آغاز فعالیت‌های این دو مرکز اثبات می‌کند که حوزه‌های فرهنگی حوزه‌هایی صرفاً هزینه بر نیستند بلکه می‌توان به کمک آنها درآمد نیز کسب کرد و جهاد دانشگاهی موفق شده است در حوزه فرهنگی قرانی روی پای خود بایستد.

سعید پورعلی از مرکز آموزش های قرآنی بازدید کرد

وی با اشاره به اینکه سازمان فعالیت‌های قرآنی در سال ۸۰ فعالیت خود را از یک اتاق آغاز کرد و اکنون توانسته زیر سایه قرآن فعالیت‌های خود را گسترش دهد، گفت: اکنون سازمان فعالیت‌های قرآنی به جز خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دارای مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی، مرکز آموزش‌های تخصصی علوم و فنون قرآنی و مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم است.

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در ادامه به مسئله کاهش و حتی قطع بودجه این سازمان اشاره و اظهار کرد: با توجه به کسب رتبه‌های برتر از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد قول افزایش حمایت دریافت کردیم اما در عمل نه تنها افزایشی صورت نگرفت بلکه با کاهش و قطع بودجه مواجه شدیم و این در حالی بود که با توجه به قول‌های داده شده برنامه‌های توسعه‌ای سازمان‌ و زیرمجموعه‌های آن طراحی و در حال اجرا بود.

در ادامه، مهدی بیاتی، مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی علوم و فنون قرآنی به تشریح فعالیت‌هایی پرداخت که برای اولین بار در کشور در این مرکز محقق شده‌است و گفت: آموزش طب سنتی با رویکرد قرآنی برای اولین بار در کشور در این مرکز آغاز و تاکنون ۶۰ نفر در این بخش آموزش دیده‌اند و این آموزش‌ها به صورت مداوم در حال انجام است.

وی تصریح کرد: طی دیداری که با مراجع عظام تقلید در قم انجام شد، رویکرد ما در برگزاری کلاس‌های بین رشته‌ای مورد توجه مراجع قرار گرفت، تأکید ما در این مرکز نیز استفاده از استادان متخصص و برتر کشور است. همچنین کلاس‌های آموزشی، تربیت مربی مهد‌کودک با رویکرد قرآنی طی تفاهمی با بهزیستی در حال برگزاری است.

استقبال از برگزاری کارگاه تربیت فرزند قرآنی

بیاتی در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی بانوان مبلغه خانگی با همکاری حوز‌ه‌های علمیه، کارگاه تربیت فرزند قرآنی، کلاس آموزشی تافل برای دانشجویان رشته‌های علوم قرآنی و ... نیز خبر داد و گفت: با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز در حال امضای تفاهم‌نامه همکاری هستیم. همچنین طرحی برای بازنشستگان وزارت نفت داریم که با این وزارتخانه نیز تفاهم‌نامه همکاری امضا خواهیم‌کرد.

کمک برای تسهیل دریافت مجوزها و هموارتر کردن مسیر آموزش‌ها آخرین مطلب و درخواست مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی علوم و فنون قرآنی از معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی بود.

محمد صادق برادران، معاون فناوری مرکز رشد و شکوفایی فناوری‌ها و هنر قرآنی نیز با اشاره به کار جدید و نوینی که در این مرکز در حال شکل‌گیری است، گفت: کارآفرینی قرآنی کاری آینده‌دار است که ما آغاز کرده‌ایم. در سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش قرآنی بندی در خصوص ظرفیت‌های تولید خدمات نوآورانه وجود دارد که مغفول مانده بود اما با ایجاد این مرکز ما در حال پیگیری و تحقق آن هستیم.

ایده‌های قرآنی در قالب 2 مرکز/ معاونان فرهنگی جهاد از مراکز پیشتاز قرآنی بازدید کردند

برگزاری المپیاد ملی «رحل نو»

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی باید وارد فاز کارآفرینی شود، گفت: دپارتمان‌های مرکز رشد به صورت خودگردان در حال شکل‌گیری است، همچنین در حال تهیه نظام‌نامه مرکز رشد متناسب با فرهنگ اسلامی ـ ایرانی برای اولین بار در کشور هستم و ایجاد مرکز مشاوره و کلینیک کسب و کارهای فرهنگی ـ قرآنی، برگزاری المپیاد ملی «رحل نو» با هدف برگزاری مسابقه تولد محصولات نوآورانه دینی و قرآنی، تدوین استانداردهای محصولات فرهنگی ـ قرآنی، شناسایی افراد صاحب بیمه، انتشار کتاب کارآفرینی فرهنگی، انتشار نشریه طلوع برکت، تهیه بانک ایده و ... در دستور کار ما قرار دارد و البته چشم‌انداز ما تبدیل کردن مرکز رشد به مرکز بین‌المللی کارآفرینی مبتنی بر قرآن کریم است.

در پایان این بازدید، سعید پورعلی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار از مرکز رویان، گفت: مقام معظم رهبری در خصوص مباحث قرآنی در جهاد دانشگاهی فرمودند جهاد در حوزه قرآنی کارهای خوبی انجام داده است اما باید کارهای گزین انجام دهد.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من اگر مقام معظم رهبری ظرفیت انجام کارهای گزین قرآنی را در جهاد دانشگاهی نمی‌دیدند چنین توصیه‌ای به ما نمی‌کردند.

پورعلی با تأکید بر اینکه سازمان فعالیت‌های قرآنی نوآوری‌های خود را باید با نگاه به وضعیت کشور دنبال کند، گفت: باید یک استراتژی تهاجمی در برابر اسلام‌هراسی و شیعه هراسی داشته باشیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه قرآن مهم‌ترین قدرت نرم اسلام است، گفت: انسجام جهان اسلام و کشور وابسته به قرآن است و آموزش‌های ما باید با تکیه بر آموزش‌های مهارتی باشد و در حالی که آموزش‌های رسمی ناکارآمد شده آموزش‌هاس مهارتی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود پیشنهاد کرد: بر روی آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان، آموزش‌ مهارت‌های کوتاه مدت، آموزش‌های مجازی و مراقبت‌های معنوی فکر و ایده‌پردازی کنید. همچنین علاوه بر مراکز رشد داخلی به بررسی و بازدید از مراکز رشد کشورهای منطقه نیز اقدام کنید.

پورعلی بر ضرورت فراموش نکردن فضای ایده‌پردازی و رصد تغییرات محیطی تأکید کرد و گفت: برگزاری المپیاد نوآوری در کشور ایده خوبی است و ما از برگزاری آن حمایت می‌کنیم.

وی در پایان سخنانش گفت: کوتاه کردن مسیر ایده تا عمل مسئولیت بر عهده ما است البته نباید از ظرفیت‌های دانشجویی و مردمی در حوزه ایده‌پردازی غافل بود.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: