شنبه 1 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
برگزاری مراسم روز معلم در جهاددانشگاهی اردبیل
تاریخ انتشار: چهار شنبه 15 اردیبهشت 1395

 به گزارش معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل در مراسم تجلیل از مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه اردبیل که 14 اردیبهشت در سالن جلسات این مرکز برگزار شد رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با گرامیداشت سال‌روز شهادت علامه مطهری و تبریک روز معلم گفت: پیشرفت‌های معنوی و مادی بشر، ریشه در تربیت افراد توسط فعالین عرصه تعلیم و تربیت دارد و از این منظر کشور وامدار همه‌ی معلمانی است که به حق چراغ هدایت بشریت را با تأسی از پیامبر اعظم (ص) روشن و فروزان نگاه داشته‌اند.

رامز نصیری صالح روز معلم را فرصت مغتنمی برای تقدیر از اصحاب تعلیم و تربیت عنوان کرد و از همکاری صادقانه وکوشش خالصانه مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه اردبیل تقدیر و تشکر کرد.
وی با بیان اینکه باید همه رشته‌ها به بخش کارآفرینی و مهارت‌آموزی نگاه ویژه‌ای داشته باشند تصریح کرد: برای نهادینه کردن این دیدگاه، ورود مدرسان مراکز علمی کاربردی لازم و ضروری است تا اهداف آموزشی بر اساس این نگرش پیش برود.
 رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل مشکل اساسی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان حال حاضر جامعه را بیگانه بودن با کارآفرینی عنوان و خاطرنشان کرد: اگر دنبال کاهش نرخ بیکاری در جامعه هستیم باید مراکز آموزشی خود را به سمتی سوق دهیم که ضمن ایجاد انگیزه در جوانان برای تلاش در عرصه صنعت و تولید کشور، مهارت‌های لازم را در اختیار آنان قرار دهد.
نصیری صالح با اعلام آمادگی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی برای ایجاد رشته‌های جدید در زمینه‌های مغفول مانده استان و کشور اظهار داشت: با توجه به منابع موجود استان در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، معماری، منابع فلزی و سنگ‌های قیمتی و بر اساس ماموریت محوله از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان می توانیم رشته‌های جدید با رویکرد کارآفرینی تدوین و ایجاد نماییم.
وی از راه‌اندازی دفتر مشاوره اشتغال دانشجویان در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه اردبیل در آینده نزدیک خبر داد.
در این مراسم رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل به شخصیت والای استاد مطهری اشاره و عنوان کرد: شهید مطهری در کنار خصوصیات منحصر به فردی که داشت تالیفات خود را در عین عمیق نگریستن، ساده و شیوا می‌نوشت تا برای آحاد جامعه قابل فهم و استفاده باشد.
حسین علیپور انتقال مسائل سخت با روشی آسان به فراگیران را هنر معلمی دانست و گفت: از آنجا که معلمی شغل انبیاست به همین خاطر در کنار علم‌آموزی، هدایت و احیای امید و آرزو در دانشجویان از وظایف مهم معلمان است.
وی با طرح این سوال که چرا سیستم آموزشی ما در 25 سال اخیر نتوانسته شاگردان ممتاز سال‌های اخیر را تربیت کند افزود: جای تامل دارد که با داشتن تخصص‌های لازم نمی‌توانیم نخبه‌های علمی خوبی همچون امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مطهری، کاظمی آشتیانی و ... تربیت کنیم.
 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل گفت: بر خلاف سایر مراکز آموزشی که آموزش‌های آنها نظری است در دانشگاه علمی کاربردی، علم‌آموزی در کنار مهارت‌آموزی پیگیری می‌شود به همین خاطر این دانشگاه دنبال کارآفرینی جهت اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان است.
علیپور از فعالیت 20 مرکز علمی کاربردی در سطح استان با بیش از 6 هزار و 500 دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کاردانی با 200 رشته محل خبر داد و گفت: تاکنون 15 هزرا دانشجو از این مراکز فارغ‌التحصیل شده‌اند و در حال حاضر 15 هزار نفر به عنوان مدرس با این مراکز همکاری دارند.
وی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه اردبیل را از مراکز موفق در خدمات آموزشی و فرهنگی و دارا بودن فضای فیزیکی و منابع انسانی مناسب اعلام و تصریح کرد: در صورت آمادگی این مرکز و فراهم شدن بسترهای لازم، می‌توانیم رشته پروژه محور در مقطع کارشناسی ارشد در آن ایجاد نماییم.
علیپور از برنامه‌ریزی برای تشکیل کمیته و شورای کارآفرینی در مراکز آموزش علمی کاربردی استان برای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» خبر داد و افزود: این دانشگاه برای اینکه از رسالت خود دور نشود در صدد ایجاد رشته های جدید و مهارت‌زا و تعدیل رشته‌های اشباع شده جامعه است.
در این مراسم پس از ارائه نظرات و پیشنهادات توسط تعدادی از حاضران برای پیشبرد اهداف واحئ با اهدای لوح سپاس و هدایایی از مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی واحد و مدرسان همکار با جهاددانشگاهی اردبیل تجلیل شد.
 
ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: