جمعه 31 فروردین 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
جهاددانشگاهی؛ زمینه‌ساز رشد و اعتلای شخصیتی دانشجویان
تاریخ انتشار: سه شنبه 17 آذر 1394

"جواد تهذیبی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان(ایسنا)، منطقه همدان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی این پتانسیل را دارد که زمینه و شرایط را برای فعالیتهای فرهنگی و پژوهشی دانشجویان  فراهم کند تا دانشجو بتوانند ضمن تجربه فعالیت درحوزه های مختلف ، نحوه انجام کار و مدیریت در یک محیط را عملا فرا گیرد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی ابتدا با رویکرد فرهنگی آغار بکار کرد، افزود: با گذشت زمان برخی از فعالیتهای حوزه فرهنگی این مجموعه به نهادهای داخل دانشگاه واگذار شد و جهاددانشگاهی علاوه بر فعالیت‌های ویژه فرهنگی ، با توجه به نیاز و مقتضیات جامعه به فعالیت پژوهشی نیز پرداخت.

تهذیبی مجموعه اهداف جهاددانشگاهی را موازی و هماهنگ با فعالیت‌های دانشگاه‌های کشور دانست و بیان کرد: طی سال‌های اخیر حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی اهدافی را به عنوان شایستگی هایی که باید در دانشجویان تقویت نمود مشخص کرد تا به همه ابعاد بصورت متناسب توجه شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همدان ضمن تبیین اهداف جهاددانشگاهی گفت: این مجموعه تعمیق مباحث دینی و اعتقادی در دانشجویان را بعنوان یکی از اهداف مهم می داندکه با این رویکرد برنامه‌های مختلفی را در حوزه "عبادی و مناسک" به شکل‌های مختلف همچون مراسم ، کارگاه، همایش و مسابقه کتابخوانی اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین برای  اعتلای ورشد ابعاد روحی و جسمی دانشجویان نیزبرنامه‌های مختلفی با رویکرد" رشد فردی" تبیین می‌شود که موجب افزایش اعتماد به نفس، تعامل با دیگران و قدرت مدیریت شده و نه تنها از لحاظ معنوی و سلامت جسمی ارتقاء پیدا می‌کنند بلکه با فعالیت‌های اجتماعی نیز بهترآشنا شوند.

وی در خصوص فعالیت‌های دانشجویان در خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: اکثرفعایتهای این خبرگزاری توسط دانشجویان البته با راهنمایی و هدایت اعضای با سابقه تر انجام می گیرد، که جهاد دانشگاهی برآن نظارت دارد.

تهذیبی پرداختن به مقوله ازدواج و خانواده را از دیگر اهداف این مجموعه دانست و افزود: در سال‌جاری بیش از 10کارگاه و نشست تخصصی با موضوعات خانواده و ازدواج در سطح دانشگاه های مختلف برگزار شده که بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته و بازخورد خوبی داشته است.

وی برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی از کتاب خانواده و یا دختر شینا را از دیگر فعالیت‌های جهاددانشگاهی در این حوزه (خانواده) دانست ،که در سطح دانشگاههای استان و با همکاری معاونت های فرهنگی و دانشجویی این دانشگاهها صورت گرفته است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی همدان حوزه "اخلاق اجتماعی" را از دیگر اهداف این مجموعه برشمرد و تصریح کرد: برای تبیین نحوه صحیح ارتباط دانشجویان با هم و دیگر اعضای جامعه برنامه های متعددی از جمله نشست‌های تخصصی مدیریت استرس و نحوه ارتباط موثر در سطح دانشگاه برگزار شده است.

تهذیبی گفت: ارتقاء رشد سیاسی و اجتماعی دانشجویان از دیگر رویکرد های فرهنگی جهاد دانشگاهی است .

وی تصریح کرد: با مدنظر قرار دادن " اشتغال دانش بنیان" خودباوری و اعتماد به نفس در دانشجویان تقویت شده و نه تنها دانشجو می‌تواند خود منشأ اشتغال شود بلکه می‌تواند برای دیگران هم اشتغالزایی کند.که این خود یکی دیگر از اهداف فرهنگی این مجموعه است که برنامه هایی را نیز در این مورد در دست انجام دارد.

حمایت از ایده‌ها و پژوهش‌های دانشجویان از سوی جهاد دانشگاهی

وی حمایت از ایده‌ها و پژوهش‌های دانشجویان را از اهداف این نهاد دانست و افزود: بدلیل اعتماد و حمایت از محققان و دانشجویان خلاق و پژوهشگر جهاددانشگاهی منشأ بسیاری از اختراعات و پژوهش‌های بزرگ در کشور بوده است .

تهذیبی ایجاد حساسیت نسبت به حفظ محیط‌زیست را از دیگر اهداف این مجموعه دانست و افزود: یکی از رسالت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی این است که دانشجو را نسبت به محیط‌زیست اطراف خود حساس کند تا دانشجو بتواند نگاه متعهدانه نسبت به محیط اطراف خود داشته باشد.

وی در خصوص انتخابات آتی مجلس نیز گفت: دانشجو باید همیشه در صحنه بوده و نسبت به محیط اطراف خود حساسیت سیاسی داشته باشد ولی رسالت جهاددانشگاهی همواره این بوده  است که ضمن روشنگری ، اصل بی‌طرفی را رعایت کند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی همدان در پایان اعتماد دانشجویان به این مجموعه را با ارزش‌ترین دستاورد این مجموعه دانست و افزود: جهاددانشگاهی سعی بر این داشته است که ضمن حفظ و استمرار حضور دانشجویانی که با این مجموعه یا با نهادها دیگر دانشگاه تعامل و همکاری داشته و یا از برنامه های این نهادها بهرمند می شوند ، به قشر خاکستری دانشگاه هم توجه ویژه‌ای داشته باشد و با آنها نیز تعامل برقرار کند. افزایش مخاطبان برنامه‌های مختلف این مجموعه طی دو سال اخیر نشان از اعتماد و علاقه دانشجویان به برنامه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی است.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: