شنبه 1 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
برگزیدگان مسابقات خاطره‌نویسی «من و کرونا» و کتابخوانی «هشت بهشت» تقدیر شدند
تاریخ انتشار: شنبه 21 تیر 1399

 

به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی تهران و با حمایت و همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و دانشگاه تهران، مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقات دانشجویی خاطره‌نویسی «من و کرونا» و کتابخوانی «هشت بهشت» برگزار شد.

در آستانه میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) در روز چهارشنبه 11 تیرماه 99، برگزیدگان مسابقه خاطره‌نویسی «من و کرونا» ویژه دانشجویان دانشگاه تهران و برگزیدگان دو دوره از مجموعه مسابقات کتابخوانی «هشت بهشت» ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان‌های تهران و البرز تقدیر شدند.

این مراسم با حضور محمدعلی زارع، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران  و جمال رحیمیان، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی تهران و با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، در محل کافه کتاب دارالقرار واقع در خیابان 16 آذر؛ به همراه پخش زنده از صفحه فرهنگی جهاد تهران در اینستاگرام برگزار شد. 

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی تهران با اعتقاد به این‌که شیوع ویروس کرونا در کنار سختی‌ها و تلخی‌های بسیار،‌ جنبه‌ها و نکات مثبتی هم داشته است اظهار کرد: در این مسابقه، دانشجویان علاقه‌مند دانشگاه‌ تهران، تجربیات و خاطرات خود را در قالب طنز و رئال در مهلت مقرر به دبیرخانه ارسال کردند و پس از ارزیابی و داوری آثار رسیده، ۷ اثر انتخاب شدند که هم‌زمان با عید سعید فطر، اسامی برگزیدگان اعلام شد.

جمال رحیمیان با اشاره به نظرسنجی انجام شده در جمعیت آماری دانشجویی ۲۵۰ نفری برای سنجش نیاز فرهنگی آنها، گفت: بر اساس این نتایج علاقه دانشجویان در ابتداء تشکیل حلقه‌های محدود مطالعاتی – کارگاه‌های فرهنگی اجتماعی بود که با توجه به شرایط کرونایی  موجود، اولویت را به مسابقه کتابخوانی دادیم.

رحیمیان با بیان این‌که مسابقه خاطره‌نویسی من و کرونا یک فان فرهنگی دانشجویی برای کاهش میزان استرس دانشجویان در ایام کرونا بود، اظهار کرد: در این فضای خاص، سوژه و ایده‌های نابی بدست آمد که البته بخش قابل توجه آن طنز و به اذعان داوران برای چاپ و انتشار، ارزشمند بود.

وی با بیان این‌که علت تأخیر در تقدیر برگزیدگان صرفاً برای همزمانی آن با تقدیر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «هشت بهشت» و با حفظ و رعایت مسایل بهداشتی در ایام کرونا بود، گفت: مسابقات کتابخوانی «هشت بهشت» از اواسط اردیبهشت‌ماه با هدف پاسخ به نیازهای فرهنگی دانشجویان طبق نظرسنجی انجام شده، اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی تهران، امیدآفرینی؛ معنابخشی؛ مهارت‌آفرینی؛ هدفمندی؛ استقامت ورزیدن در مسیر زندگی و الگودهی را از اهداف اجرای طرح مسابقه کتابخوانی «هشت بهشت» برشمرد و افزود: بر این اساس هشت عنوان کتاب انتخاب شده، از نویسندگان و شخصیت‌هایی است که این موارد را به دانشجویان می‌آموزند. کتاب «علی از زبان علی» از استاد شهیدی، کتاب «جوان و انتخاب بزرگ» از استاد طاهرزاده و رمان بینوایان اثر ارزشمند ادبی اجتماعی ویکتور هوگو و تاریخ سیاسی اجتماعی انقلاب فرانسه و پنج عنوان کتاب دیگر، از کتاب‌هایی است که برای دانشجویان انتخاب شده است.

رحیمیان با بیان این‌که در اسفندماه از هشت برگزیده برتر مسابقه کتابخوانی «هشت بهشت» که در طول سال با شرکت در مسابقات، بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند تقدیر می‌شوند، یادآور شد: تاکنون طی دو ماه، ۴۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

شایان ذکر است بر اساس اعلام قبلی، به سه اثر برگزیده مسابقه خاطره‌نویسی «من و کرونا»، کارت هدیه سه میلیون ریالی و به چهار اثر قابل تقدیر، کارت هدیه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی هدیه اهدا ‌شد.

هم‌چنین در این مراسم، ۱۰ برگزیده دو دوره از مجموعه مسابقات کتابخوانی دانشجویی «هشت بهشت» تقدیر شدند. دانشجویان دانشگاه‌های استان‌های تهران و البرز تاکنون دو مرحله از مسابقات کتابخوانی هشت بهشت را پشت‌سر گذاشته‌اند. ۷ خرداد نخستین مرحله آزمون با عنوان کتاب«علی از زبان علی» و ۳۰ خرداد دومین مرحله آزمون با عنوان کتاب «جوان و انتخاب بزرگ» بود که به صورت آنلاین برگزار شد.

سومین کتاب معرفی شده، رمان بینوایان اثر ویکتور هوگو است که آزمون آن روز جمعه ۲۸ شهریورماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند برای شرکت در مسابقات کتابخوانی«هشت بهشت» یا جهت کسب اطلاعات بیشتر، به سایت مسابقه کتابخوانی به نشانی bookrc.ir  مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۶۶۴۹۰۳۳۰ تماس بگیرند.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: