جمعه 31 فروردین 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی به مناسبت هفته زمين پاك مراسم پاك‌سازي محيط دانشگاه شهركرد برگزار شد
اختتاميه جشنواره سراسري حيات مطهر در شهركرد برگزار شد
تاریخ انتشار: یکشنبه 27 اردیبهشت 1394


دکتر مهدی فیض 20 اردیبهشت‌ماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی دانشجویی «حیات مطهر» که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان در دانشگاه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) در لزوم زنده نگهداشتن آثار شهید مطهری، افزود: جای بسی تامل است که از میان این همه آثار به جای مانده از اندیشمندان بزرگ کشور، رهبرانقلاب اینگونه قاطعانه تاکید بر زنده نگهداشتن آثار این استاد شهید دارند.

فیض با تاکید بر اینکه همه ما باید به قرآن برگردیم و قرآن را پیشاپیش خود قراردهیم، افزود: مطهری معتقد است: نسل کهن ما بزرگترین گناهش که باید توبه کند مهجور قراردادن قرآن است.

 به گفته معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، شهید مطهری در اواخر عمر خود به یکی از فرزندانش گفت: یکی از حسرت‎های من این است که عمرم را صرف جواب دادن به انحرافات کردم و از قرآن غافل شدم.

 

فیض با اشاره به روحیه آزاداندیشی شهید مطهری تصریح کرد: جز شهید مطهری کمتر کسی این چنین روحیه آزاد اندیشی، آزادی نگری و روحیه انقلابی دارد.

وی با تاکید بر لزوم ترویج آثار این استاد شهید در دانشگاه‌ها، افزود: برخی دانشجویان به آثار این شهید علاقه‌مند هستند اما متاسفانه به دنبال خلاصه آثار این شهید هستند درحالی که در نظام کلی کتاب جزییات نمی‌آید و اندیشه‎ها در خلاصه پیدا نمی‌شود.

وی همچنین به تشریح مزایای برگزاری جشنواره فرهنگی دانشجویی حیات مطهر پرداخت و  افزود: امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره‎هایی بتوانیم در دانشجویان تاثیر گذار باشیم و دانشجویانی که در آینده فارغ التحصیل می‌شوند و در دستگاه‌های اجرایی کشور فعال می‌شوند بتوانند براساس همین تفکرات تصمیم گیری کنند.

 

رييس جهاددانشگاهي واحد چهارمحال و بختياري؛

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، وحید خلیلی 20 اردیبهشت ماه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی دانشجویی «حیات مطهر» ضمن ارج نهادن به مقام شامخ معلم، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناخت زوایای مختلف شخصیتی این استاد مطهری و آشنایی نسل جوان و فرهیخته دانشگاهی با این دانشمند شهید است.

وی به تشریح ابعاد مختلف شخصیت استاد مطهری پرداخت و تصریح کرد: شناخت شخصیت این استاد بزرگوار از زوایای مختلف قابل نگرش و عبرت آموزی است.

خلیلی جامعیت علمی و عمل‌گرا بودن و داشتن روحیه علمی و زمان‌شناسی شهید مطهری را قابل توجه و تامل دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون نگاه دردشناسانه و درمان‌گرایانه آثار استاد مطهری یا نادیده گرفته شده یا کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

گزارش معاون فرهنگي جهاددانشگاهي واحد چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، دبیر جشنواره فرهنگی دانشجویی«حیات مطهر» 20 اردیبهشت ماه در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با بیان اینکه در مجموع شش هزار نفر ساعت از بخش‎های مختلف این جشنواره بهره‎مند شدند، افزود: از این تعداد 60 نفر به مرحله پایانی جشنواره ملی «حیات مطهر» راه یافتند.

سیروس رضایی اظهارکرد: نخستین دوره جشنواره فرهنگی‎دانشجویی«حیات مطهر» با مشارکت واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور، همچنین دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور برگزار شد. 

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری به تشریح اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: آشنایی دانشجویان و دانشگاهیان با آراء و اندیشه‌های استاد شهید مرتضی مطهری و زمینه‌سازی برای تشکیل و گسترش حلقه‌های دانشجویی برای برگزاری سیر مطالعاتی کتاب‎ها و آثار شهید مطهری از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی توسعه و عمق بخشی به اطلاعات و  آگاهی دانشجویان از مبانی اندیشه اسلامی از رهگذر مطالعه آثار استاد مطهری و توانمندسازی آنان بر اساس پاسخگویی به شبهات روز افزونرا از دیگر راهبردهای این جشنواره فرهنگی‎دانشجویی برشمرد.

در پايان اين برنامه، برگزیدگان نخستین جشنواره فرهنگی دانشجویی«حیات مطهر» با اهدای جوایزی ارزنده و لوح سپاس تجلیل شدند؛ همچنین از دو واحد دانشگاهی و مراکز آموزش عالی که همکاری مطلوبی در برگزاری نشست‌های تخصصی این جشنواره داشتند ، تجلیل شد.

 

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: