پنج شنبه 30 فروردین 1403
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
کارگاه « مشارکت حداکثری مردم در انتخابات» برای خبرنگاران ایسنا برگزار شد
تاریخ انتشار: سه شنبه 29 بهمن 1398

با نزدیک شدن به انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی، کارگاه « مشارکت حداکثری مردم در انتخابات» برای خبرنگاران ایسنا در همدان با حضور عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس مسائل حقوقی برگزار شد.

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: شرکت در انتخابات تنها طرفداری از نظام تلقی نمی‌شود بلکه به حفظ تمامیت ارضی کشور و امنیت منجر می‌شود چرا که دشمن با این تصور که مردم پای نظام نیستند، شرایط را برای دسیسه‌های جدید مهیا می‌بیند.

دکتر سیدمحمد معصومی بیان کرد: بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب، در موقعیت حساس کنونی هستیم و هرکسی که به سرنوشت ایران، پرهیز از جنگ و حل مشکلات کشور علاقمند و امیدوار است با حضورش در انتخابات مجلس بسیار به حل آن کمک خواهد کرد؛ در واقع شرکت در انتخابات تنها طرفداری از نظام تلقی نمی‌شود بلکه به حفظ تمامیت ارضی کشور و امنیت منجر می‌شود چرا که دشمن با این تصور که مردم پای نظام نیستند، شرایط را برای دسیسه‌های جدید مهیا می‌بیند.

وی عدم حضور مردم در انتخابات را با افزایش تحریم‌ها علیه ایران برابر دانست و افزود: وقتی انتخابات با مشارکت بالای ۵۰ درصد به بالا برگزار شود دشمنان ذهنشان به سمت راهی جز تحریم برمی‌گردد و مردم باید این مسئله را جدی بگیرند که انتخابات مجلس به حفظ نظام برنمی‌گردد بلکه موجب حفظ امنیت و تمامیت اراضی کشور می‌شود.

معصومی اظهار کرد: در رأی دادن به اینکه کاندیدایی تنها خوب و پاکدست است، اکتفا نکنیم بلکه باید تخصص فرد را هم درنظر بگیریم چرا که مجلس و کشور به فرد متخصص و آگاه در حوزه علوم سیاسی و قوانین نیاز دارد همچنین بحث هسته‌ای را نیز باید مدنظر قرار داد در ضمن نماینده منتخب باید روابط عمومی خوب و بالایی داشته باشد که مؤلفه بسیار با اهمیتی است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ سال پیش ما انقلابی داشتیم که احتمال وجودش نمی‌رفت، غیره منتظره رخ داد و نهادهای اطلاعاتی جهان را شگرف‌زده کرد، این انقلاب بهترین انقلابی است که بهترین پیش‌بینی‌ها برای فروپاشی آن یک ساله بود و حتی منتظر بودند به شش ماهگی هم نرسد، در واقع دشمنان ۴۰ سال است شکست و نابودی آن را پیش‌بینی می‌کنند اما هرگز آن را نمی‌بینند.

معصومی با بیان اینکه ۴۰ سال پرتلاطمی داشتیم و تاریخ انقلاب ما انسان‌ها را شگرف‌زده می‌کند، گفت: تمام نظریه‌های غربی بر پایه ماتریالیستی، پوزیتویستی و انسان گرایانه است، برای خدا و مؤلفه‌های دینی و ماورایی هیچ ارزشی قابل نیستند و مؤلفه‌های هویت ایرانی را نمی‌شناسند که همین مسئله علت تحلیل‌های اشتباه آنها است.

وی اضافه کرد: با بررسی دفاع مقدس، ترورها، سقوط شهرها و طرح‌های دشمنان بیرونی متوجه می‌شویم تمام این ۴۰ سال یک نکته مثبت و مشابه دارد و آن هم این است که این نظام را مردم خواستند که نظام پیروز شود، بماند و دشمنان هم خیلی در تلاش هستند تا این مؤلفه را از انقلاب جدا کنند، اگر این انقلاب پیروز شده و امتداد پیدا کرده به این علت است که مردم آن را خواسته‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: یکی از فرماندهان حزب بعث در کتاب «مدارهای شکسته» نقل می کند که «ما حتی تعداد بند پوتین های سربازان ایرانی را هم می دانستیم اما سه عامل موجب شکست ما شد که عبارت است از مردم ایران ناگهانی، غیرمنتظره و سریع سرباز شدند، امام خمینی(ره) رهبری فراتر از آن چیزی که ما تصور می کردیم، انجام داد و در نهایت شیعیان عراق با ما درگیر شدند و ستون پنجم ایران در عراق را محاسبه نکردیم.» بنابراین تا روزی که مردم این نظام را بخواهند این انقلاب می‌ماند.

معصومی با اشاره به ترور سردار سلیمانی اذعان کرد: دشمن بسیار هوشمندانه سردار سلیمانی را ترور کرد چرا که او را خیلی زودتر می‌توانستند ترور کنند اما درست در زمانی که مردم به علت گرانی بنزین اعتراض داشتند و از طرفی دیگر طرف ایرانی هنوز به معاهدات خود در برجام پایبند بود که خود این مسئله موجب دلسردی مردم شده بود، سردار سلیمانی را به شهادت رساند چرا که تصور داشتند مردم پای نظام نیستند.

وی اضافه کرد: با وجود این مشکلات و مسائل رسیدیم به انتخابات مجلس که شأن مهمی دارد چرا که بقیه قوا اجرایی هستند اما قانون‌گذاری و نظارت با مجلس است و قانون‌گذاری درست موجب سیستم درست می‌شود که طی این ۴۰ سال مجلس هایی که داشتیم نه تنها سیستم را تقویت نکردند بلکه اگر این هشت سال اخیر مجلسی نداشتیم از این موفق‌تر بودیم، واقعاً این دو مجلس آخر درجه پایینی داشتند.

عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بیان کرد: تا قبل از مجلس هشتم دارای فراکسیون‌های قوی و اکثریت در مجلس بودیم اما در مجلس نهم و دهم اصولگرایان و اصلاح طلبان صاحب فراکسیون ۱+۵۰ نبودند و بدین ترتیب یک فراکسیون مستقل ایجاد شد که بیشتر به دنبال کسب ثروت بودند.

وی با بیان اینکه در همدان انتخاب از میان کاندیداها سخت است، خاطرنشان کرد: یکی از ایرادهایی که در انتخابات به همدان وارد است، نبود کاندیدای اصلاح‌طلب در لیست نامزدهای مجلس است چرا که آنها هم طرفدارانی دارند بنابراین باید به یک جناح سیاسی دیگر هم فضا داده می شد، کشور ما دارای جناح های سیاسی مختلف است اما حذف رقیب به هر صورت خطا است و ۲۰ سال بعد هزینه سنگینی خواهد داشت.

ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: