جمعه 31 فروردین 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
دومین دوره طرح ملی دانشجو متدبر قرآن برگزار می‌شود
تاریخ انتشار: شنبه 26 مرداد 1398

 به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، زهرا نقی‌زاده رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان جهاددانشگاهی، ضمن اعلام خبر برگزاری دومین دوره طرح ملی دانشجو متدبر قرآن کریم، گفت: در این دوره آموزشی شش روزه، شرکت‌کنندگان ابتدا با روش‌های گوناگون تدبر در قرآن کریم آشنا می‌شوند و سپس تدبر در تعدادی از سوره‌های قرآن را انجام خواهند داد. نقی‌زاده افزود: عمل به امر قرآن در خصوص تدبر در این کتاب آسمانی، گسترش فرهنگ تدبر در قرآن در بین دانشجویان، افزایش میزان معرفت قرآنی در میان دانشجویان، فهم بیشتر قرآن در بین دانشجویان و انتقال آن، شناسایی دانشجویان علاقه‌مند به تدبر و حمایت از آنها، افزایش فعالیت‌های قرآنی در بین دانشجویان، ایجاد زمینه حمایتی از دانشجویان و... برخی از اهداف این دوره است.
رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان گفت: قرار است در این دوره از کتاب آشنایی با دانش تدبر و جلد ششم کتاب تدبر در قرآن کریم تألیف علی صبوحی با اشراف علمی و نظرات محمدحسین الهی‌زاده به عنوان منابع اصلی استفاده شود.
نقی‌زاده اظهار کرد: در این طرح ۵۰ نفر از دانشجویانی که قبلاً دوره دانشجومعلمی را گذرانده و هم‌اکنون مشغول تدریس قرآن هستند، حضور دارند و پس از حضور در این کلاس‌ها در صورت فعالیت در زمینه تدبر در قرآن و تدریس آن، به آن‌ها گواهی مورد تأیید جهاددانشگاهی اعطا می‌شود.
وی گفت: پس از این دوره در نظر داریم این دانشجویان در دوره‌های تکمیلی تدبر در قرآن نیز شرکت کرده تا به‌عنوان مربی تدبر در قرآن فعالیت کنند. پس از اردوی آموزشی استان مرکزی، این دانشجویان به میزان ۲۴۰ ساعت آموزش تکمیلی دریافت می‌کنند که ۲۰۰ ساعت آن به صورت مجازی و ۴۰ ساعت آن به حضوری خواهد بود. وی با اشاره به برگزاری چهل و سومین دوره طرح دانشجو معلم قرآن کریم طی روزهای سوم تا یازدهم مردادماه، با حضور مسئولان جهاددانشگاهی در اردوگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد، گفت: در این دوره از ۱۰۰ نفر از متقاضیان شرکت در کلاس‌های دانشجو معلم قرآن کریم دعوت به عمل آمد و در نهایت تعداد ۸۶ نفر در این اردو حاضر شدند. در مجموع ۷۶ ساعت کلاس آموزشی برای این افراد برگزار کردیم که ۲۰ ساعت آن درس تجوید، ۲۸ ساعت از آن روش تدریس، ۲۲ ساعت آشنایی با مفاهیم و شش ساعت درس سواد رسانه‌ای بود.
وی افزود: در چهل و سومین دوره طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم شش هزار و ۵۳۶ نفرساعت کلاس آموزشی برگزار شد که امیدواریم دانشجومعلمانی که در آزمون پایانی دوره، موفق به قبولی شده‌اند به زودی فعالیت خود را در دانشگاه‌ها آغاز کنند.

نگاهی آماری به ۴ سال فعالیت طرح دانشجومعلم قرآن کریم
طرح دانشجو معلم قرآن کریم از سال ۱۳۹۴ به همت مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان جهاددانشگاهی با هدف تسریع در امر نهضت قرآن‌آموزی که از مطالبات مقام معظم رهبری است، شروع و اکنون با گذشت نزدیک به چهار سال از فعالیت آن، برکات و ثمرات متعددی داشته است. نقی‌زاده در این‌باره نیز بیان کرد: تا کنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر ساعت آموزش در چهل و سه اردو به دانشجومعلمان قرآن کریم ارائه شده است. در بهار و تابستان سال ۹۴ با برگزاری جلسات مشورتی با اساتید طراز اول قرآن کریم از جمله موسوی‌بلده، خواجوی، حاجی‌شریف، خاکی، اخوان اقدم و ... برگزار و طرح این دوره تدوین شد.
وی افزود: آبان‌ماه ۹۴ اولین دوره طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم به صورت آزمایشی در تهران برگزار و از آن پس این طرح در سایر استان‌ها و با همکاری واحد‌های جهاددانشگاهی برگزار شده است.
رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان جهاددانشگاهی گفت: در مجموع طی چهار سال هزار و ۳۳۷ نفر موفق به اخذ مدرک دانشجومعلمی شده و میزان نفرساعت آموزش آن‌ها ۱۳۱هزار و ۶۳۶ است.
نقی‌زاده با بیان اینکه در این مدت سازمان‌ها و دانشگاه‌های زیادی از جمله سازمان بهزیستی کشور برای برگزاری این دوره برای مخاطبان خود با این سازمان همکاری داشته‌اند که باعث افزایش ضریب نفوذ این طرح در بین همه اقشار جامعه شده است، گفت: تاکنون در این دوره‌ها کتاب‌های متعددی از جمله تجوید مقدماتی نور، آموزش روخوانی و روان‌خوانی نور، حلیه‌القرآن سطح یک، تدبر در قرآن جزء ۳۰، درسنامه روش تدریس و کلاس‌داری قرآن کریم، آموزش مفاهیم قرآن جلد یک تا چهار، کاربرد مهارت‌های تدریس و روانشناسی در آموزش قرآن و... تدریس شده است.
به گفته رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان جهاددانشگاهی؛ از سال ۹۷ فعالان دانشجومعلم برای اردو‌های طرح دانشجومتدبر قرآن کریم دعوت و این افراد با دروس تدبر در قرآن کریم آشنا و این معلومات را در کلاس‌های خود استفاده می‌کنند.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: