پنج شنبه 30 فروردین 1403
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی جشنواره ملی بهار امام جمعه ارومیه
نشست خبری رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اصحاب رسانه و خبرگزاریها برگزار شد
تاریخ انتشار: پنج شنبه 24 مرداد 1398

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: فعالیت های جهاد دانشگاهی در تمامی حوزه ها پیوست فرهنگی دارد.

به گزارش روابط عمومی واحد؛ دکتر امین رستم زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرگزاریها با تاکید براینکه تمام رویدادها و فعالیتهای جهاد دانشگاهی دارای پیوست فرهنگی است افزود: این نهاد انقلابی اساسا نهادی فرهنگی بوده و  پژوهش ها، فناوری و آموزش های جهاد دانشگاهی در تمامی حوزه ها حسب نهاد جوهری خود مبنای فرهنگی خود را حفظ می کند.

وی با اشاره به فعالیت 3 گروه پژوهشی شیمی تجزیه، متابولیتهای ثانویه و مدیریت کسب و کار در معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد:  به دنبال کسب مجوز برای راه اندازی پژوهشکده مدیریت توسعه فناوری نوین سبز کشاورزی در حوزه فناوری های کشاورزی استان هستیم.

دکتر رستم زاده با اشاره به اینکه معاونت پژوهشی واحد در قالب گروههای پژوهشی فعالیت می کند افزود: هیات علمی گروههای پژوهشی در مقایسه با سایر هیئات علمی دانشگاهها باید پژوهش محوربوده و برحسب نیاز استان و جامعه چالشهای موجود را شناسایی و طرح های پزوهشی و مطالعاتی خود را بر آن اساس پایه گذاری و اجرا کنند.

وی با بیان اینکه گروه های پژوهشی جهاد دانشگاهی استان 50 طرح مطالعاتی و پژوهشی با اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد تومان را اخذ کرده اند افزود: راه اندازی مرکز خدمات تخصصی تجزیه مواد غذایی و شیمیایی در راستای خدمت رسانی به واحدهای تولیدی مواد غذایی و شیمیایی جهت کنترل کیفیت و بهبود سلامت جامعه و تسهیل در صادرات و واردات مواد غذایی ، توانمندی تولید و تکثیر گیاهان از طریق تکنیک کشت بافت که با استفاده از این تکنیک تکثیر گیاهان در سطح وسیع با فضای مورد نیاز کمتر انجام می گیرد  و تکثیر گیاهان یکدست و عاری از بیماری و پاتوژن صورت می گیرد که در سال 97گیاه دارویی استویا در سطح تجاری به تعداد 40 هزار اصله صورت گرفت.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه کسب دانش فنی تولید متابولیتهای ثانویه در بیورآکتور که مواد موثره گیاهان مورد استفاده در داروهای گیاهی با تکیه بر این دانش در آزمایشگاه تولید می شود ادامه داد: اجرای 20 طرح کارفرمایی پژوهشی و مطالعاتی توسط گروههای پزوهشی ، آنالیز نزدیک به 1000 نمونه شیمیایی و مواد غذایی در سطح استان، امضای 10 تفاهمنامه با دستگاهها و نهادها در راستای همکاریها و خدمات پژوهشی، درج 6 مقاله ISI در ژونالهای معتبر بین المللی و داخلی، اخذ موافقت اصولی غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان بخشی دیگر از فعالیتهای معاونت پزوهشی جهاد دانشگاهی استان است.

وی دستیابی به 6 دستاورد و فناوری از جمله  پلی الکترولایت کاتیونی، تولید موز گلخانه ای،  هیدروژل یا سوپرجاذب، گل ارکیده، دمولسی فایر و تولید کیت آزمایشگاهی نیتریت، نیترات را از دیگر توفیقات این نهاد انقلابی در استان طی سال گذشته اعلام کرد و یادآور شد: خرید و تجهیز ستون اسیدهای چرب جهت افزایش دامنه برای  آنالیز اسیدهای چرب مواد غذایی برای اخذ مجوز ISO از اداره کل استاندارد و معاونت غذا و دارو، واگذاری طرح طاهای اداره  کل استاندارد آذربایجان غربی به تعداد 107 نمونه به آزمایشگاه جهاددانشگاهی از دیگر اقدامات این حوزه می باشد.

وی افزود: در مراحل تست آزمایشی و سازگاری خرمای مجول به روش کشت بافت توسط گروه متابولیت های ثانویه جهاد دانشگاهی به کارفرمایی یکی از استانداریهای جنوب کشور هستیم که با دستیابی به پروتکل این  نوع خرما کمک شایانی به بخش اقتصاد مناطق جنوبی کشور خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه های تخصصی جهاد دانشگاهی استان افزود: آزمایشگاه معتمد محیط زیست برای پایش آلاینده های زیستی، آزمایشگاه همکار استاندارد و تحقیقات صنعتی جهت کنترل کیفیت در حال فعالیت است که کسب مجوز راه اندازی آزمایشگاه همکار معاونت غذا و دارو نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به فعالیت دفاتر تسهیلگری این نهاد اظهار کرد: 2 دفتر تسهیلگری در مناطق حاشیه نشین شهر ارومیه محله دیزج و پشت کشتارگاه در حال فعالیت می باشد که کاشرناسان اقتصادی، عمرانی و حقوقی در خصوص مسایل مبتلا به مناطق حاشیه نشین مشغول ارائه خدمات به ساکنان این مناطق هستند.

وی ادامه داد:این دفاتر به کارفرمایی استانداری و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و توسط جهاد دانشگاهی فعالیت می کنند که جهاد دانشگاهی در این دفاتر با توجه به مسایل ومشکلات حقوقی، کارآفرینی و اقتصادی این مناطق خدمات بازآفرینی شهری را بصورت رایگان ارائه می دهد.

وی با اشاره به عملکرد معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: آموزش 20 هزار فراگیر در گروه آموزشی زبان های خارجی، آموزش 20 هزار فراگیر در گروه آموزش های ضمن خدمت کارکنان، آموزش 2 هزار فراگیر در گروههای پزشکی، هنر، کامپیوتر، کشاورزی و منابع طبیعی از جمله اقدامات این نهاد انقلابی در بخش آموزش های کوتاه مدت تخصصی در سال گذشته بود.

وی افزود: ارائه آموزش های بین المللی در عرصه زیست محیطی با حمایت اعتبارات دولت ژاپن و همکاری اداره کل محیط زیست برای اولین بار توسط این نهاد در سالجاری انجام شده است.

وی گفت: از سال گذشته با راه اندازی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی، آزمون فراگیر استخدامی دستگاههای اجرایی در اسفندماه با موفقیت برگزار شد که 18 مرداد نیز آزمون استخدامی آتش نشانان شهرداری ها توسط جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

وی از برگزاری ازمون مذکور در شهر ارومیه و خوی خبرداد و گفت: پس از برگزاری آزمون کتبی و معرفی با 5 برابر ظرفیت با ازمون عملی 70 نفر آتش نشان جذب خواهند شد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به توسعه فضای آموزشی از 6 هزار متر مربع به 12 هزار متر مربع  و  اضافه شدن 25 کلاس آموزشی استاندارد با ظرفیت 500 نفر در هر نوبت آموزشی صبح و بعد از ظهرتوسط جهاد دانشگاهی استان از افتتاح و بهره برداری دپارتمان آموزشی تخصصی زبان انگلیسی ویژه کودکان زیر 7 سال در ارومیه طی سال جاری خبرداد و افزود: جهاد دانشگاهی برای ایجاد و تاسیس مرکز آموزش جهاد دانشگاهی در شهرستان مهاباد نیز به شرط فراهم شدن امکانت اولیه و نیز فراهم شدن مقدمات اولیه از سوی مسئولین محترم آن شهرستان  اعلام آمادگی می کند.

وی با تاکید براینکه مولفه ها و ارزشهای فرهنگی غالب کتب زبانهای خارجی با مفاهیم نهادینه شده جامعه ما سازگار نیست افزود: جهاد دانشگاهی حسب دغدغه و مسئولیت اجتماعی خود به صورت  علمی در قالب اجرای پروژه کتاب ایت ورود پیدا کرد و با کسب مجوز از موسسه تایید متون اموزشی زبان خارجی در سطح عالی اقدام به تدیس این کتاب که بومی سازی شده با فرهنگ ایرانی اسلامی می باشد در برخی سطوح به صورت آزمایشی کرده است که پس از آزمون و خطا و رفع مشکلات در تمامی سطوح تدریس می شود.

رستم زاده با اشاره به فعالیت 7 مرکز فرهنگی تخصصی (سازمان دانشجویان- مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور، خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری ایکنا، مرکز گردشگری دانشجویان، سازمان انتشارات) در بخش فرهنگی جهاد دانشگاهی استان افزود: بیش از 55 رویداد فرهنگی در قالبهای محتلف نشست، میزگرد، همایش، اردو، مناظرات و ... با بهره مندی بیش از 15 هزار نفر به ساعت از دانشجویان دانشگاهها و اساتید از برنامه های فرهنگی در سطح دانشگاههای استان در سال گذشته انجام یافته است.

وی با اشاره به اقدامات شاخص فرهنگی صورت گرفته توسط این نهاد انقلابی اظهار کرد: برگزاری چهارمین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی، برگزاری مسابقات ملی دفاع 3 دقیقه ای برای اولین بار در استان، برگزاری هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان و برگزاری جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان از جملعه رویدادهای شاخص اجرا شده می باشد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته 4500 خبر، عکس و گزارش در خبرگزاری ایسنا و  1800 خبر، عکس و گزارش تخصصی قرآنی در خبرگزاری ایکنا تولید شده است گفت: تاکنون چاپ و نشر 237 عنوان کتاب تخصصی دانشگاهی و اجرای بیش از 250 عنوان طرح مطالعاتی و نظرسنجی خویش فرمایی و کارفرمایی در مرکز افکار سنجی جهاد دانشگاهی استان انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت آموزش عالی و مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان، یکی از مشکلات جامعه علمی امروز در کشور  را تحویل دانش اموخته بجای کارآموخته از دانشگاهها عنوان کرد و با تاکید براینکه جهاد دانشگاهی براساس مسئولیت اجتماعی و رسالت دانشگاههای نسل چهارم به موضوعات مختلف ورود تخصصی دارد افزود: اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در ادارات دولتی و بخش خصوصی مشغول به کار هستند.

وی از تحصیل 600 دانشجو در سال گذشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه خبر داد و افزود: جذب دانشجو در 10 رشته تحصیلی در مقطع کاردانی و کارشناسی کاردانی حقوق ثبتی- کارشناسی حقوق ثبتی- کاردانی شبکه های کامپیوتری- کاردانی فناوری اطلاعات- کاردانی فنی برنامه سازی کامپیوتر- کاردانی فنی تربیت مربی پیش دبستانی مهندسی فناوری اطلاعات- مهندسی فناوری شبکه های کامپیوتری- مهندسی فناوری عمران ساختمان سازی کاردانی فنی عمران نگهداری ومرمت ساختمان  انجام شده که درحال حاضر نیز  647 دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

دکتر رستم زاده از فارغ التحصیلی 143 نفر از دانشجویان در سال گذشته از مرکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان خبرداد و گفت: از ابتدای تاسیس تاکنون 8100 نفر در این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

وی ادامه داد: ارتقای رتبه مرکز علمی کاربردی واحد از 20 به 7 بر اساس ارزیابی موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کشور در بین 40 مرکز علمی کاربردی، ارتقای رتبه مرکز از سطح 3 به سطح 2 در بین مراکز علمی کاربردی کل کشور بر اساس ارزیابی دانشگاه علمی کاربردی کشور بخش از توفیقات آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان طی سال گذشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ملی الگوی نوین مشاغل خانگی توسط این نهاد اظهار کرد: در حال حاضر فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان به اتمام رسیده و ورود به فاز سوم توسط این نهاد انقلابی در استان با  عقد قرارداد با 12 نفر از تسهیلگران بازار مشاغل خانگی و شناسایی 30 پشتیبان طرح مشاغل خانگی آغاز شده است

وی ادامه داد: در فاز اول طرح مشاغل خانگی استان 6100 نفر ثبت نام کردند که بعد از بررسی های نهایی 4500 نفر شناسایی شدند و در فاز سوم متقاضیان مشاغل خانگی در رشته های مختلف از طریق پشتیبانان به بازار جهت فروش تولیدات خود متصل شدند.

وی به برگزاری کارگاههای آموزشی و مشاوره ای ویزه متقاضیان مشاغل خانگی به میزان 1000 نفر به ساعت اشاره کرد و گفت: معرفی 10 نفر از پشتیبانان واجد شرایط برای دریافت تسهیلات ، عقد قرارداد در راستای اتصال به بازار محصولات مشاغل خانگی با 12 تسهیلگر و استقرار 23 واحد فناور در مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی به مساحت 360 متر مربع بخش از عملکرد واحد اشتغالزایی جهاد دانشگاهی استان بوده است.

دکتر رستم زاده با اشاره به فعالیت درمانگاه تخصصی دیابت و زخم پای بیماران دیابتی جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی تخفیف ۳۰ درصدی انواع خدمات درمانگاه دیابت و زخم پای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به مردم ارائه خواهد شد.

وی افزود: از سال 96 تا کنون بیش از 5 هزار نفر از مردم استان از خدمات تخصصی این مرکز در حوزه های پزشکی، غربالگری- ترمیم زخم- مشاوره و اموزش و پیشگیری بهره مند شده اند که با ارائه خدمات پانسمان زخم پای دیابتی در استان و مراجعه بیماران تا کنون از قطع عضو ۲۵۰ نفر از بیماران دیابتی جلوگیری به عمل آمده است.

دکتر رستم زاده با بیان اینکه در طول 10 ماه گذشته 2500 نفر از خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی بهره مند شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 80 درصدی را نشان می دهد تصریح کرد: ارائه تخفیفات دوره ای و مناسبتی در ایام خاص از 30 تا 50 درصد، ارائه خدمات کنترل  تشخیص تا درمان دیابت ، ارائه خدمات تخصصی ترمیم زخم بیماران دیابتی با روشهای نوین و پیشرفته بروز، استفاده از پزشکان متخصص و متعهد در درمانگاه، استفاده از کادر متعهد و مجرب  زخم کار و دارای مدرک زخم کاری در این مرکز برای ترمیم زخم های دیابتی- زخم بستر و زخم های ناشی از سوختگی و جراحی، برگزاری کارگاه و همایش های آموزشی برای افراد دیابتی، برگزاری کنگره اموزشی  و دوره های زخم کاری توسط این مرکز انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به رایزنی با سازمانها جهت ارائه خدمات با تخفیفات ویژه  برای معرفین سازمانها و ادارات و انعقاد قرارداد با بیمه ها برای ارائه خدمات ویژه از راه اندازی پایگاه سلامت برای سنجش میزان قند خون  و فشار خون به صورت رایگان در روزهای پنج شنبه برای شناسایی قند پنهان در افراد و  ارائه مشاوره برای پیشگیری  از ابتلا به بیماری دیابت گفت: خدمات مشاوره تغذیه برای افراد دیابتی در روزهای پنج شنبه در این مرکز برای مراجعین محترم رایگان است.

وی در خاتمه آمادگی این نهاد را برای برگزاری دوره‌های پودمان و آموزشی تخصصی و بین رشته ای دستگاههای دولتی و بخش خصوصی برحسب نیاز و چالش های دستگاهها بصورت تخصصی اعلام کرد.

رستم زاده با بیان اینکه بسیاری از مردم و دستگاهها دولتی و بخش خصوصی با خدمات جهاددانشگاهی آشنا نیستند و به همین جهت از خدمات و برکات جهادی این نهاد محروم و غافل می‌شوند خاطر نشان کرد: راه اندازی مرکز دیابت و زخم پای دیابت، آزمایشگاههای تخصصی و فوق تخصصی آنالیز مواد غذایی آب و خاک و... و قریب به 500 نوع از خدمات آنالیز که از تهران و حتی بسیاری از مناطق و دانشگاهها و کارخانجات خارج ازاستان به جهاددانشگاهی نمونه آزمایشگاهی جهت آنالیز معرفی می‌نمایند نمونه ازعدم اطلاع از خدمات تخصصی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی است.

ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: