چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
دیدار جهادگران جهاد دانشگاهی کردستان با نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری
تاریخ انتشار: شنبه 19 مرداد 1398

به مناسبت سی و نهیمن سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، جمعی از جهادگران، اساتید جهاددانشگاهی و تعدادی از روسا و معاونان دانشگاه های استان با آیت الله حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان و عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

در این دیدار که روز 15 مرداد ماه سال جاری برگزار شد، چیا سهراب نژاد رییس جهاددانشگاهی استان گزارشی از فعالیت های شاخص این واحد را ارائه داده و آمادگی این نهاد را برای پذیرفتن ماموریت های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال را اعلام کردند.

همچنین در این دیدار صمیمانه، خسروپناه، رییس دانشگاه مذاهب اسلامی استان و سپهر، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ایراد سخرانی پرداخته و دیدگاه های خود را در مورد جهاد دانشگاهی مطرح کردند.

 جهاددانشگاهی ثمره بلند مدت انقلاب است

 نماینده ولی فقیه در کردستان توجه به ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور را حیاتی عنوان و جهاددانشگاهی را ثمره‌ی بلند مدت انقلاب اسلامی در زمینه علمی بیان کرد .

 آیت الله محمد حسینی شاهرودی ظهر امروز در دیدار با جهادگران جهاددانشگاهی استان کردستان که به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس این نهاد، صورت گرفت ضمن تبریک این روز به جهادگران، وجود تحریم‌ها را در راستای خودباوری بیشتر استعدادهای کشور نعمتی مبارک دانست که باید به هر طریقی از آن استفاده کرد .

وی با بیان اینکه دوران قدرت امریکا به غروب خود نزدیک شده است، گفت: سرنگونی پهباد آمریکایی با سامانه پیشرفت بومی دفاع موشکی، صحه‌ای بر سخن رهبر کبیر انقلاب است .

نماینده ولی فقیه در کردستان توقیف نفتکش‌های انگلیسی را پیامی واضح به انگلیس و در راستای حفظ اقتدار ایران اسلامی دانست .

وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر علم و نوآوری حرف اول را می‌زند، حرکت در مسیر دانش اندوزی و ایجاد علم را از نصایح قرآن و بزرگان دین در جهت سلطه بر جهان اعلام کرد .

شاهرودی با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای استکبار جهانی در خصوص اخراج ایرانی‌ها از کشور آمریکا، پرورش و جذب نیروهای مستعد را برای پیشرفت در علم ضروری عنوان کرد .

وی سرمایه در گردش شرکت‌های دانش‌بنیان را در سال گذشته بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان اعلام و آن را با ارزش‌تر از فروش محصولات نفتی دانست .

نماینده ولی فقیه در کردستان، توجه به ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور را حیاتی عنوان و جهاددانشگاهی را ثمره‌ی بلند مدت انقلاب اسلامی در زمینه علمی بیان کرد .

وی در پایان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی باید همانند لوکوموتیو وارد جامعه شده و با رویکرد علمی از مشکلات آن بکاهد، نقش این نهاد را در کم کردن تلفات علمی و نگاه کلان به پیشرفت همه جانبه کشور ضروری دانست .

مرتضی خسروپناه، رییس دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج نیز در ادامه این دیدار، فلسفه وجودی جهاد را محصول مستقیم اسلام دانست و اظهار کرد: هدف از تاسیس جهاددانشگاهی توسعه فناوری و اعتقاد به تحقیقات بوده است .

وی گفت: مهم‌ترین عامل در کسب خودکفایی توسعه مراکز علمی تحقیقاتی است و از جهاددانشگاهی انتظار می رود که با توجه به بیانه‌ی گام دوم رهبر انقلاب مبنی بر برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی، اقدام به برپایی این کرسی‌ها کند.

بهره‌مندی از دستاوردهای جهاددانشگاهی از راه‌های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

 رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، گفت: نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب نشان می دهد که جهاددانشگاهی در بطن این بیانیه قرار دارد و معتقدیم یکی از راه های تحقق بیانیه گام دوم استفاده از توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی است .

چیا سهراب نژاد نیز در این دیدار، اظهار کرد: این نهاد با هدف ایجاد روحیه خودباوری، برای انجام فعالیت های شاخص و فاخر در زمینه های علمی و فرهنگی در کشور تاسیس شد تا به همگان اعلام کند که ما نمونه عملی "ما می توانیم" هستیم .

  وی افزود‌: در طول چهار دهه گذشته جهاددانشگاهی با سیستم گسترده و زنجیره ای در کشور، منشا خیر و برکات و اتفاقات بزرگی در زمینه های علمی و فرهنگی بوده است و گواه این ادعای ما بیانات مقام معظم رهبری است که، بارها در دیدار با جهادگران به آن اشاره کرده اند و مهمترین این بیانات در  دیدار اخیر ایشان با ائمه جمعه بوده، که از جهاددانشگاهی به عنوان مجموعه ای توانمند و جوان که باید به آن مراجعه شود نام برده اند.

رییس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: این فرمایشات نشان می دهد، مسیری که این نهاد انقلابی در چهار دهه گذشته پیموده، مسیری درست در جهت پیشرفت و آبادانی بوده است و همچنان به سوی قله های توسعه و پیشرفت حرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: معتقد هستیم که مجموعه جهاددانشگاهی نماد اقتدار سیاسی، دفاعی و اجتماعی بر مبنای اتکا به توان داخلی و بومی و به ویژه باور و امیدواری به جوانان و مجموعه تحصیل کرده و دانشمندان است.

وی تاکید کرد: قطعا نسخه امروز ما در بحث و شرایط اقتصادی کنونی و تحریم های ناجوانمردانه، اتکا به فناوری های دانش بنیان ملی و جوانان است . جهاددانشگاهی نمونه عملی است که روز به روز مراجعه به آن بیشتر می شود .

  سهراب نژاد عنوان کرد: برنامه ریزی های گسترده ای در طول سالیان گذشته انجام شده که نشان می دهد این نهاد علمی در توسعه فناورانه و فرهنگی نقش داشته است، نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب نشان می دهد که جهاددانشگاهی در بطن این بیانیه قرار دارد و معتقدیم یکی از راه های تحقق بیانیه گام دوم استفاده از توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی است .

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، تصریح کرد: با وجود اینکه در سال های اخیر دولت بیشتر به جهاددانشگاهی اعتماد کرده است و هر روز شاهد عقد قراردادهای زیاد و مهمی از سوی این نهاد در سطح ملی هستیم، اما باز با نقطه مطلوب و جایگاه اصلی جهاددانشگاهی فاصله داریم.

وی افزود: این فاصله در جهاددانشگاهی استان ها و به ویژه در استان های جوان و نوپایی چون کردستان کار را برای جهادگران سخت کرده است، چرا که ایجاد اعتماد و باور به ویژه برای جامعه دانشگاهی سخت و زمان بر است و باید ثابت کنیم که ما در کنار جامعه دانشگاهی و نمونه عملی هستیم .

سهراب نژاد با اشاره به اینکه یکی از مبانی اصلی تشکیل جهاددانشگاهی، شناسایی و برنامه ریزی برای خلاء ها در کشور بوده است، بیان کرد: متاسفانه امروز می بینیم که ما باید به دنبال ماموریت ها برویم و این  در حالی است که باید این ماموریت ها از پیش در جهاد دانشگاهی تعریف شود، چرا که کارنامه این نهاد در زمینه های مختلف ملی، پژوهشی و فناورانه درخشان بوده است.

وی ادامه داد: ایجاد اعتماد و سپردن ماموریت ها به جهاددانشگاهی در استان هم برای ما به یک چالش تبدیل شده است، اما همچنان برای قدم برداشتن در راه توسعه استان اعلام آمادگی می کنیم.

  رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، بیان کرد: برای ورود و موفقیت در پتانسیل های توسعه استان از جمله ظرفیت های کشاورزی، نیاز به باور و حمایت داریم و از حداقل امکانات خود برای موفق شدن در ماموریت های محوله استفاده و بهره خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: نقش جهاددانشگاهی در حوزه های فرهنگی  استان، پررنگ است و برنامه هایی همچون مناظرات دانشجویی و طریق جاوید و کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ها با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جوانان و جامعه دانشگاهی گواه این قضیه است.

سهراب نژاد با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم جهاددانشگاهی بررسی و شناخت نیاز کنونی جامعه است عنوان کرد: مسئله اشتغال، از دغدغه های اصلی مسئولان و مردم استان کردستان است و در این راستا فراهم کردن بستر اشتغال برای 2600 نفر در استان در قالب مشاغل خانگی از جمله اقدامات جهاددانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: اعتماد برای برگزاری آزمون های سراسری از دیگر افتخارات جهادانشگاهی است و اکنون برگزاری دومین آزمون استخدامی بزرگ کشور به این نهاد انقلابی واگذار شده است و امیدوارم این اعتماد ادامه یابد.

 تحقیقات جهاددانشگاهی تغییر و تحول عمده‌ای در پیشرفت‌های علمی کشور ایجاد کرده است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: برای ماندگاری جهاددانشگاهی باید دولت توجه ویژه‌ به این نهاد داشته باشد تا بتواند در پیشرفت و آبادانی کشور تاثیر گذار باشد و در زمینه تحقیقات دانشگاهی تغییر و تحول عمده ای در پیشرفت های علمی ایجاد کند.

شعبان سپهر در این دیدار اظهار کرد: در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نهادهای مختلفی در این کشور شکل گرفته که هر کدام از آنها شاخه ای از شجره طیبه در نظام جمهوری اسلامی بوده و از ابتدا تاکنون ثمرات و برکات فراوانی به جا گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از نهادهای انقلابی در کشور، سپاه پاسداران است، تصریح کرد: امروز سپاه پاسداران به عنوان یک نیروی انقلابی توانسته در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کند در واقع سپاه پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: جهاددانشگاهی نیز یکی از نهادهای انقلابی است که از بدو انقلاب و بنا به ضرورت در جامعه توانسته به خوبی رسالت خود را انجام دهد و در زمینه‌های فرهنگی، صنعت، هوا و فضا و پزشکی توفیقات بزرگی را در سطح بین‌المللی به دست آورده است.

سپهر با اشاره به ضرورت فعالیت جهاددانشگاهی در جامعه، افزود: جهاددانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی برخاسته از تفکر پویای انقلاب اسلامی است که در حوزه‌های گوناگون علمی، فناوری، دینی و فرهنگی فعالیت دارد و پیشرفت هایی را نیز داشته است .

وی عنوان کرد: این نهاد که زاییده انقلاب است با اخذ پشتوانه‌های مالی می‌تواند در راه خود که دفاع از راه و طریق امام (ره) و مقام معظم رهبری است، موفق باشد .

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ذکر کرد: برای ماندگاری جهاددانشگاهی باید دولت توجه ویژه‌ به این نهاد داشته باشد تا بتواند در پیشرفت و آبادانی کشور تاثیر گذار باشد و در زمینه تحقیقات دانشگاهی تغییر و تحول عمده ای در پیشرفت های علمی ایجاد کند.

سپهر با اشاره به پیشرفت چشم‌گیر موسسه رویان در جهاددانشگاهی، بیان کرد: جهاددانشگاهی در اوج تحریم های ظالمانه نظام جمهوری اسلامی توانسته در زمینه ایجاد صنعت موشک، سلول های بنیادی و غیر به خوبی در جامعه خود را نشان دهد.

وی با اشاره به هشت بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص امید به آینده جوانان، گفت: امید و روحیه انقلابی در جهاددانشگاهی کردستان وجود دارد و این مجموعه خوشبختانه توانسته است بسیاری از جوانان را در این مسیر سوق دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: جوانانی که در جهاددانشگاهی فعالیت دارند با اخلاص و ایثار همچون ایثارگرانی که در جنگ تحمیلی بدون هیچ چشم داشتی برای رضای خداوند جان خود را از دست دادند، برای آبادانی ایران تلاش می کنند.

وی در پایان با توجه به نقش سازنده جهاددانشگاهی در ارائه و انجام کارهای پژوهشی اشاره کرد و از خدمات علمی این نهاد قدردانی به عمل آورد.

 

  • دیدار جهادگران جهاد دانشگاهی کردستان با نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری
  • دیدار جهادگران جهاد دانشگاهی کردستان با نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری
  • دیدار جهادگران جهاد دانشگاهی کردستان با نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری
  • دیدار جهادگران جهاد دانشگاهی کردستان با نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری
  • دیدار جهادگران جهاد دانشگاهی کردستان با نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری
  • دیدار جهادگران جهاد دانشگاهی کردستان با نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری
  • دیدار جهادگران جهاد دانشگاهی کردستان با نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری
  • دیدار جهادگران جهاد دانشگاهی کردستان با نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری
ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: