پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
رسالت جهاددانشگاهی در گام دوم انقلاب ترویج فرهنگ جهادی است
تاریخ انتشار: چهار شنبه 16 مرداد 1398

حسین فرختار، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، جهاددانشگاهی را مولود انقلاب دانست که در بدنه دانشگاه رشد و نمو یافته و اظهار کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در تعاملات علمی و فناورانه خصوصاً در شرایط فعلی که حل معضلات اقتصادی نیاز مبرم کشور است، نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های نوآورانه جهاددانشگاهی نقش کلیدی در تحقق شعار سال تحت عنوان «رونق تولید» دارد، تصریح کرد: ترویج فرهنگ جهادی، پرورش ایده‌ها و خلاقیت‌ها، آگاهی‌بخشی و روشنگری و مسئولیت‌پذیری از جمله اهداف جهاددانشگاهی و مهمترین رسالت آن در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان ادامه داد: جهاددانشگاهی با گفتمان‌سازی و برنامه‌ریزی و تربیت نیروهای جوان می‌تواند جایگاه مطلوبی در شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ ها در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی و صنعتی و اقتصادی به دست آورد.

مدرس دانشگاه هویت فرهنگی جهاددانشگاهی را یک جزء لاینفک دانست و اضافه کرد: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی مأموریت نقش‌آفرینی در راستای تحقق انقلاب فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اجرای بیش از ۵۰ عنوان فعالیت فرهنگی در قالب برگزاری نمایشگاه‌های عکس و آثار هنری و تجسمی دانشجویان و دانشگاهیان، برگزاری جشن‌ها و اعیاد مذهبی و سوگواره‌های اهل بیت(ع)، برگزاری جشنواره ها و مسابقات ورزشی، ادبی، هنری، فرهنگی، اکران و نقد فیلم، برنامه‌های گردشگری، کارگاه های آموزشی، کمپین‌های زیست‌محیطی و نشست‌های دانشجویی را از جمله فعالیت‌های فرهنگی ـ آموزشی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان دانست.

فرختار ادامه داد: گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی این معاونت اقدام به برگزاری سلسله نشست‌هایی از جمله فرهنگ دانشگاهی با محوریت ابعاد نظری و مفهومی، فرهنگ سازمانی دانشگاهی، ارزش ها و نگرش های دانشگاهیان، ارتباطات و تعاملات، دانشگاه و نهادینه شدن گفتمان علمی و... کرده و تاکنون سه نشست تخصصی با حضور کارشناسان و فعالان فرهنگی و امور جوانان دستگاه های اجرایی استان و مراکز آموزش عالی برگزار شده است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان فعالیت‌های قرآنی گیلان، بیان کرد: سال گذشته اقدام به برگزاری کارگاه های تلاوت و تدبر در قرآن کریم، «نهج‌البلاغه؛ سبک زندگی از دیدگاه مولا علی(ع)»، برگزاری دو مرحله آزمون سیره معصومین، دومین جشنواره قرآن و عترت اساتید دانشگاه‌ها، اجرای طرح حفظ تلفنی قرآن کریم(مشکوه) و تولید بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ خبر و گزارش در خبرگزاری بین‌المللی ایکنای گیلان کردیم.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به فعالیت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در استان، اظهار کرد: امروزه با رشد آگاهی عمومی مردم و افزایش مشارکت مردمی در بخش‌های مختلف جامعه نمی‌توان افکار عمومی را نادیده گرفت لذا مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران این معاونت برای مدیران استانی به عنوان مجموعه ای تخصصی و فراسیاسی به صورت مستمر در حال رصد تحولات فکری جامعه است. در این راستا طی سال ۹۷ اجرای دو طرح پرسشگری «ارزش‌ها، نگرش‌ها و رفتارشناسی گردشگری در ایران» در گمرک آستارا و «سنجش میزان رضایتمندی مشترکین خانگی و تجاری شهری و روستایی از نحوه ارائه خدمات شرکت گاز استان گیلان» انجام گرفته است.

وی برگزاری میزگرد علمی ـ فرهنگی «حقوق شهروندی در گفتار و سیره عملی امام خمینی(ره)» با محوریت بررسی دستاوردهای چهل ساله انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه تولید علم» را یکی از ویژه‌برنامه‌های معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب دانست و تصریح کرد: همکاری و عضویت در کارگروه های علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان گیلان مد نظر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی قرار دارد.

فرختار با تأکید بر لزوم توسعه فرهنگ سیاسی و اجتماعی مراکز دانشگاهی، گفت: دانشجویان باید بتوانند در محیط علمی اخلاق و گفت‌وگو را یاد بگیرند. در این راستا مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران را با حضور ۱۴ تیم برگزار کردیم. سال گذشته نیز یک تیم گیلانی مقام سوم جشنواره هفتم را کسب کرد.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: