چهار شنبه 29 فروردین 1403
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
بهره‌مندی از ظرفیت جهاددانشگاهی در امر رونق تولید
تاریخ انتشار: دوشنبه 14 مرداد 1398

به گزارش معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل،  مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، امروز ۱۴ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: جهاد‌دانشگاهی مجری طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی و مؤثر درشناسایی، آموزش و توانمند‌سازی افراد در راستای ایجاد مشاغل خانگی و اتصال پشتیبانان استانی و ملی به عنوان تضمینی برای فروش محصولات با تکیه بر پژوهش‌های مشخص این نهاد است.
اوچی گفت: این نهاد کمک مؤثری به ارتقای روحیه بانوان خانه‌دار از طریق فعالیت اثر بخش دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی با اجرای موفق دوره‌های آموزشی، برنامه‌های نشاط‌آور، کارگاه‌ها، سمینار‌ها، اردو‌ها و جشنواره‌ها با تکیه بر پژوهش‌های مشخص جهاد‌دانشگاهی داشته است.
تحقق عملی رونق تولید
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه خروجی تمامی این اقدامات، تحقق عملی رونق تولید را در مباحث مربوطه سبب می‌شود، اظهار کرد: اگر قصد داریم جهاد‌دانشگاهی را زنده نگه داریم، نباید از فرهنگ جهادی فاصله بگیریم و لازمه این اتفاق حفظ روحیه جهادی در افراد و در سطح سازمان، جذب و تربیت نیرو‌های سازمانی، جوان ومومن، انقلابی، وطن‌خواه، توانمند، کاربلد و کارآمد است.
اوچی افزود: یکی دیگر از ظرفیت‌های استان اردبیل درباره توسعه گردشگری سلامت بوده که در این راستا کارگروه سلامت در استان تشکیل یافته و دبیری این کارگروه به جهاد‌دانشگاهی استان محول شده که در این خصوص نیز دو فاز اقداماتی در حال اجرا است.

وی گفت: در فاز اول این طرح ساماندهی اتباع آذری که به قصد سلامت از مرز بیله‌سوار وارد استان می‌شوند بوده که طی اطلاعات به دست آمده از تعداد حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از اتباع آذری به استان اردبیل حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد با هدف درمان وارد استان می‌شوند.
اوچی بیان کرد: دو طرح کلان با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان و هم‌چنین دغدغه‌های استانی در حال پیگیری است که یکی از این موارد مرکز ناباروری قفقاز بوده که اقدامات مناسبی در این راستا انجام یافته و در دو سال اخیر برخی از کمبود‌های تجهیزاتی در این حوزه برطرف شده است.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به تولید حدود ۷۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان اردبیل، طرح تولید نشاسته پلیمری در دستور کار قرار دارد و تولید این محصول استراتژیک در استان اردبیل طی طرحی به نام ایجاد و راه‌اندازی پایلوت غیرصنعتی بوده که طی آن ۱۵۰۰ تن نیاز کشور به این محصول برطرف خواهد شد.
اجرای سه طرح کلان آموزشی
اوچی بیان کرد: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، طرح داناب در راستای نجات آب برای حیات انسان و طرحی تحت عنوان آموزش ۱۰۰۰ سرباز در اردبیل، سه طرح کلان آموزشی جهاد‌دانشگاهی استان اردبیل در حوزه آموزشی بوده است.
وی تصریح کرد: ۲۶ مورد رویداد کارآفرینی در جهاد دانشگاهی برگزار شده و ۲۰ مورد حضور در نمایشگاه‌ها انجام یافته و ۳۵ مورد تعداد مقالات چاپ شده است و در کنار آن ۱۰ مورد ثبت اختراع نیز داشته‌ایم.
وی افزود: تعداد افراد فراگیر در دوره‌های آموزشی مهارتی از ۴ هزار و ۹۷۸ نفر در سال ۹۴ به ۱۰ هزار و ۱۳۳ نفر در سال ۹۷ رسیده است و جهاددانشگاهی استان در حوزه آموزشی در سه سطح به فعالیت می‌پردازد و در کنار دوره‌های مهارتی و مدیریت دولتی در آموزش کارکنان دولت فعال است.
رئیس جهاد‌‌دانشگاهی استان اردبیل تشریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان اردبیل در زمینه‌های گیاهان دارویی و هم‌چنین ظرفیت ویژه استان در تولید محصول فندق اقدامات مؤثری در این راستا انجام یافته و دو آزمایشگاه در این خصوص راه‌اندازی شده است.
وی اضافه کرد: طی پژوهش‌های انجام یافته از ۷۲نوع فندق موجود در استان ۸ نوع در برابر سرما بسیار مقاوم هستند.
پژوهش ۶۴ طرح مطالعاتی در جهاد
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل تشریح کرد: در مجموع ۶۴ طرح مطالعاتی در جهاد دانشگاهی استان انجام یافته است و در کنار آن با توجه به این‌که یکی از محور‌های مهارتی استفاده از ظرفیت‌های علمی و کاربردی بوده مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان اردبیل از مهر ماه سال جاری در ۱۲ کد رشته اقدام به جذب دانشجو می‌کند.
وی اضافه کرد: تعداد دانشجویان این مرکز در طی سال‌های اخیر حفظ شده است و در حال حاضر زیرساخت آموزشی موجود در این استان حدود ۱ هزار و ۲۵۰ متر مربع بوده است.
اوچی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی نیز اقدامات مناسبی انجام یافته است و در ۴ ماهه اخیر بیش از ۵ طرح افکارسنجی انجام‌یافته و در حالی‌که در سال ۹۴، فقط ۲۴ برنامه فرهنگی انجام یافته بود این تعداد در سال ۹۷ به ۶۴ برنامه فرهنگی افزایش یافته است.
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: جهاددانشگاهی استان اردبیل درراستای عمل به رسالت آموزشی خود در مجموع ۲۳ طرح آموزشی با ادارات مختلف استان انجام داده است و در کنار آن با توجه به ماموریت جدید محول‌شده به جهاددانشگاهی اولین آزمون استخدامی کشور در اسفندماه سال ۹۷ برگزار شد و دومین آزمون استخدامی نیز در ۱۸ مرداد ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد مدنظر جهاددانشگاهی فعالیت در حوزه پژوهشی و فن‌آورانه بوده که در حال حاضر ۱۶ واحد فناور در مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل مستقر شده و ۳۴ ایده فناورانه که ۳ مورد از آن دانش‌بنیان شده است در این مرکز فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام
 

ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: