جمعه 31 فروردین 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
علیزاده در اختتامیه مشکوة: فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی متناسب با نیازهای روز برنامه‌ریزی می‌شود
تاریخ انتشار: چهار شنبه 22 اسفند 1397

به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور؛ عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، در مراسم اختتامیه طرح «مشکوة»(آموزش تلفنی حفظ قرآن کریم به جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور) که صبح سه‌شنبه در سازمان قرآنی دانشگاهیان برگزار شد به بیان سخنانی پرداخت. وی گفت: به عنوان فردی که تعلق به این مجموعه داشته‌ام و سال‌ها در سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی حضور داشتم، اگر ادعا کنم که در حوزه فرهنگی، جهاد دانشگاهی در شروع و ادامه، بنای کار را بر روی فعالیت‌های قرآنی گذاشته است، ادعای گزافی نیست و البته این فعالیت، منافی فعالیت‌های دیگر نیز نیست.

وی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی کارهای مهمی را پیش برده است، اظهار کرد: برگزاری ۲۵ دوره مسابقات ملی قرآن دانشجویان، شش دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان، انتشار بیش از ۱۰۰ شماره نشریه تخصصی خبرگزاری ایکنا(خبرگزاری وابسته به جهاد دانشگاهی) با عنوان «رایحه» و... از جمله این کارهاست که حاصل زحمات افراد زیادی همچون حجت‌الاسلام و المسلمین شهید «سیدمهدی تقوی»، مدیر اسبق سازمان قرآنی دانشگاهیان و مدیرعامل اسبق ایکنا است.

علیزاده با بیان اینکه این روزها جامعه بیشتر از هر زمان دیگری به فعالیت در حوزه قرآن نیاز دارد، به حدیث «عَلَيْكُمُ الفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرآنِ» از پیامبر اکرم(ص) اشاره و بیان کرد: جامعه امروز ما در حوزه اخلاقی و رفتارهای اجتماعی، انتشار خبر و شایعاتی که مطرح می‌شود، نیاز به نقد دارد. خوشبختانه سازمان قرآنی دانشگاهیان و خبرگزاری وابسته به آن یعنی ایکنا در بسیاری از فعالیت‌ها پیشرو بوده و شاید تفاوت فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی با سایر مجموعه‌ها این بوده است که در هر دوره‌ای، متناسب با نیازهای همان دوره اقدام مثبت و تاثیرگذاری را اجرا کرده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی بیان کرد: با توجه به اینکه قرآن، مختص یک قشر خاص نیست و برای تمام افراد جامعه است، لذا جامعه هدف ما تمام افراد جامعه هستند. خوشحال هستم در این سال‌هایی که حضور داشته‌ام، ارتباط خوبی با سازمان بهزیستی کشور داشته و از ظرفیت‌هایی که جامعه هدف این سازمان دارند، استفاده شده است. اگر سازمان قرآنی دانشگاهیان بتواند همچنان با همکاری دانشجویان، طرح دانشجومعلم که یکی از اتفاقات خوب این سازمان بود، پیش ببرد، خود دانشجویان، مبلغ، مربی مروج فرهنگ قرآنی می‌شوند و این بسیار تاثیرگذار خواهد بود. ضمن اینکه در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی خواهد شد.

علیزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پیش رو داشتن چند اتفاق در سال آینده که ایکنا می‌تواند در آن حوزه تأثیرگذار باشد، اشاره کرد و گفت: اگر فضای نقد بر مبنای تعالیمی که در قرآن آمده است، گسترش دهیم، می‌تواند اثرگذار باشد. اتفاقات مجلس در سال آینده اتفاق مهمی است و اگر ما نتوانیم در آن حوزه و اطلاع‌رسانی در آن تعالیم دینی را مورد نظر قرار دهیم و ترویج کنیم، در آن قسمت موفق نبوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه معمولاً فضای رسانه‌ای در خصوص انتشار اخبار به صحت و سقم بسیاری از اخبار توجه نمی‌کند، گفت: این می‌تواند آسیب بزند؛ چراکه نقطه رهایی تمام فعالیت‌هایی که در حوزه تبلیغ، پژوهش و آموزش و ... قرآن انجام می‌شود، همین مسئله عمل و تدبر در قرآن است که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در پایان، ‌ضمن قدردانی از همکاران خود در سازمان قرآنی دانشگاهیان و سازمان بهزیستی، اظهار کرد: احساس من این است که ظرفیت این برنامه بسیار زیاد است و شاید با یک کار مطالعاتی بتوانیم، ظرفیت‌های ناشناخته بیشتری را در این حوزه شناسایی کنیم. قطعاً انگیزه‌ها و اهدافی که دوستان دارند، چشم‌انداز خوبی را پیش روی ما خواهد گذاشت.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: